Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 34830 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

S poslednými teplými dňami babieho leta sme vybehli vyskúšať nový mestský skútrik z produkcie talianského koncernu Piaggio.

Zoznámenie

Nový FLY bol predstavený len pred nedávnom, ale prvé kusy už dorazili aj na Slovensko. A tak som využil posledné teplé lúče, ktoré slniečko poslalo na našu hrudu, aby som sa na 125-ke odviezol. Fly sme si nedávno predstavili v článku:

12.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21941 [Novinky - Predstavujeme]

-

Nové Piaggio FLY 2013 vo verzii 50 4V a 125 3V

Piaggio púšťa do predaja nové skútre FLY, ktoré kombinujú veľmi zaujímavú cenu s novými, výkonnejšími a úspornejšími štvortaktnými motormi.

 

 Piaggio Fly 125
Piaggio Fly 125

Takže sa pokúsim stručne zhrnúť a zbytočne neopakovať, to hlavné čo tento tradičný taliansky výrobca v tomto modeli ponúka:

Nasadáme:

Nieje sa teda veľmi čím zdržovať, teplejšie ako dnes už nebude a tak sadám do sedla novučkého Fly 125 a vyrážame do ulíc Žiliny. Fly je entry-level skúter do mesta v ponuke Piaggio. Rozmermi je to malý mestský skútrik ale pri mojej výške 182cm nemám problém sa naň poskladať. Sedlo je jednodielne a tak keď idete sólo, môžete sa pohodlne posunúť podľa potreby dozadu. Podlaha je rovná, čo je fajn pre prevoz nejakého väčšieho nákupu, ale v prednej časti sa trochu dvíha okolo nalievacieho hrdla nádrže. Umiestneniu nôh to ale nevadí. Posed je príjemný a pohodlný.

Vďaka nízko položenému sedlu len 760mm nad zemou je manipulácia s Fly-kom hračkársky jednoduchá, a poteší určite aj nežnejšie pohlavie. Prístrojovka je veľmi jednoduchá, ale obsahuje všetko čo jazdec bude potrebovať. Okrem sady kontroliek, analógového palivomera a rýchlomera potešia aj digitálne hodinky. Ovládače úplný základ, umiestnené v kapotáži pekne poruke.

 Prístrojovka je jednoduchá a prehľadná zároveň
Prístrojovka je jednoduchá a prehľadná zároveň

Jednoválcový motor je chladený vzduchom a po novom je vybavený trojicou ventilov (2 nasávacie a jeden výfukový) s rozvodom SOHC a elektronickým vstrekovaním. Motor bol vyvinutý v továrni Pontedera, s cieľom zvýšiť výkon a znížiť spotrebu a emisie. Vývojári testovali viacero konfigurácií, ale práve troj-ventilová technika sa ukázala ako najlepšie riešenie. Nová je kľuková hriadeľ a celý rozvod s využitím valivých ložísk, čo prispelo k zníženiu trenia. Zmenil sa aj pomer vŕtania a zdvihu, zdvih sa zvýšil pre zvýšenie ťahu a lepšiu akceleráciu. Nové je aj umiestnenie zapaľovacej sviečky, čo zlepšilo chladenie hlavy aj údržbu stroja.

Po naštartovaní sa prebúdza k životu nová pohonná jednotka. Zvuk motora je naozaj tichučký. Pridávam teda plyn a vydávam sa do ulíc. V meste sú skútre obľúbené hlavne pre ich ľahkosť ovládania a prepletania sa hustou premávkou. Motor Fly-ka zaberá naozaj pekne odspodu a variátor ho pri zrýchľovaní nepúšťa spočiatku do žiadnych vysokých otáčok. Ručička rýchlomera ale rezko stúpa a behom okamihu máte "naložených" mestských 50, ale tam to samozrejme nekončí. Dynamika je veľmi príjemná a FLY sa s týmto motorom a výkonom v meste naozaj nestratí.

Podvozok sedí na 12-palcových kolesách. Je to asi taký ideálny kompromis medzi pohodlím, ktoré na rozbitých mestských cestách prinesú kolesá väčšie a odkladacím priestorom, ktorý sa zo zväčšovaním kolies zmenšuje. Spočiatku sa mi zdal podvozok trochu tuhší, ale časom som si zvykol a skôr som ocenil jeho istotu aj pri rýchlejšej jazde a náklonoch. Keď sme pri tých náklonoch, čo ma nepotešilo bol hlavný stojan, ktorý som hneď na prvom kruháči ošúchal. Jednoducho pri väčších náklonoch sa práve boky hlavného stojanu dostanú ako prvé do kontaktu s asfaltom. Našťastie sú aspoň zaoblené a tak to nepôsobí veľké problémy okrem zvukového efektu a faktu, že viac to už nenaklopíte. Stáva sa to ale až v pomerne veľkom náklone.

 Hlavný stojan je nízko
Hlavný stojan je nízko

Brzdy sú na 125-ke obe kotúčové. Ich priebeh je veľmi citlivý na prvej polovici dráhy páčky. Sú podobné ako na Vespe, spočiatku brzdia decentne a veľmi dobre sa dávkujú. Ak je treba ale poriadne zabrzdiť, treba páčku viac potiahnuť a brzdia veľmi dobre. Myslím, že na skútri určenom širokej verejnosti sú tie brzdy veľmi dobré. Na prvom mieste dávkovateľnosť a potom aj ukážková účinnosť.

Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013

Fly 125 je veľmi čiperný, ľahko ovládateľný skúter do mesta. Hravo dosahuje mestské rýchlosti, na obchvate bez problémov jazdí 80-tkou a udržuje rýchlosť s celou premávkou. Maximálka je niekde nad hranicou 100 kmh.

Praktickosť - odkladacie priestory:

V tomto smere ma Fly naozaj čo ponúknuť. Keďže 7 litrová nádrž je v podlahe, pod sedlom je veľký priestor, do ktorého sa vojdú dve JET prilby. Navyše má Fly rovnú podlahu a na prednej strane sedla praktický výsuvný háčik na uchytenie ďalšej batožiny. Vo vnútornej kapotáži nájdeme malú skrinku na doklady, mobil a drobnosti, ktorá sa otvára kľúčom v zámku zapaľovania. Využiteľná je však len pravá polovica tejto skrinky, pretože v ľavej časti si našla miesto baterka. No a tento výčet ukončím zadným nosičom, ktorý priam čaká na montáž kufríka.

Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013

Za hranicou mesta:

Dnes sa premávka neustále zrýchľuje a často aj v meste si nevystačíte so skútrikom, ktorý jazdí 50-tkou. V mestách sú obchvaty a úseky, kde je povolená 80, prípadne aj viac. A čo keď sa vyberiete mimo mesta. S Fly-kom sa obávať netreba. Výkonný motor bez problémov umožňuje jazdiť 80-tkou a aj ďalej plynule zrýchľovať a obiehať. Keďže Fly bol úplne nový, nechcel som ho veľmi trápiť, ale stovku vytiahol bez problémov. Dokonca aj čosi navyše.

Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013

Takže s niečím takým sa dá jazdiť nielen po meste, ale v pohode aj na nejaký ten výlet do blízkeho či vzdialenejšieho okolia. Dôležité je že na okreskách dokáže udržať tempo s autami a nieje na ceste pomalou prekážkou. Batožinu je kam dať, takže nieje problém. Prípadného turisticky zameraného jazdca poteší aj nízka spotreba a veľká nádrž (7 litrov) ktorá dáva Fly dojazd cez 250km.

Konkurencia

Fly okrem moderných komponentov útočí na trhu aj naozaj lákavou cenou. V tomto smere mu konkuruje najmä Honda Vision 110, lacnejšia o 209 EUR (oproti uvádzacej cene Fly 125) resp. o 360 EUR oproti štandardnej cene. Vision má menší motor 108ccm a tým pádom menší výkon aj krútiak, porovnateľnú spotrebu. Výhodou môžu byť ale 14 palcové kolesá a nízka hmotnosť. Honda má v ponuke ešte jeden zaujímavý kúsok a to PCX 125. Cenovka je už vyššia, výkon trochu slabší ako Fly, ale krútiak už vyšší. PCX-ko rovnako jazdí na 14-palcových kolesách, nemá rovnú podlahu, vzadu má bubnovú brzdu a zaujme aj systémom štart-stop.

Yamaha môže Fly-ku konkurovať modelom Cygnus X, avšak ten jazdí rovnako na dvanástkach, vzadu má bubnovú brzdu, výkonovo trošku za Fly zaostáva a cenovka je už o dosť vyššia. A v poslednom rade spomeniem Kymco 125 Like, ktoré svojou základnou cenou vyrovnáva akciovú cenu Fly 125. Výkonovo je na tom asi ako Vision, jazdí na 12-tkach a rovnako má vzadu kotúčovú brzdu.

Fly valcuje svoju konkurenciu hlavne novým motorom, ktorý je v segmente (a cenovej hladine) najvýkonnejší a hlavne ponúka dlhý (aj dvojnásobný) servisný interval 10 000km. Hondy a Kymco majú interval 4 000km, Yamaha 6 000km. Okrem motora je silnou stránkou Fly aj veľký odkladací priestor pod sedlom.

Záver

V dnešnej dobe idú ceny skútrov naozaj pekne dole, čo teší nás zákazníkov. Takmer všetci výrobcovia totiž presunuli výrobu do ázijských krajín a tak si na zoznam k Indii, Číne, či Tajvanu, môžeme pripísať aj Vietnam. Práve na výrobnom štítku Fly nájdeme totiž Made in Vietnam.

Piaggio prinieslo do segmentu naozaj vážneho hráča. Fly pôsobí robustne, kvalitným spracovaním, má najmodernejší výkonný a úsporný motor, nízke prevádzkové náklady, veľa odkladacieho priestoru a dotiahnuté detaily. Je to mestský pracant, ktorý sa výkonom nestratí ani na obchvatoch alebo na okreskách. A to všetko za veľmi priaznivú cenu 2 150,- EUR (Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR)

Plusy, mínusy

výkonný motor, dlhý servisný interval, nízka spotreba, množstvo odkladacích priestorov, skvelá dynamika hlavný stojan “proklatě“ nízko - prekáža pri väčších náklonoch

Video: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta

Pozadie / Wallpaper:

Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013
Piaggio Fly 125 2013

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Piaggio Fly 125 2013:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 1,9 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 7 l (1,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 276 km
Cena motorky 2 150,- EUR
(Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR)

Ceny vybraných doplnkov:

Orig kufor topcase + nosič 110 EUR
Turistické plexi 156 EUR
Mechanické zabezpečenie 67 EUR
Elektronický alarm 107 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 5,70 EUR
Spätné zrkadlo 15,50 EUR
Smerovka 18,20 EUR
Svetlomet 71,20 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Juraj Odin Klačko

Motocykel na test poskytla spoločnosť CarCare s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Piaggio FLY 125 3V 2013 Honda Vision 110 2012 Honda PCX 125 2012 Yamaha Cygnus X 2013 Kymco 125 Like 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:PiaggioHondaHondaYamahaKymco
Model:FLY 125 3VVision 110PCX 125Cygnus X125 Like
Rok:20132012201220132012
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2012
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124 ccm108 ccm124.9 ccm125 ccm124.6 ccm
Max. výkon:12.10 k (8.90 kW) / 8250 ot.8.43 k (6.20 kW) / 8000 ot.10.88 k (8.00 kW) / 8000 ot.10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot.8.84 k (6.50 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:10.7 Nm / 6750 ot.8.7 Nm / 6500 ot.11.56 Nm / 6000 ot.9.3 Nm / 7500 ot.9.1 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:9.5: 111:110 : 19,6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52 X 58.6 mm50 x 55mm52,4 x 57,952.4 x 57.9 mm52.4 x 57.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovaniekarburátor
Rozvod:SOHC (3V)SOHC (2V)SOHCSOHC (2V)
Chladenie:vzduchomvzduchomkvapalinouvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:31 mm78 mm
Zdvih vzadu:95.5 mm
Brzdy vpredu:jedno kotúčovájednokotúčovákotúčovájednokotúčovákotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm220 mm220 mm216 mm220 mm
Pneu vpredu:120/70 R1280/90-1490/90 14M/C 46P110/70-12120/70-12
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovábubnovábubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm130 mm130 mm150 mm200 mm
Pneu vzadu:120/70 R1290/90-14100/90 14M/C 57P120/70-12130/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:110 kg
Hmotnosť s náplňami:102 kg124 kg120 kg
Výška sedla:760 mm755 mm761 mm785 mm780 mm
Rázvor:1255 mm1305 mm1295 mm1320 mm
Dĺžka:1850 mm1845 mm1917 mm1855 mm1940 mm
Šírka:720 mm670 mm738 mm685 mm695 mm
Výška:1325 mm1090 mm1094 mm1130 mm1130 mm
Svetlá výška:120 mm135 mm113 mm145 mm
Objem nádrže:7 l5.5 l6 l7.4 l8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:1.9 l/100km1.9 l/100km2.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 276 kmcca 217 kmcca 204 km
Servisný interval:10 000km
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2012: 2 150,- EUR
Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR
Cena 10/2012: 1 790,- EURCena 10/2012: 2 290,- EURCena 10/2012: 2 590,- EURCena 10/2012: 1 999,- EUR

Pridané: 08.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 13866 | Včera: 319903