Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.06.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 21472 [Novinky - Oznam]
Pred časom som v jednom článku písal, že aj keby sme jazdili na cestách bez plechovkárov, dier, olejových škvŕn a podobných nepríjemností, určite by dochádzalo k vážnym nehodám motoriek. Nasledujúca štatistika ma v tom utvrdila.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
Keďže polícia nevedie presnejšie štatistiky o tom, kto bol na vine pri havárii auta s motorkou, rozhodli sme sa spraviť si o tom približný obraz pomocou diskusného fóra na tejto stránke, konkrétne rubriky Nehody. Vytiahli sme si údaje za posledný rok, teda od 11. 6. 2005 do 8. 6. 2006 (presne 136 nehôd), nahádzali to do tabuliek a z nich spravili grafy. Samému sa mi dvihlo obočie, keď som zazrel výsledky...
Musím vás všetkých dopredu upozorniť, že ide o nepresné čísla vyhodnocované iba na základe spomínanej rubriky diskusného fóra, v ktorom sa nie vždy nachádzajú celkové a pravdivé informácie a ani zďaleka v ňom nie sú opísané všetky nehody, ktoré sa stali na území Slovenskej republiky. Je jasné, že skutočné čísla sú vyššie, ale je pravdepodobné, že proporčne veľmi podobné.
Zrážka s autom – náš podiel viny je vysoký |
Za 45 % zrážok s autom si môžeme sami, za 46 % môžu plechovkári, ale stále nám ostáva 9 %, pri ktorých sme nevedeli, komu hodiť vinu na krk. Aj keby tie percentá pripadli v náš prospech, teda že by bol vinný plechovkár, stále je náš podiel viny obrovský. Takže nabudúce si dvakrát rozmysli, než pod návalom emócií napíšeš ako nás tí „sku*vení“ plechovkári ohrozujú a skús sa na vec pozrieť aj z ich pohľadu.
Áno, je pravda, že táto štatistika zahŕňa iba nehody a nie kolízie či ohrozovania dvojstopovými vozidlami, ktorých je na dennom poriadku veľa. Myslím si však, že tu by postačilo menej agresivity a viac slušnosti na oboch stranách, nech nájdeme spoločnú symbiózu, aká je bežná smerom na západ od nás.
Havárie motoriek – bol účastníkom aj plechovkár? |
Havárie motoriek všeobecne – sme vinní? |
Zomrel pri havárii motocykla jeho vodič? |
Pri siedmych percentách nehôd vyhasne život aj niekoho iného než vodiča motorky. Väčšinou sa logicky jedná o spolujazdca, chodca alebo vodiča auta, ktorý bol účastníkom danej nehody.
Nehodovosť v konkrétnych okresoch |
Dovolím si tvrdiť, že na tomto grafe sa najviac ukázala nepresnosť vyššie spomenutých údajov. Náš zdroj informácií je totiž závislý na prístupe ľudí k internetu, ktorý je v niektorých regiónoch malý, ale aj tam určite padajú motorkári.
Žiaľ, s každým stlačením štartéra ťa má zubatá s kosou viac na dohľad. Zopár rád, ako si ju nenechať ísť až príliš blízko k telu, nájdeš v článku Ako predchádzať nehode. Ani ten však nie je všeliek. Cestička prežitia sa nachádza kdesi v hlave, kde sa rodí správna dávka predvídavosti a pohybu pravej ruky. K tomu všetkému musí byť primiešané aj šťastie, tak nech ťa nikdy neopustí.
Viac o bezpečnosti: bezpecnost.motoride.sk
Pridané: 13.06.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bezpečnosť na cestách | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77286 | Včera: 226619