Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12240 [Testy a predstavenia - Test]
Ducati Multistrada minulý rok dostala nový motor 1260 kubíkov. Tohto roku sa tento motor dostal aj do verzie Enduro a my sme mali to šťastie že sme ju dostali aj na offroadových kolesách a mohli sme verziu Enduro vyskúšať aj v teréne. Aké to je jazdiť s veľkou motorkou s 30 L nádržou na vysokých zdvihoch aj v teréne. Bola to zábava a Ducati presvedčila že to zvláda ako na ceste tak aj mimo nej. Pozrite sa na to s nami.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Matula
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Adventure segment dnes hýbe svetom a úspešne do neho naskočila aj talianska Ducati. Najprv orientovaná na cesty Multa bola ako superbike prezlečený do turistického kabáta. No a neskôr sa taliani odvážili aj do terénu - nech sa páči predstavujeme Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019:
Základná výbava verzie Enduro je poriadne plná. Kto by čakal že to bude odľahčená verzia postavená do terénu bude prekvapený, pretože v Ducati to postavili viac ako diaľkového adventure turistu so zvýšenou prejazdnosťou. Tú zabezpečujú vypletané kolesá, 19-tka vpredu, vyššie zdvihy a ochrana motora. Turista ocení 30 l nádrž, ale do terénu to nie je výhoda. Hlavne je motorka širšia a teda náchylnejšia na nejaké poškodenie pri páde - treba padáky. Rovnako frajerina sú smerovky v blastroch - vyzerá to pekne ale jazdec v teréne to neocení.
Veľmi dobre je zvládnutý systém menu, ovláda sa z ľavej rukoväte a je veľmi intuitívny a prehľadný. Každý jazdný režim si môže majiteľ upraviť podľa seba a hlavne tie nastavenia zostávajú. Takže v režime Enduro som si hneď nastavil offroad ABS a vypnutú trakčnú a bolo to hneď veselšie. Bez toho je jazda v teréne príliš obmedzujúca a prístrojovka bliká ako vianočný stromček.
Čo sa týka podvozku ten je plne elektronicky nastaviteľný a to ako predpätie pružiny - teda záťaž: 1 jazdec, dvaja, + batožina tak aj charakteristika tlmenia. Zmeny v nastavení tlmenia sú hodne citeľné. Rovnako platí že si môžeš v každom jazdnom režime nastaviť podvozok podľa seba. Rovnako sa dá zvoliť aj palivová mapa a tiež reakcia na otočenie plynovej rukoväte. Režimy (Enduro, Urban, Touring, Sport) sa potom dajú prepínať dlhým stlačením tlačidla MODE na ľavej rukoväti.
Enduro vychádza zo zabehnutej Multistrady takže pokiaľ ide o turistiku bolo na čom stavať. Sedlo je širokánske, luxusné a pohodlné aj pre spolujazdca, mohutný predok zabezpečuje ochranu pred vetrom. Veľmi jednoducho a prakticky sa mení výška predného plexi. Žiadne točenie nejakým nastavovačom - stačí plexi chytiť, ktoroukoľvek rukou, potlačiť uvoľňovač a dvihnúť alebo spustiť. Jednoduché a praktické - to sa mi páči.
Väčšie kolesá a zdvihy umožnia Multe na turistike zablúdiť aj mimo asfalt alebo teda aspoň pohodlnejšiu jazdu po rozbitých cestách. Veľká nádrž zasa hltať dlhé presuny, ktoré spríjemní aj tempomat. Je fajn že v sérii je aj hlavný stojan, čo sa hodí aj pri údržbe reťaze. LED svetlá aj s prisvedcovaním do zákrut zas pomôžu pri jazde po západe slnka.
Motor na ceste poskytuje obrovskú výkonovú rezervu. L-kový dvojvalec má mohutný záťah už od spodných otáčok. Dá sa tak s ním jazdiť na pohodu aj na vyšších kvaltoch a stále nemá problém ani zrýchľovať pri predbiehaní. Samozrejme keď má jazdec chuť a pustí ten motor do horného pásmu otáčok, tak sa turista razom mení na superbike a motor sa rozpamätá z akého sveta prichádza.
Túto Multu sme dostali na pneumatikách Pirelli STR Rally a tak som sa veľmi tešil že s ňou pôjdem aj do terénu. Je to veľká a ťažká motorka, primerane k tomu aké má kolesá (19-tka) a pneumatiky to jazdí v teréne veľmi pekne. Dobre je navrhnutá poloha stupačiek, sedla a riaditok - sadne dobre do ruky pri jazde v stupačkách a dobre sa s ňou manipuluje a prenáša hmotnosť. je trochu širšia v oblasti kolien, ale je vidieť že sa dizajnéri snažili ju srpaviť tu čo najštíhlejšiu.
Nejaký čas som sa hral s nastavením aby som si našiel to svoje do terénu: podvozok trochu mäkší, palivovú mapu endurácku, ABS-ko iba na prednom kolese a trakčnú na minimum, alebo najlepšie úplne vypnúť. Takto nastavený som nemal problém s Multou vybehnúť aj na motokrosovú trať a poviem vám že sa tam vôbec nestratila. Či už prejazdy klopenými zákrutami, terénne vlny alebo dokonca skoky na lavici všetko zvládala so cťou. Podovozok aj v týchto podmienkach robil svoju prácu na výbornú. Je jasné že majiteľ toto asi robiť nebude, ale bežné prejazdy polňačkami zvláda suprovo a navyše je to aj mega zábava.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192227 | Včera: 118522