Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.10.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12713 [Novinky - Oznam]
V najklasickejšej kategórii toho nového až tak veľa nie je...
Predchádzajúci | Seriál článkov: Paríž 2008
Honda CBF 600 S 2008 |
Cébeefka už jazdí nejaký ten rok (aj u nás celkom úspešne), pričom asi málo ľudí si uvedomuje, že až doteraz to bola jedna z mála moderných motoriek bez striekačiek. Slovko doteraz je podstatné, pretože v inovovanom modeli už nie sú karburátory a pri štarte sa ozve klasické striekačkové bzučanie. Pod nádržou sa usadil úplne nový agregát z tohtoročnej CBR 600 RR, resp. Horneta, ale ako býva zvykom, trochu očesaný od nadbytočných koní. Oproti minulému modelu sa ich počet však nezvýšil, iba krútiak narástol o jednu jednotku a posunul sa vyššie.
Mierne sa zmenila aj geometria motorky, lebo zadná kyvka je takmer o 5 cm dlhšia. Konštruktéri zosilnili koncovú časť podsedlovky (kvôli kufrom), upravili rám, zvýšili objem nádrže na 20 litrov (predtým 19), turistov potešili novým palivomerom (namiesto teplomera vody - platí iba pre nahú verziu N), vo verzii vybavenej príplatkovým ABS vymenili predné dvojpiestiky za trojpiesty (ABS je tým pádom kombinované) a čo v tejto triede u Hondy nebýva zvykom, prednú vidlicu spravili nastaviteľnú (iba predpätie).
S technickou inováciou prišla samozrejme aj estetická - upravili sa bočné kapotáže polokapotovanej verzie (sú ostrejšie a majú biele sklíčka blinkrov), zmenili sa farby a grafika. To všetko treba uvítať, lebo CBF bola vyčítaná aj dizajnová suchopárnosť.
Video: Honda, dĺžka 2:35 min, formát youtube.com (Shockwave Flash)
Suzuki B-King 2008 |
Slovíčko king je v jeho názve právom. Taký mohutný a silný naháč tu totiž ešte nikdy nebol... Jeho vizuál kraľuje aj všetkým tlačovým materiálom od Suzuki.
O jeho pustení do série sa toľko kecalo, že sme si už nakoniec mysleli, že fabrika si robí z celého motorkového sveta srandu. Nakoniec padlo pevné potvrdenie výroby, dokonca už tento rok sa mal jeden objaviť aj na Slovensku, ale aj to sa stále naťahuje ako f*cguma. Až kým nepraskne... Chcem ho počuť vrčať a trochu mu naložiť!!!
V krátkosti teda túto nezvyčajnú mohutnosť zhrniem: 1340-kubíkový motor z Hayabusy, 181 koní, 146 Nm (a teraz pozor, radšej sa drž - pri 7200 otáčkach!), tlmič riadenia, radiálne brzdy, možnosť voľby dvoch výkonových máp, ukazovateľ zaradeného stupňa... A to sú len dôležité veci. Ostatné nám tento svalovec ukáže neskôr...
Video: Suzuki, dĺžka 2:09 min, formát youtube.com (Shockwave Flash)
Duke bol pred trinástimi rokmi prvým modelom KTM určeným na asfalt. Stal sa úspešným, preto si ho vo fabrike vážia a venujú mu pozornosť. Odvtedy prešiel jednou väčšou zmenou, ďalšia prišla až teraz v rámci inovácie niektorých modelov s motorom LC4, ktorý poháňa aj Duka.
Spomínaný motor má zmenou vŕtania a zdvihu zvýšený objem o 29 kubíkov, tým pádom aj kompresný pomer. Dostáva zo seba 48 kW a 67 Nm (najviac zo štyroch nových modelov s novým motorom LC4), čo je o takmer neuveriteľných 8 kW a 7 Nm viac než jeho predchodca. Neuveriteľných preto, lebo v dnešnej dobe spĺňania prísnych emisných noriem výkony rastú oveľa menej.
Ako je u KTM zvykom, o kvalitné jazdné vlastnosti sa stará značka WP, konkrétne prekotená 48-mm vidla vpredu (s radiálne uchyteným strmeňom) a prepákovaný Monoshock vzadu. A aby to bolo kompletné, spojka je antihoppingová!
KTM 690 Duke 2008 |
Nový člen rodiny TNT je pravdepodobne odpoveďou na dukaťácku Sport 1000, silne ladenú v retro štýle. Ale ako vraví sama Benelli, pri tomto Cafe Raceri išlo o vytvorenie moderného a efektívneho motocykla so sofistikovanými detailami, ktorý by bol inšpirovaný pretekárskymi strojmi z minulosti. Pretekárske vlohy tento model určite má, veď takmer celý vychádza z Tornado Naked Tre 1130 (pre menej znalých - Tre označuje počet valcov, čiže tri), čo je celkom slušný športový základ. Nuž a tá inšpirácia z minulosti je viditeľná v podstate iba na typicky "kaférejsrovo" chytených zrkadlách na koncoch riadidiel.
Pozorné oko by si však malo všimnúť aj upravenú prednú masku, zmenené hliníkové riadidlá, iba jedno sedlo a nastaviteľné športové stupačky. Výkrikom modernej techniky je aj dvojpolohové prepínanie výkonovej mapy - buď bez obmedzenia alebo s priškrtením, čo je vhodnejšia možnosť pre horšie poveternostné podmienky (a výrobca sľubuje aj úsporu paliva 10 - 20 %).
A zvyšok je po taliansky klasicky kvalitný a značkový - 50-mm prekotená plne nastaviteľná vidla, kolesá Marchesini, radiálne uchytené 4-piestikové Brembá a podobne...
Benelli TNT Cafe 1130 Racer 2008 |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | Suzuki | KTM | Benelli |
Model: | CBF 600 | CBF 600S | B-King | 690 Duke | Cafe 1130 Racer |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 | 2008 |
Novinka: | NOVINKA 2008 | NOVINKA 2008 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Supermoto | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 599.3 ccm | 599.3 ccm | 1340 ccm | 654 ccm | 1131 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot. | 183.6 k (135.0 kW) / 9500 ot. | 65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 8250 ot. | 59 Nm / 8250 ot. | 146 Nm / 7200 ot. | 67 Nm / 5500 ot. | 117 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 | 11,6 : 1 | 12,5 : 1 | 11.8:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5mm | 67 x 42.5mm | 81.0 x 65.0 mm | 102 x 80 mm | 88.0 x 62 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 140 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm | 125 mm | 137 mm | 140 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 296 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 260 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17 | 160/60ZR17 | 200/50 ZR 17 | 160/60-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 235 kg | 148.5 kg | 195 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 217 kg | |||
Výška sedla: | 785 mm | 785 mm | 805 mm | 865 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1490 mm | 1490 mm | 1525 mm | 1472 mm | |
Dĺžka: | 2160 mm | 2160 mm | 2220 mm | 2100 mm | |
Šírka: | 765 mm | 765 mm | 800 mm | 790 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1240 mm | 1085 mm | 1050 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 130 mm | 120 mm | 155 mm | |
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 16.5 l | 13.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 272 km | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena k 1. 9. 2009: 6490 € s DPH (195 517 Sk). | Cena: 399 000,-Sk (6.8.2008) | Cena: 296 000,- Sk (6.7.2008) |
Foto: cacao
Pridané: 16.10.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Paríž 2008
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 316069 | Včera: 244945