Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.07.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 12006 [Testy a predstavenia - Test]
Skútrov v retro kabátoch je na trhu kopec, väčšina je od výrobcov zo zemí kde slnko vychádza skôr než u nás, aj preto zaujal nový retro skúter od tradičného európskeho výrobcu s dlhoročnou tradíciou, ktorý nie je z talianska. Či má Peugeot Django šancu hryznúť Vespe do koláča posúďte sami.
Peugeot mal prvé motobicyklu podobné presúvadlo v predaji už v roku 1898. Predtým vyrábali mlynčeky na kávu (soľ, korenie) a sem tam nejaký ten bicykel s takým tým veľkým predným kolesom. Osobne ma celkom prekvapila bohatá história vo výrobe skútrov. Keď som si to zbežne prezeral, pár kúskov vyvolalo aj úsmev na tvári ... napríklad taký S55 (1953), čisté prasa.
Keď je kde čerpať, to sa frantíkom to retro potom robí ľahko a nemusia si ani vypomáhať dizajnom od iných výrobcov. A tak sa stalo, že na EICMA 2014 sa okrem iných objavil aj modrý fešák s názvom Peugeot Django Sport 125. Podľa vyjadrenia zástupcov výrobcu inšpiráciu k Django čerpali z modelu S57 B/C (1958), čo bol svojho času bestseller a pár kúskov behá po Francúzku dodnes. Na jeseň 2014 sa pre Peugeot motorcycles udiala ešte jedna dôležitá udalosť a to, že Mahindra kúpila 51-percentný podiel a prevzala kontrolu, takže sa dá povedať že Django je posledný čistokrvný Francúz.
Django dostal meno po belgickom rodákovi, rómskeho pôvodu Djangovi Reinhardtovi, občianskym menom Jean Baptiste Reinhardt (1910 – 1953). Fenomenálny jazzový gitarista, ktorý prišiel čiastočne o dva prsty a aj napriek tomu dokázal zahrať úžasne gitarové sóla. Mnohý ho považujú za najlepšieho gitaristu všetkých čias. Pôsobil najmä vo Francúzku, kde sa zapísal do histórie hudby neprehliadnuteľnými písmenami. Django znamená v rómštine prebúdzam, budím. Jeho hudbu môžete poznať napríklad z počítačovej hry Mafia.
Šiel som do Trnavy po skúter, celú cestu som premyšľal, čo tým Tomáš Hajduch - Awia sleduje. Keď mňa, ktorému je väčšina normálnych motoriek malá, pošle okukňúť skúúútrik. Nieže by sa mi nepáčil, práve naopak ... mám rád spojenie moderných technológií a retro dizajnu, ale tak nejak sa mi zdá, že to blbo vyzerá, minimálne na fotkách :) Kým som dopremýšlaľ, už mi ochotný pán, ktorý ma mal na starosť, tlačil modráska z predajne na ulicu.
Z fotiek sa mi zdal menší. Motám sa okolo, robím si poznámkové fotky, poklepkávam kapotáže, všetko plast. Na ovládacích prvkoch je vidieť kvalita, celkovo z Djanga dýcha úplne iný pocit ako z číňana ... taký vespový. Rebrovania kapotáže, vkusne rozmiestnený chróm, oblé tvary, pekná, do modra podsvietená prístrojovka, pochrómované rámčeky okolo prepínačov pomáhajú vytvárať celkovo luxusný dojem. Aj také drobnosti, ako napríklad zrkadlá alebo sedlo, nepodliehajú rozpočtovým parametrom. Veľa detailov, na ktoré som zvyknutý skôr z prémiových talianskych modelov.
Hmm nakopávačka!, vysúvacie stupačky pre eventuálneho spolujazdca, ktorému však ešte treba namontovať sedlo (dodáva sa spolu so skútrom). 12" kolesá, jednoduchá predná vidla s priemerom trubky 40mm. Vpredu 200mm kotúč a dvojpiestikový brzdič solídneho vzhľadu, vzadu 190mm a jeden piest. Brzdy sú spriahnuté SBC (Synchro Braking Control), resp. pravá páčka ovláda prednú, ľavá obe súčasne.
Štvortaktný, vzduchom chladený motor, s výkonom 7,5 kW, o objeme 124,6 ccm, mi príde tiež tak trochu "retro" a to najmä kvôli použitému karburátoru, miesto dnes už klasickej striekačky. N95-ku si cucá z 8,2 litrovej nádrže, pri spotrebe okolo 3,2L/100km v meste, to vychádza na dojazd okolo 260 km. Keď zoberiem, že cesta do práce a späť má napríklad 20 km , tak mi to vychádza, že budem tankovať 2x za mesiac.
Uzamykateľný odkladací priestor pod sedlom bez problémov pojme integrálku, uterák a plavky (aj batoh s notebookom som tam narval). Dvierka pri pravej nohe, ukrývajú "kastlík" s priehradkou na mobil a 12V zásuvku. Ešte peňaženka, kľúče a je plno. Otvára sa jemným štuchancom, odporúčam vypolstrovať, inak bude omlátený mobil alebo priehradka. Za dvierkami pri ľavej nohe sa rieši tankovanie. Pri použití alá rýchly nákupný košík, poteší háčik na tašku. Miesto sedla spolujazdca, je plošinka s protišmykovými prvkami a rámom ideálnym pre klasického pavúka.
Štartovacie procedúry som na druhý krát pochopil a plný očakávania toho SPORT opatrne pridávam plyn. Zisťujem, že kým zaberie automat, motor naberie slušné otáčky. Neskôr som to ocenil, keď som povrkával na baby počas čakania na svetlách, ale na športový skúter je to trocha moc. Rozbeh plynulý až elektrický, autám nedáva veľa šancí. Vrčím si mestom, všetky oči na mne. Tá modrá je neprehliadnuteľná. Musím pochváliť zvuk motora, nie je to klasická kosačka, ale na 125-ku prekvapivo basová melódia.
Skúšam ako si poradí Django s trnavskými cestami. Kým je diera tak 2-3 cm ešte sa dá, podvozok zvládne, tam kde je to rozbité až na betón, vďaka 12" kolesám dostávam celkom slušnú šupu. Našťastie skútrik je výborne ovládateľný a tak prechádzam na slalom pomedzi diery. Odbočujem vpravo, zapínam smerovku, niečo začalo pípať, ale keďže som si riadne drbol riaditkami do kolena a ešte som aj dobre trafil, na to že pípajú smerovky som prišiel až na druhý krát. Zabudnúť zapnutú smerovku je prakticky nemožné.
Čakám na svetlách v centre Trnavy a pútam pozornosť ako polonahý Džastin Bígel, či ako sa to volá ten nagelovaný odpadávač. Verím, že mať sedlo spolujazdca tak si z tej križovatky dáku dobrovoľníčku aj odveziem. Miestami je to až na škodu a aby sa slečna predo mnou pohla na zelenú, musím trocha poštekliť klaksón. Toľko pozornosti som nezažil ani s HD-čkovým customom. Teda dúfam, že to bolo skútrom. :)
Pri Tescu sa mám stretnúť s Cacao-om, nikde nikoho, dlhšia rovinka, nasledoval test bŕzd. Predná výborná, ako z cestovných motoriek, jemná, ľahko dávkovateľná jedným prstom a pritom mäkká. Tá druhá, to je iné kafé. Skoro som si privodil poistnú udalosť s preletom ponad riaditká. Čakal som, že bude podobne mäkká ako predná. Túúdle, to je proste kotva, okamžitý stop, treba si na to zvyknúť a používať výhradne v krízových situáciách, alebo pri páde z útesu ... aj to by ubrzdila.
Ako tak jazdím okolo Cacaa, pomaly sa nám na chodníku začal zhromažďovať fanclub. Pár ľudí došlo aj pokecať, tá modrá je proste magnet. Máme pofotené a keďže slovenský Rím až tak nepoznám, idem radšej obchvatom. Dynamika jazdy výborná, až mám pocit, že to je nejak priškrtené, aby šiel max. 85km/h. Do 80km/h zrýchľuje konštantne a potom ako keby uťal, podľa mňa má naviac, aspoň pocitovo. Max som vyžmýchal 90tku aj to mierne dole z kopca. Jazdným vlastnostiam nie je moc čo vytknúť, pri tých rýchlostiach, ani ochrana proti vetru nejak extra nechýba. 12" kolesá sú trocha malé , ale vyrovnáva to ovládateľnosťou (svoje robí pod podlahou umiestnená nádrž).
Peugeot Django Sport 125 je hlavne o dizajne a o tej modrej. Motoricky prívetivý s kamarátskym prejavom, žiadne šklbanie, všetko plynulé hladké, mäkké, teda až na spriahnutú brzdo-kotvu. Kľudne by ho mohli premenovať na City, alebo Mr. Brake. Podľa mňa dôstojný nástupca S-57 a priamy konkurent Vespy. Je lacnejší, je minimálne rovnako pekný, je to Francúz a je navrhnutý so zreteľom na spoľahlivosť.
Spomeniem ešte, že Django Sport má aj troch bráškov s názvami Heritage, Evasion a Allure. Líšia sa predovšetkým výbavou a farebnými prevedeniami. Kým bráškovia majú každý po štyroch farebných variáciách, Sport je buď Bleu France, alebo Satin Flash Silver. Celkovo sa dá vyskladať až 26 kombinácií. Číslo si môžete dať aké chcete, ku každému novému skútru dostanete celú číselnú radu. Stačí nalepiť ... náš mal 25-ku, ale podľa mňa by mu viac pristala 69-tka.
Dizajn, Brzdy, Pohodlnosť, Úložné priestory | 12\" kolesá, pre zadaných je až moc sexi |
Článok nemá žiadne Pozadia/Wallpapers v galérii!!!
Servisný interval | 2500 km |
Spotreba | 3,2l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 8,5 l |
Cena motorky | 3149,- EUR |
Nosič kufra topcas | 108 EUR |
Kufor topcase, lakovaný s opierkou | 240 EUR |
Plexi | 97 EUR |
Páčka brzdy | 22 EUR |
Stupačka | 32 EUR |
Spätné zrkadlo | 27 EUR |
Svetlomet | 107 EUR |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Begam. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Peugeot | Vespa | Sym | Aprilia |
Model: | Django Sport 125 | Primavera 125 3V | FIDDLE III 125 | Mojito 125 Custom |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.6 ccm | 124.5 ccm | 124.5 ccm | 124.02 ccm |
Max. výkon: | 10.20 k (7.50 kW) / 7500 ot. | 10.74 k (7.90 kW) / 7700 ot. | 12.57 k (9.24 kW) / 8500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 10.4 Nm / 6000 ot. | |||
Kompresný pomer: | 10,3:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.8 mm | 52.0 x 58.6 mm | ||
Palivový system: | vstrekovanie PFI (Port Fuel Injection) | |||
Rozvod: | SOHC (3V) | |||
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | variátor | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 78 mm | 80 mm | ||
Zdvih vzadu: | 70 mm | 75 mm | ||
Brzdy vpredu: | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 200 mm | 200 mm | 273 mm | 190 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - 12 | 110/70 - 11 | 100/90-13 | 3.00 x 12” |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm | 140 mm | 200 mm | 140 mm |
Pneu vzadu: | 120/70 - 12 | 120/70 - 10 | 130/70-12 | 3.50 x 10” |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 109 kg | 90 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 156 kg | |||
Výška sedla: | 770 mm | 780 mm | 750 mm | |
Rázvor: | 1340 mm | 1300 mm | ||
Dĺžka: | 1925 mm | 1860 mm | 1900 mm | |
Šírka: | 710 mm | 735 mm | 700 mm | |
Výška: | 1110 mm | |||
Objem nádrže: | 8.5 l | 8 l | 7.6 l | 7.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 85 km/h | 106 km/h | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 5/2015 3 149,- EUR | Predpokladaná cena: 3700 EUR Voliteľná výbava ABS a trakčná kontrola | Cena k 13.11.2009: 3 640 € (109 659 Sk) |
Pridané: 02.07.2015 Autor: datadive Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Peugeot |
Model: | Django Sport 125 |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.6 ccm |
Max. výkon: | 10.20 k (7.50 kW) / 7500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.8 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 200 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - 12 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm |
Pneu vzadu: | 120/70 - 12 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 109 kg |
Výška sedla: | 770 mm |
Dĺžka: | 1925 mm |
Šírka: | 710 mm |
Objem nádrže: | 8.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 85 km/h |
Poznámka: | |
Cena 5/2015 3 149,- EUR |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133330 | Včera: 217121