Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 14183 [Testy a predstavenia - Test]
Twíty. To bolo prvé čo ma napadlo keď som ho uvidel a prečítal som si jeho názov. Aj keď ho podľa výzoru radím medzi „čínske“ skútriády, napriek tomu som sa povozil veľmi dobre. Ba priam perfektne.
![]() |
Tweet je klasický skúter, ktorý má 125 kubíkový vzducháč s výkonom 7 kW a je postavený na šestnásť palcových kolesách. Vďaka svojej nízkej hmotnosti, 16tkovím tenkým kolesám a dobre rozloženej hmotnosti sa skútrik ovláda úplne intuitívne. Niečo dopomôže ešte psychika, že veď je lacný, tak to až tak nezabolí v peňaženke a k dokonalému približovadlu už len priradiť priaznivú cenovku. No a 2 190,- sa mi zdá na kombináciu kvalita, značka a výkon, celkom rozumná cenová hladina.
Samozrejme je kvalita materiálov a ich spracovanie je na trochu nižšej úrovni, ako pri Satelise, ale je to úplne pochopitelné. (Tweet je vyrábaný v Číne.) Dovolím si tvrdiť, že aj trochu žiadané. Ako som spomínal, k Satelisu som okamžite chytil citovú väzbu a bolo mi ľúto len tak ho nechať zmoknúť pod barákom, poprípade by ma hrozne mrzelo čo i len malé oškretie, zapríčinené prepletačkou v mestskej džungli.
To sa týka aj „budíkov“. Jednoduchosť, ako keby to robili Sparťania. Dominantný analógový rýchlomer, stav paliva, počítadlo denných a celkových kilometrov a hodiny. Čo viac potrebujete v meste, že? Jasné, kontrolky blikačiek a diaľkových svetiel. „Sečteno podtrženo“, áno sú tu až tri kontrolky.
Skúter je už v sérii vybavený dvomi stojanmi, hlavným a bočným. Pri stavaní skútra na hlavný stojan som sem tam zavadil o kick páku. To mi trochu vadilo, pretože to samozrejme pri naštartovanom motore vždy zachrčalo a to nemám rád. Ale zas na druhej strane, musím možnosť manuálneho štartovania pochváliť. Predsa len sa v meste stále štartuje, vypína, znova štartuje a znova vypína a aj keď idete dlhšie, tak na dobitie akumulátora to nemusí stačiť. Preto som sem tam využil kopačku a jedným kopom roztočil maličký, ale veľmi svižný motorček. Tak isto ako kopačka ma potešilo aj vzduchové chladenie. Je to technicky jednoduchšie riešenie a určite aj lacnejšie, ako vodou chladené motory.
![]() |
Primárne sa jedná o mestský skúter a tomu zodpovedá ďalších pár vecí. Podstatná je určite rovná podlaha na nohy, ktorá v spolupráci s klasickým háčikom dáva možnosť odviesť nejakú tú ilegalitku, poprípade sieťkový mech s cibuľou pre Meliška. Dve malé skrinky v stredovom stĺpiku a zadný integrovaný nosič ešte o málinko zvyšuje kapacitu pre prípadné náklady. Keďže 5,7 litrová nádrž je umiestnená pod sedlom, pre odloženie integrálky už nezostalo miesto. Hodíte sem tak akurát džetku, čo v prípade metského skútra nemôžeme pokladať za mínus. Sedlo sa otvára buď otočením kľúčika v spínačke, alebo prepínačom diaľkových svetiel.
Podvozok a brzdy Twítika sú aj navzdory nízkej cene na pomerne vysokej úrovni. Minimálne v triede skúter je odpruženie nadštandardné. Žiadna mäkučká kolíska, ale ani tvrdá športová kostitraska. Brzdy sú nielenže dostačujúce do mesta, ale aj pri dlhších rýchlopresunoch a následnom myšičkovaní pri maximálnej rýchlosti, pracovali bezproblémovo. Ani raz som nemal pocit, že by som nedobrzdil. Vlastne v meste som si pri blbnutí pri každom brzdení dovolil „zapískať“ a nakresliť čiernu lajnu.
Twítiho som pojazdil nielen v meste a za pekného počasia, ale tak isto ako Satelisa som ho zobral do práce a samozrejme aj za dažďa. Každému je jasné, že pri absencii štítka je ochrana proti vetru a dažďu takmer nulová. Nohy a tesne nad pás je to v pohode, ale od brucha až po hlavu ste mokrí nato tata. Ako tak pomáha, ak zaľahnete a prilbu prilepíte až na prístrojovku, ale zas to nie je bohvie ako pohodlné. Každopádne ale lepšie, ako byť premočený. Poprípade je tu riešenie v podobe zakúpenia doplnkového plexi z ponuky.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
![]() |
Pridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 13177 | Včera: 215334