Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako uložiť motorku na zimný spánok...

 Zdieľať

Pridané: 13.10.2001 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 182967 [Technika - Dobré Rady]

Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.

Video: MR Tipy: Ako zazimovať motorku - 2 dôležité a niekoľko voliteľných úkonov

  1. Takže najprv je to dôkladné umytie. Najprv treba ocistiť olejové škvrny a podobné nečistoty technickým benzínom, potom celú motorku umyť šampónom a vyleštiť. Takisto treba očistiť reťaz, rozetu a namazať všetky klzné plochy olejom.

     Dôkladné umytie
    Dôkladné umytie

  2. Palivovú nádrž musíme tiež chrániť pred koróziou zvnútra a to tak, že ju naplníme úplne pod okraj benzínom. Ďalšia možnosť je poriadne ju vypláchnuť zvnútra olejom, ktorý potom zanechá na stenách tenký olejový film brániaci korózii. Toto riešenie je však náročnejšie (treba odmontovať nádrž a prípadne ju na jar aj vypláchnuť benzínom)

  3. Z motocykla vyberieme akumulátor, dolejeme doň potrebné množštvo destilovanej vody, dobijeme ho a uložíme na mieste so stálou teplotou neklesajúcou však pod 0 stupňov Celzia! (Čím teplejšie tým lepšie) Cez zimu ju však treba aspoň raz za 2 mesiace nabiť (predtým snáď trocha vybiť).

  4.  Motor pripravený na dávku oleja...
    Motor pripravený na dávku oleja...

    Z karburátorov je potrebné vyčerpať zvyšné palivo, čo sa dá dosiahnuť naštartovaním motora pri zavretom palivovom kohútiku a nechať ho bežať kým sám nezhasne. Tak sa zabezpečí vyčerpanie všetkého paliva z karburátorov. Mnoho ľudí, najmä tých, ktorí majú skúsenosti so staršími mašinami, však odporúča benzín v karburátoroch ponechať, lebo sa počas dlhého "obdobia sucha" sa môže stať, že gumové tesnenia a dosadacie plôšky stratia pružnosť, a na jar karburátory prepúšťajú benzín.
    Potom demontujme zapaľovacie sviečky a do každého válca nalejeme priblizne 20 cm kubických konzervačného oleja a pár krát pretočíme motor BEZ zapnutého zapaľovania. Takto sa vo valcoch vytvori olejový film, ktorý chráni pred koróziou a vlhkosťou. Je celkom vhodné každe dva mesiace motor znova pretočiť, aby sa film obnovil. Takéto opatrenia sú však nutné len u starších motoriek (prípadne dvojtaktov)

    U modernejších strojov sú valce a piesty nehrdzavejúce, a moderné motorové oleje majú aj konzervačné aditíva, ktoré tieto steny spoľahlivo chránia. Tu stačí 2-3 krát za zimu motorku preštartovať, nechať zohriať "do ventilátora", a na stojane tam i nahádzať nejaké tie kvalty, nech sa olejom poriadne doprská aj prevodovka.

    POZOR: Určite nelejte olej do válcov motocykla, ktorého výfukový systém je vybavený katalizátorom !!!

  5. Vymeníme starý motorový olej za nový, pretože v starom oleji sa časom začínajú usadzovať častice, ktoré pôsobia agresívne na klzné plochy. Samozrejmosťou je aj výmena olejového filtra. Mnoho ľudí však mení olej až na jar, aby im v motore zbytočne nezostarol.

  6. Koncovky výfukov vypcháme handrami, aby sa do výfukovej sústavy nedostávala vlhkosť.

  7. Motocykel uložíme do suchej miestnosti so stálou teplotou. To však nie je vždy možné, preto treba venovať pozornosť jeho zakrytiu. Motocykel zdvihneme na hlavný stojan a podoprieme tak, aby sa kolesá nedotýkali zeme, čím sa predíde preležaninám. Potom stroj kompletne zakryjeme. Všeobecne nie sú vhodné igelity a plastové fólie, pretože sa na nich zvnútra kondenzuje vlhkosť. Vhodné su celty a kryty zo špecialnej tkaniny, poprípade deky.

 Táto sviečka už doslúžila a zaslúžila by výmenu za novú...
Táto sviečka už doslúžila a zaslúžila by výmenu za novú...

P.S.: Ak Vás napadlo ešte niečo na čo sme zabudli dajte nám vedieť a doplníme to tu...

Pridané: 13.10.2001 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16202 | Včera: 319903