Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7566 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Včera večer Ducati odhalila detaily novej generácie legendárneho Monstra. Na jednej strane poteší 166 kg suchej hmotnosti aj vďaka hliníkovému rámu inšpirovanému Panigale na tej druhej ten výhľad na prepletené trubky bude nejednému fanúšikovi chýbať.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Všetko sa točilo hlavne okolo znižovania hmotnosti. Najviac sa ušetrilo na ráme, ktorý je z hliníka, inšpirovaný Panigale V4 a využíva motor ako nosnú konštrukciu. Tento rám váži len 3 kg a ušetril tak až 4,5 kg oproti predchodcovi. Ďalšie 2k ušetril podsedlový rám z polyméru zosilneného sklenným vláknom GFRP (Glass Fiber Reinforced Polymer), 2,5 kg na motore a 3,5 kg na kolesách a kyvke.
Monster sa môže pochváliť aj nízko umiestneným sedlo, ktoré sa dá dokonca znížiť aj pomocou kitu pružín až na 775 mm. Elektronika je bohatá náklové ABS a trakčná, obe nastaviteľné aj s možnosťou vypnutia, 3 jazdné režimy, wheelie a Launch control, obojsmerný quickshifter, farebná prístrojovka s možnosťou pripojenia mobilu.
V ponuke je aj verzia Monster+ kde nájdeme naviac kryt svetla a zadného sedla.
Monster teda zostáva verný svojim koreňom ale ide vpred. Nemôžeme si nevšimnúť ale ako sa Ducati pomaly vzdáva svojich špecifických technických prvkov. Nový Monster má našťastie ešte Desmo motor ale veci ako tubkový rám, jednoramnná kyvka, suchá spojka sa postupne vytrácajú (a nová Multistrada V4 už nemá ani to desmo...) Dobrá správa je že v ponuke zostáva ešte aj Monster 1200.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | Monster |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm |
Max. výkon: | 111.5 k (82.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13,3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 166 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 188 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1474 mm |
Objem nádrže: | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 1/2022: 11 790 eur Monster+ naviac kryt svetla a zadného sedla. |
Pridané: 03.12.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80521 | Včera: 125082