Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (8 hodnotení)
Diskusia k článku: Ako uložiť motorku na zimný spánok...
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
bol som konkretny, a dvakrat (!!!) som tu pisal siahodlhy prispevok, ktory mi potom jednoducho nevzalo. tak som skusil kratky a ten vzalo na prvy sup.... |
Někde jsem četl, že by se olej měl měnit až po zimě před sezonou. Dokonce i když nemá najeto množství kilometrů k výměně. Názory na to co je správné se ovšem různí. Karburátory je podle mě lepší vypustit než " vyjet", protože se z plovákové komory vyplaví usazeniny. Zdeněk |
zvedavy Neregistrovaný |
Pozeram, ze som sa mozno riadil nespravnymi radami pri zazimovani mojho tatosa??? |
zeze skus to napisat vo worde or txt a potom to sem len skopni or skus to rozdelit na 2 or viac casti mne to raz robilo podobne problemos |
Takže skúsim zhrnúť to, čo sa sem pokúšam napísať, odkedy som tieto „dobré rady“ čítal. Pôjdem po poradí, aké zvolil autor článku: |
-BATERKU treba odpojiť, a nabitú skladovať, ale v teple!!! Aj pri izbovej teplote ju treba aspoň raz za 2 mesiace nabiť (predtým snáď trocha vybiť), každopádne teplota skladovania musí byť VÝRAZNE vyššia ako 0 stupňov. Inak na jar (bez dobíjania cez zimu) ani nehlesne, a výrazne sa skráti jej životnosť. |
-OLEJ DO VALCOV: pomaly sme sa dostali k (podľa mňa) najväčšiemu bludu. Štamperlík akéhosi konzervačného oleja do každého valca, tak to je už silné kafe. Predstavte si napríklad štvorvalcovú štyristovku, a každý valec zaliaty do štvrtiny olejom! Takéto čosi si môže autor dovoliť na péráku, ale nie na sebemodernejšom štvortakte. Totiž už dávno sú valce a piesty nehrdzavejúce, a KAŽDÝ moderný motorový olej má aj konzervačné aditíva, ktoré tieto steny spoľahlivo chránia. V záujme útrob motora, ale i akumulátora a psychiky majiteľa stačí 2-3 krát za zimu motorku preštartovať, nechať zohriať „do ventilátora“, a na stojane tam i nahádzať nejaké tie kvalty, nech sa olejom poriadne doprská aj prevodovka. |
-VÝMENA OLEJA: záleží na tom, aký olej máte, a koľko má namotané. Polosyntetiku a syntetiku stačí meniť až na jar. Lebo morálne opotrebovanie oleja sa ráta od naliatia do motora a prvého voľnobehu, už vtedy sa začínajú vytvárať častice, ktoré spomína autor. Skôr by sa patrilo zdôrazniť, že vari ešte dôležitejšou operáciou v tejto súvislosti je bezpodmienečná výmena olejového filtra. |
Caf zeze, |
to s tym olejom je absolutny scestny blud z cias kyvaciek, ktore mali valce z ciernej zliatiny a hrozilo, ze to bude s piestnymi kruzkami oxidovat. Teraz su materialy ine, a o vsetko sa stara motorovy olej. Ak si ty bez problemov nastartoval, tak bola medzi valcom a piestami asi taka vola, ze to stihlo za zimu stiect do motora. |
zx Neregistrovaný |
podla mojích skúsenosti nádrž, bud´do plna alebo úplne prázdna, olej:je pravda že je agresívny a cez zimu pôsobia sírany na súčasti ale tie su dostatočne oddolné aspoň u motocyklov od r.v.80, karborátory:vypustiť cez odkalovacie šroby na dne plavak.komory,jednak pre nečistoty a pri prázdnych karborátoroch nie je otláčaný kuželový ventil plavákového uzáveru z plastu ktorý sa po čase otlačí a prestáva tesniť a je prostatický, Výfuk: rád by som videl natláčať handru do 3 komorového tlmiča,otvorený výfuk je vetraný ovela lepšie sa vysporiada s vlhkosťou, najviac vlhkosti sa tvori pri prevádzke stroja/zohriatie a ochladenie/ olej do válcov:vložky válcov už nie su z čiernej zliatiny a teda nekorodujú a zbytočne je na jar pri prvom štarte znečistiť sviečky nejakým konzervačným olejom?Baterka: vybrať,dobyť a uskladniť pri normalnej teplote a dobíjať min raz za dva mesiace nesmie klesnúť pod 10 V inak ju už neoživíš, pneu doporučujem raz za mesiac zmeniť polohu kolesa aby nebol tlak celú zimu na jeden bod pneumatiky, prípadne ošetriť gumové čast i na moto ricínovým olejom alebo prípravkom Regum. |
Ahoj. Aniž bych chtěl jakýmkoliv způsobem zpochybňovat Tvoje připomínky Zeze, s některými v zásadě souhlasím, ale s tou mouchou masařkou jsi to asi trochu přepískl. Možná i těma kilama písku. No když bych ubral několik kil písku, dala by se i ta mouch zmenšit. No potom snad ale .... |
GsG Neregistrovaný |
A. 1.Kompletné a dôsledné umytie mašiny. 2. „hadronania“ to znamená vyutieranie plôch a dosiahnutelných častí do sucha. 3. Dosušenie zahriatím motora „do ventilátora“. 4. Vychladnutie mašiny, vypitie zaslúženej kávy spojené s ďalšou hadronániou.. 5. Odpojenie akumulátora, jeho uskladnenie v teple na vrchnej poličke mimo dosah mačky, psa, detí a podobnej „hávede“ 6. Naplnenie nádrže po hrdlo benzínom, ja spravidla neuzavieram kohútik, nech karburátory „nevyschnú“ 6. Prikrytie mašiny perinkou od LOUIS-a /skrytá reklama žiadne handry do výfukov – veď výfuk má aj v názve: “fuk” tak vzduch musí mať volnú cestu 7. Pá a spi sladko! |
Dosť ľudí ma tu pozná na to, aby som si vymýšľal. A poznajú možno niektorí aj ten exup, o ktorom hovorím. Začal mu valiť benzín z karburátorov na zraze vo švédsku. Onanovali sme pri tom, až sa pri nás zastavila partia nórov, a jeden že on pracuje u nórskeho importéra yamahy, tak chytil golu, a za 10 minút bol pri karburátoroch (FZR1000 tam má zložitý prístup).Namáhavo povolil totálne zaoxidované vypúšťacie šroby, a ten piesok tam fakt bol, určite 0,5 cm na dne každej komory, a z jedného fakt vyplavilo muchu!!! Teoreticky tam mohla vletieť pri výmene vzduchového filtra. A ten piesok - motorka pochádzala z Ružomberka, kde boli svojho času obrovské ruské kasárne. Možno bývalý majiteľ kupoval nejaký shit-benzín od rusov, ich náklaďáky boli svojho času na benzín |
PetrXTZ Neregistrovaný |
Ošetření nádrže: Osobně jsem vyzkoušel oba způsoby. Demontáž a vylití roztokem oleje s malým množstvím benzínu je bez potíží při jarním startování, neboť roztok se smíchá se značným množstvím benzínu. Ale je s tím spousta práce a je potřeba poctivě s nádrží kroutit, aby se vrstva skutečně vytvořila po celé ploše. Druhá varianta-dolít benzínem po okraj je o hodně pohodlnější Osobně ještě přidávám trochu Velfobinu, ale pravděpodobně to není nutné. |
PetrXTZ Neregistrovaný |
Olej do válců: Zkoušel jsem v minulosti. Výsledkem byly potíže při jarním startu, neboť svíčka byla na odpis. Takže u 4-válce to vyjde na dost peněz. |
Zeze. Omlouvám se. Rozhodně jsem se tě nechtěl nijak dotknout nebo tvrdit, že si vymýšlíš. Jen mi to s tou mouchou nějak nešlo do hlavy. Zdeněk |
veď ja sa neurážam, ani mne to s tou muchou nešlo do hlavy, a keby mi to niekto povedal, tak mu neverim |
Co sa tyka karburatorov, tie som si na kawe min. rok poctivo rozobral a vycistil. Vtedy som si povedal, ze musim kupit palivovy filter... |
Usazeniny se na dně plovákové komory dělají. Proto jak jsem již psal je podle mě nejlepší karbece vypustit než "vyjet". Ale určitě čas od času si zaslouží sundat ( i když u některých strojů je to porod) a řádně vyprat. Nevím ale asi budu stále rebelem. Mám výhradu i k občasnému zimnímu startování. Pokud se motor dostatečně neprohřeje, tak to nemá význam. To , že sepne větrák nemusí být známkou dokonalého prohřátí motoru. A pokud stojí jinak ve velmi chladném prostředí, pak se skutečně orosí. Místo hadru bych do výfuku strčil noviny a občas je vyměnil. Noviny jak známo dobře saji vlhkost. ( já to u Biga nedělám, protože za a.- stojí v teple. b.- má malou díru do výfuku.) Baterku bych do tepla na zimu nedával. Čím teplejší prostředí tím rychlejší samovybíjení. Toto jsou jen moje subjektivní názory. Ahoj |
Fiiiha Zeze no ty si skutocny odbornik, nestacim sa divit! |
Ci som odbornik to neviem, ale objektivne si napisal zopar bludov, tak darmo ironizujes |
Ake bludy? |
a naco chces natierat akymsi olejom klzaky vidlice? su pochromovane a nezhrdzaveju, navyse na nich je vzdy jemna vrstva tlmicoveho oleja. ked ich natries olejom, nevsiakne nic, akurat riskujes, ze ti olej pomaly ale isto stecie do brzdovych strmenov. nadrz ok, handrari asi nemali v skole fyziku, a tu baterku - chlad je chlad, ale 0 je 0. |
Kua, nič som s toho neurobil, vlastne ano, mašinu som rozhasil a mam s nej všade po troške.. ram s motorom a kolesami mam tu v izbe.. nádrž asi s deci benzínom v kočíkarni plus ostatné plasty.. výfuky sú v kúte, nakolľko sú ošklbané neviem ako ich zapxat.. mam teraz dva otvorené konce. Či z jednej strany noviny a z druhej handru alebo ina kombinácia.. Baterku som poctive nabil a je v predsieni alebo čo ja viem ako to voláte.. jednoducho pri topánkax.. Ale zistil som, ked som nenašiel tie vypúšťacie šrobky, že vlastne vyzerá to ako karburátor, no jeto vstrekovanie. Sajrajt vypúšťať nebudem, budem teda bez toho.. Haha ale vymenil som brzdovu kvapalinu a namazal som si pačky (spojka, brzda) Ostatné nehám na jar.. A skoro som zabudol, nevyplatil som poistku, lebo 2500 sa mi zdalo vela na celý rok, jazdit do apríla budem asi len po byte.. Chce to všetko kľud.. |
dobreee...tak táto diskusia sa mi páči. Ja som len na jeseň vytiahol baterku, ktoru mi asi po mesiaci vybil LCD display, dobil som ju, motorku som dal na hlavný stojan, baterku pod koleso, v garáži mám okolo 10°C, na jar vymením olej ( filter samozrejme, ale sú aj odborníci, čo ho menia po 3 výmenách oleja), občas preštartujem, v nádrži mám asi zlatý stred a verím, že moje ST1100 tú zimu v pohode prežije bez akejkoľvek ujmy. Neviem si predstaviť vyťahovať sviečky, vypúšťať karburátory, dať dole nádrž to by asi znamenalo rozobrať cca 15 plastov a to sa mi vonkoncom nechce, odhliadnúc od rizika ulomenia nejakého držiaku ( jeden som už odlomil pri baterke, ale bol už lepený, takže to bude chcieť malú opravu). Jar sa nám už blíííži... |
Zeze chlapce, |
Ja skor neviem,aky zymsel malo radit motorkarom to, co väcsina povazuje za zbytocne, ak nie nebezpecne! Namiesto toho, aby si to uznal, tak ides na mna systemom, ze je lepsie urobit nieco (aj ked zle), ako neurobit nic. Keby si pisal poviedku, tak to aj plati, ale toto sitaju stovky ludi, ktori chcu pre svoje drahe motorky len to najlepsie, a preto je treba davat pozor, co radis. |
Ja tym ludom radim a nie kazem. Aj ja chcem pre svoju motorku len to najlepsie, a ako som spomenul vcera, podla tychto rad som ju aj uzimoval, na jar bez problemov nastartoval a do jesene v pohode jazdil. A to dokonca aj za starych cias na Jawke 634. |
No, darmo, jawku naozaj po olejovej orgii natocis, o tom nemam pochyb. Alpske priesmyky jazdim od roku 1995, a od prvej novacikovskej dane som sa tam poucil v tom, ze je somarina tam jazdit v letnej sezone. Aj tento rok som urobil alpy 2x - v juni a v septembri, oboje v super pocasi, poloprazdne cesty, atd. Ale odbocujem. Zakladny rozdiel medzi skurvenym strecnom a nadhernymi alpami je v tom, ze strecno je zial na slovensku, a teda jazdias popod neho jebnuti slovenski kokoti na autach s foliami. V alpach jazdia vodici sice nudni, ale bez ambici stat sa kazde 2 kilometre vrahmi! |
GsG Neregistrovaný |
Chlapi, chalani, deti! |
odbocil si od temy, chlapce! nemusis tu vymenovat moju motografiu, na to nikto nie je zvedavy, tu sa hovori o oleji vo valcoch, to strecno bolo len na okraj, ako obrana Hergota, kedze ocividne chybali argumenty. no nic, ved jar je tu za chvilu, a startovat zacneme vsetci. |
Trosku som zmatany tym ze do novych motoriek s katalizatorom nedavat olej do valcov. Mam XLV650 a v original knizke k motorke to tak vyrobca odporuca. Tak ako teda? |
zeze jeb na to |
Ja nic nezimujem ja si zajazdim po ulici aj v zime a nemusim nic zimovat.he |
Par s tych veci som nasiel v navode na pouzitie moto |
e1ement Neregistrovaný |
Mam problem. Ako docielit aby som mal na moto vybranu baterku a zaroven plnu nadrz? Ked chcem vymontovat baterku potrebujem odklopit nadrz. Ked chcem odklopit nadrz, nemalo by v nej byt podla navodu viac ako 1/2 benzinu, inak to moze odvzdusnovacou hadicou ci kade tiect. Co s tym? Asi sa na tu plnu nadrz vykaslem, aj tak je plastova, to asi hrdzaviet nebude... |
1) tak plastova nadrz ti fakt nezhrdzavie, ak ano, tak ju kupim |
leo Neregistrovaný |
Podla mna: z logiky vyplyva, ze vsetko na motorke je vymyslene a prisposobene na pouzivanie. T.z. ze vsetko treba nechat tak ako je. Na zimu akurat aspon raz za mesiac stroj pretocit a popripade pootocit kolesa aby nestali na jednom mieste celu zimu. Ak je dobra baterka kludne moze ostat v moto a do jari vydrzi, alebo sa na jar dobije a hotovo. |
Hodnotenie: a co tak trosku odpustit tlak v pneumatikach panove ? to tu nikto nespomina |
Hodnotenie: leo |
Oplatí sa mi na dva mesiace zimovať mašiny |
Na zimný spánok sa ukladajú medvede a nie motorky preboha |
vypnem motor, vyberiem klucik zo zapalovanie, zazelam dobru noc, pohladkam a hotovo |
Hodnotenie: co ak mam iba bocny stojan ako teda zabranim prelezaninam kolies? |
kukni sa aj tu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (12.12.2008 22:38) |
tiko: Nie radšej tu?: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (12.12.2008 22:38) |
Podla mna motorka nema co spat. V zime motorku kazde 2 tyzdne prestartujem, necham zohriat na nejakych 104°C chvilu sa pokocham zvukom, vypnem motor, motorku odtlacim do garaze, vyberiem baterku (schovam ju do tepla) a motorku prikryjem plachtou. |
to je na dlhu debatu a 100x sa to uz rozoberalo, na jednej strane skodis motoru, lebo na v chlade dlho trva kym sa zohreje a vtedy aj zle maze, studene starty su zlo samo o sebe, na volnobehu nedokonalo spaluje, takze vsetko vovnutri sa karbonizuje...na druhu stranu motor sa premaze, predchadzas zatuhnutiu jemnych pohyblivych casti atd. |
Hodnotenie: Aj takto sa da |
www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/jak-odstavit-stroj-na... Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (16.11.2010 15:19) |
Hodnotenie: Tak ja kašlem nato.Necham ju pod oknom a každy treti den ju necham Riadne prehriat,zaradim všedky prevodove stupne,ale postupne.Natiahnem predlžovak ,zapnem ventilator.A budem ako na jazde,čotam že sa budu susedia čudovat a volat po všeliakych ustavoch.Motorka bude jazdit furt.A basta.A ked ,tak si zapnem notebuk a pustim pekny film z jazdy.A budem čakat až zlezie ta 2oj metrova perina snehu,aby som ju mohol spod toho okna vyparkovat. |
Hodnotenie: Výborné rady, nemal som s tým skúsenosti a nenapadla ma ani tretina z toho čo treba pred / počas odstavenia v zime s mojou láskou robiť. Tento rok bola zima riadne dlha ale moja brambora ju prežila úspešne aj bez potrebnej údržby avšak nabudúce už nenechám nič na náhodu. Mimochodom, postaral som sa aspoň aby nezhrdzavela a použil prostriedok proti korózii a nastriekal ním celú motorku , už žiadna hrdza. Skúste Fluid Film dosť dobré! |
Hodnotenie: jasne ze viee Upravené 1 krát. Naposledy upravil ziskop (12.09.2014 16:41) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 225038 | Včera: 203990