Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY

 Zdieľať

Pridané: 19.11.2013 Autor: Brco928
Čitatelia: 14384 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

V Miláne tohto roku Vespa slávnostne odhalila novú Primaveru - najnovšieho pokračovateľa legendárnych talianských skútrov so samonosnou oceľovou "karosériou". Primavera dostala nový štýl inšpirovaný modelom 946, nové rozmery kolies, podvozok, vstrekovanie a LED technológie ale samozrejme zostala verná retro dizajnu.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Video: Odhalenie Vespa Primavera 2014 - EICMA Miláno, 5. 11. 2013

Prvá Primavera opustila linky fabriky v roku 1968 a od tých čias sa tešila veľkej obľube medzi mladými od Kalifornie až po Paríž. Počas svojej histórie sa tento model stal jedným z najspoľahlivejších skútrov tých čias. Legendárna Vespa Primavera je znova späť!

Úplne nová Vespa

Príbeh Vespy je pretrvávajúca súhra modernizácie technológie a evolúcia štýlu, ktorý bol dôležitý už od prvého modelu. Práve model klasickej Primavery bol prelomový v histórií Vespy, pretože väčšia váha sa prikladala komfortu cestujúceho a zážitku z jazdy než pri predošlých modeloch.

Vespa Primavera 150
Vespa Primavera 125
Vespa Primavera 50 2T
Vespa Primavera 50 4T

Znamenitý štýl

Primavera je moderná Vespa s elegantným dizajnom a exkluzívnym štýlom bez straty na pohodlí. Pri tvorbe dizajnu Primavera čerpala z modelu 946 avšak upravili ergonómiu a zjednodušili každodenné ovládanie.

Centrálna čast v tvare omegy, prináša jazdcovi pohodlnejšiu pozíciu a z hľadiska dizajnu pripomína modely zo 60-tych a 70-tych rokov. Priestor na nohy je dnes už rovný a sedadlo znížené, čo poskytuje možnosť jazdy aj nižším jazdcom. Zadná časť Primavery je špicatá a zarovnaná čo nenápadne pripomína prečo značka nesie práve meno osy. (pozn.: talinaske slovo vespa = osa)

Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera

Elegantne zapustené smerovky a LED denné svietenie nie sú prehnane veľké a dizajnovo nechávajú priestor na doplnkový štít. Primavera vychádza v 6. rôznych farebných prevedeniach a to: horská biela, polnočná modrá, dračia červená, hnedá, bledomodrá a čierna sopečná. K týmto farbám je ešte možnosť kombinovať 3 rôzne farebné prevedenia sedadla pre vytvorenie ešte unikátnejšieho vzhľadu a viacerých farebných kombinácií. Na už tradične 5 lúčových diskoch je použitý úplne nový dizajn, ktorý aj napriek modernizácií stále zachovávava klasické elementy Vespy.

Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera

Revolučná technológia pre Primaveru

Aj napriek modernej a inovatívnej technológií Vespa si stále zachováva ako jediná značka skútrov kovový skelet podsedadlovej a prednej časti, kde iní výrobcovia používajú plasty. Premiestnenie batérie do centrálnej časti pod podlahu nôh, umožnilo inžinierom zväčšiť podsedadlový úložný priestor z pôvodných 14,3 litra na 16,6.

Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera

Ďalšou zo zmien je použitie dvojitého zavesenia motora, čo by malo mať za následok výrazné zníženie vibrácií a zvýšiť tak komfort jazdca.

Inováciou prešlo aj predné jednoramenné odpruženie, ktoré namiesto dvoch skrutiek teraz využíva hliníkovú podporu. Pri jazde by to pre jazdca malo znamenať väčšiu stabilitu a vyšší komfort.

Nové 3-ventilové motory

Nová technológia s použitím3. ventilov sa využíva pri 125 a 150 kubíkovom modeli, čo znižuje spotrebu a emisie pri bežnej prevádzke. Srdce Primavery je 4-taktný jednoválec s OHC rozvodom, 3 ventilmi a elektronickým vstrekovaním paliva. Nový kľukový hriadeľ je navrhnutý tak aby znižoval trenie a tým zvýšil výkon. Zmenou prešiel aj pomer vŕtania a zdvihu, ktorý má za následok lepšiu akceleráciu a vyšší krútiaci moment.

Nový typ elektrického štartéra zaručuje tichšie a účinnejšie štartovanie. Variátor sa dočkal tiež zmien a to hlavne na odstredivej spojke, ktorá pri nižších rýchlostiach nedrží zbytočne motor vo vysokých otáčkach ale stále dovoľuje razantnú akceleráciu. Konštruktérom sa podarilo novému motoru nasadiť diétu, čiže je ľahší než dvojventilový predchodca.

Pri mestskom vozítku, akým Vespa bez pochyby je, potencionálného kupcu hlavne zaujímajú prevádzkové náklady kde Vespa vyhráva na plnej čiare. Výrobcom udávaná spotreba nepresahuje 2l na 100km (pri priemernej rýchlosti 50 km/h) a servisný interval sa pretiahol až na 10,000km.

Okrem trojventilových motorov sa Primavera dodáva aj s dvoma 50ccm motormi a to v dvojtaktnom aj štvortaktnom prevedení. Dvojtakt je pre tých najmladších jazdcov, ktorí chcú svižnú jazdu, kým štvorventilový štvortakt poskytuje najvyšší výkon až 4,35 koní na trhu.

Doplnky

Pri mestskom skútri sú dôležité odkladacie priestory, preto Vespa ponúka doplnkový top-case vo farbe motocykla s chrómovým Vespa logom a opierkou pre spolujazdca. Klasický chrómovaný nosič kufra sa dá samozrejme rovnako využiť na upevnenie batožiny. No a neodmysliteľnou klasikou je aj voliteľný chrómovaný predný nosič batožiny.

Vespa Primavera 125
Vespa Primavera
Vespa Primavera
Vespa Primavera

Pri zhoršených poveternostných podmienkach určite oceníte predný štít a ľahko inštalovateľnú plachtu na zakrytie nôh umožňujúcu jazdu aj v daždi. Proti odcudzeniu Primavera ponúka elektronický alarm.

Video: Vespa Primavera 2014

Video: Vespa Primavera 2014 - oficiálne video

Video: Vespa Primavera - Ako sa vyrába

Foto:
 Vespa Primavera 50 2T 2014 Vespa Primavera 50 4V 2014 Vespa Primavera 125 3V 2014 Vespa Primavera 150 3V 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:VespaVespaVespaVespa
Model:Primavera 50 2TPrimavera 50 4VPrimavera 125 3VPrimavera 150 3V
Rok:2014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:49 ccm49.9 ccm124.5 ccm154.8 ccm
Max. výkon:4.35 k (3.20 kW) / ot.10.74 k (7.90 kW) / 7700 ot.12.92 k (9.50 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:10.4 Nm / 6000 ot.12.8 Nm / 6500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:40.0 x 39.3 mm39.0 x 41.8 mm52.0 x 58.6 mm58.0 x 58.6 mm
Palivový system:vstrekovanie PFI (Port Fuel Injection)vstrekovanie PFI (Port Fuel Injection)
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (3V)SOHC (3V)
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:78 mm78 mm78 mm78 mm
Zdvih vzadu:69 mm69 mm70 mm70 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:200 mm200 mm200 mm200 mm
Pneu vpredu:110/70 - 11110/70 - 11110/70 - 11110/70 - 11
Brzdy vzadu:bubnovábubnovábubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:110 mm140 mm140 mm140 mm
Pneu vzadu:120/70 - 10120/70 - 10120/70 - 10120/70 - 10
Hmotnosť / Rozmery:
Výška sedla:780 mm780 mm780 mm780 mm
Rázvor:1340 mm1340 mm1340 mm1340 mm
Dĺžka:1860 mm1860 mm1860 mm1860 mm
Šírka:735 mm735 mm735 mm735 mm
Objem nádrže:7 l7 l8 l8 l
Poznámka:
Poznámka:Predpokladaná cena: 3700 EUR
Voliteľná výbava ABS a trakčná kontrola
Voliteľná výbava ABS a trakčná kontrola

Pridané: 19.11.2013 Autor: Brco928 Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190481 | Včera: 173418