Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.06.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 12194 [Testy a predstavenia - Prilby]
Mnohí z vás už asi postrehli, že na hlavách redaktorov Motoridu sa čoraz častejšie objavujú prilby renomovanej značky Suomy. Defender, Vandal, Spec1R a Spectre sú modely, ktoré nám budú v tejto sezóne chrániť hlavy.
| Seriál článkov: Redakcia v prilbách Suomy | Nasledujúci
Túto značku asi netreba dlho predstavovať, bola založená v roku 1997 a od tej doby sa vypracovala medzi lídrov tohto segmentu. Helmy Suomy sa objavujú v hojnom počte či už v MotoGP alebo WSBK prostredníctvom jazdcov ako napríklad Max Biaggi, Loris Capirossi, Alvaro Bautista, Niccoló Canepa, Max Neukirchner alebo Michel Fabrizio.
Okrem kvality a použitých materiálov je Suomy známa svojimi nenapodobiteľnými grafikami, ktoré až hraničia s istou formou metrosexuality a majú v sebe jedinečný punc exkluzivity. Ak ale nechcete vytŕčať z radu a máte radi decentnejší štýl, nie je problém vybrať si niečo v „retre“ alebo jednofarebnej verzii.
Aj Max Biaggi jazdí v "suomke" |
Ako som spomínal, o bezpečnosť a pohodlie našich hláv sa budú starať 3 integrálne prilby, Defender (Cacao a Juraj Odin Klačko), Vandal (Kristián Tino Dudík) , Spec1R (Tomáš Hajduch - Awia, Milan Mikulík - mikulec) a tiež motokrosový model Spectre, ktorý bude pravideľne obhadzovať blatom Tomáš Hajduch - Awia.
Na konci roka sa s vami podelíme o skúsenosti s nimi a pevne dúfam, že sa vyhneme nárazovým skúškam. Teraz si predstavíme Defender a Vandal, ktoré podľa môjho názoru ponúkajú najlepší pomer ceny a hodnoty a v ďalšom článku sa na radu dostane špičková „integrálka“ Spec1R a takisto „krosová“ helma Spectre.
Suomy Defender |
Defender je základná prilba v ponuke Suomy, ktorej škrupina je vyrobená zo štrukturovaného sklenného vlákna – S.E.C. (Structurally Enhanced Composite Fiber) a nie z polykarbonátu, teda ľudovo povedané „plastu“. Výhodou by mala byť väčšia schopnosť absorbovať energiu nárazu, transformovať ju do čo najväčšej plochy, a tým pádom čo najviac ochrániť hlavu jazdca. Na výber sú dve veľkosti škrupiny.
Kvalita je na veľmi dobrej úrovni |
Nemenej dôležitú úlohu, čo sa bezpečnosti týka, zohráva polystyrénová výplň prilby, ktorá vo veľkej miere pohlcuje energiu nárazu. Na rozdiel od niektorých výrobcov, ktorí používajú technológiu nejednotnej hustoty štruktúry polystyrénu pre čo najlepšiu absorpciu energie nárazu, sa Suomy síce vydala cestou jednotnej hustoty. Táto technológia má názov DVRC (Dynamically Variable Resistance Crush Zone).
Priezor alebo „plexi“ je vyrobené z LEXAN-u a malo by byť odolné voči poškriabaniu, a rovnako tak by malo disponovať zvnútra takzvanou anti-fog vrstvou, teda nemalo by sa zahmlievať. Štandardne je každá helma vybavená čírym homologovaným „plexi“, alebo je možné dokúpiť tmavé respektíve irídiové, no bez homologizácie. V príslušenstve môžete nájsť a tzv. „trhačky“, teda priezor so systémom trhacích fólií.
Dnes už štandardom je aj možnosť demontáže „plexi“ bez použitia náradia.
Defender sa môže popýšiť systémom ACE (Advance Channeled EPS), čo znamená, že polystyrénová výplň je vybavená kanálikmi pre čo najlepšiu ventiláciu vašej hlavy. Takisto môžete nájsť ventilačný systém aj v bradovej časti.
Táto technológia zabezpečuje ľahšie nasadzovanie helmy, väčší komfort a takisto stabilitu pri nosení. Suomy tvrdí, že tu použila lícne vypchávky s väčšou hustotou výplne, vďaka čomu prilba sedí dobre na hlave aj po dlhom čase používania. Ich povrch je potiahnutý antialergickým „futrom“ a je možné ich demontovať a vyprať.
Defender používa upínanie pomocou D-krúžkov s patentovaným systémom rýchleho uvoľnenia.
Vandalka je o triedu vyššia helma, a keď si ju chytíte do ruky, je to hneď poznať. Vypracovanie Defendera je na veľmi slušnej úrovni, no tu je to posunuté ešte o kus ďalej.
Michel Fabrizio s modelom Vandal |
Škrupina je z toho istého materiálu, no má iný tvar rovnako ako polystyrénová výplň, v porovnaní s Defenderom sú tu použité lepšie materiály a zopár iných vychytávok, čo by malo znamenať väčšie pohodlie a bezpečnosť.
Štrukturované sklenné vlákno – S.E.C. (Structurally Enhanced Composite Fiber). Výhodou je väčšia schopnosť absorbovať energiu nárazu, transformovať ju do čo najväčšej plochy, a tým pádom čo najviac ochrániť hlavu jazdca. Na výber sú dve veľkosti škrupiny.
Pred lakovaním |
Rovnako ako v prípade Defendera, alebo aj vyšších rád prilieb Suomy je tu použitá jednotná hustota polystyrénovej výplne DVRC.
"Surová" Vandalka pred ďalším opracovaním |
Použitý materiál LEXAN je odolný voči poškriabaniu, zvnútra sa pritom nachádza už spomínaná anti-fog vrstva a nemalo by sa teda zahmlievať. Číre sklo s homologizáciou je dodávané v štandarde, alebo je možné dokúpiť tmavé respektíve irídiové, no bez homologizácie. V príslušenstve môžete nájsť a tzv. „trhačky“, teda priezor so systémom trhacích fólií.
V porovnaní s Defenderom je tu použitý systém SUR-LOCK, s ktorým by ste mali mať ešte väčšiu istotu, že „plexi“ bude dokonale zaklapnuté za každých okolností. Priezor je možné demontovať bez použitia náradia.
Systém ACE (Advance Channeled EPS) zabezpečuje optimálnu ventiláciu hlavy vďaka kanálikom v polystyrénovej výplni prilby. Ďalší ventilačný systém sa nachádza v bradovej časti a dva nad priezorom, ktoré pri Defenderi chýbajú.
Suomy Vandal |
Technológia zabezpečujúca ľahšie nasadzovanie helmy, väčší komfort a takisto stabilitu pri nosení. Použité sú lícne vypchávky s väčšou hustotou výplne, vďaka čomu prilba sedí dobre na hlave aj po dlhom čase používania. Nielen ich povrch, ale kompletne celé vnútro prilby je potiahnuté antialergickým „futrom“. Všetko toto je možné vyprať, pričom pri Defendri je možné prať len lícne vypchávky..
Vandal na roziel od Defendra tiež ponúka možnosť prispôsobiť si vnútro prilby presne podľa vašich požiadaviek prostredníctvom vymeniteľných lícnych vypchávok a vnútorného „futra“ z ponuky príslušenstva.
Vandal používa upínanie pomocou D-krúžkov a patentovaným systémom rýchleho uvoľnenia.
Toľko o týchto dvoch prilbách hovorí teória a som zvedavý, ako sa ukáže jej funkčnosť v praxi. Verím, že nesklamú a budeme písať len o pozitívnych vlastnostiach. Už čoskoro sa môžete tešiť na pokračovanie, kde predstavíme ďalšie dva modely.
Prilby Suomy do testu poskytla firma Styx.
Pridané: 21.06.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
| Seriál článkov: Redakcia v prilbách Suomy | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169999 | Včera: 179564