Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5361 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
S 1000 R je ľahší, so sviežim dizajnom, EURO5 motorom, odľahčenou prevodovkou, vylepšenou elektronikou či rámom "Flex Frame". 310 spĺňa EURO5 bez straty výkonu, má elektronický plyn a svieži dizajn.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
BMW S1000R 2021: Najviac rozpoznateľná je zmena dizajnu s novým jednodielnym predným svetlometom a prišla tak o svoj typický "škuľavý" predok.
Motor už spĺňa EURO5 a to bez toho aby stratil niečo zo svojho výkonu. Nájdeme tu teda 165 k pri 11 000 ot. a 114 Nm pri 9 250 ot. pri skvelej hmotnosti len 199 kg. Prepracovaná bola aj prevodovka, stupne 4, 5 a 6 a tiež nová assist a anti-hop spojka. Novinkou je voliteľný systém MSR, ktorý zabraňuje šmyku zadného kolesa pri prudkom podraďovaní. Samozrejmosťou sú jazdné režimy, náklonové ABS, trakčná kontrola, komplet LED osvetlenie, 6.5 palcová TFT prístrojovka a voliteľné Pro režimy, či svietenie do zákrut.
Čo sa týka rámu hlavný cieľ bolo znižovanie hmotnosti. Rám a kyvka je teraz priamo odvodený z modelu RR a je aj užší v mieste sedla.
Aj 310-ka dostáva povinnú EURO 5 bez zmeny výkonových charakteristík: 34 koní a 28 Nm. Nájdeme tu po novom elektronický plyn a vďaka tomu aj systém automatického zvyšovania voľnobehu pri rozbehu. Nová je aj assist anti-hop spojka.
O osvetlenie sa stará už kompletné osvetlenie z LED a to vrátane smeroviek. Vhod prídu aj aj nastaviteľné páčky spojky aj brzdy hlavne pre jazdcov s menšími rukami. Pekným detailom je aj farebná úprava krytov motora, držaka stupačiek a zadných držadiel farbou Titanium Grey Metallic.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | S1000R | G 310 R |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 313 ccm |
Max. výkon: | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114 Nm / 9250 ot. | 28 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 10.9:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 49.7 mm | 80.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 117 mm | 131 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | jedno kotúčová 4-piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 110/70 R 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 150/60 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 199 kg | 158.5 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1374 mm |
Dĺžka: | 2090 mm | 2005 mm |
Šírka: | 812 mm | 849 mm |
Objem nádrže: | 16.5 l | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 143 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | |
Spotreba paliva: | 6.2 l/100km | 3.33 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 199 km | cca 247 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |
Quick-shift: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur) |
Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 5225 | Včera: 331378