Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.09.2005 Autor: Vadim
Čitatelia: 30965 [Technika - Dobré Rady]
Často, ozaj veľmi často sa dozvedáme z televízie, novín, alebo internetu o smrteľných nehodách našich kolegov – motorkárov. Máme pocit, že „plechovkári“ na nás zahájili lov. Ale keď sa na to pozriem lepšie, tak sa mi začína zdať, že najviac lovia tých, ktorí jazdia na športových motorkách. Prečo sa tak rozhodli? Prečo nezahájili lov na štyridsiatnikov na čoproch?
Predchádzajúci | Seriál článkov: Poradíme, pomôžeme | Nasledujúci
Všetci vieme, že je to inak, ale je jednoduchšie ukázať na nepriateľa v plechovke, ako priznať si vlastnú chybu. Skúsme na to, prečo majú najviac ťažkých nehôd práve mladí jogurťáci prísť obyčajným sedliackym rozumom:
Superšport je športové náradie. Preto každého jeho majiteľa zvádza k športovým výkonom. Veď na to je aj určený, ALE: Na športové výkony sa musí každý športovec dlho a intenzívne pripravovať pod vedením svojho trénera, maséra, lekára... A športovec na motorke? V autoškole absolvuje dve - tri kolečká na prázdnom parkovisku pod dohľadom inštruktora, ktorý má na motorke možno najazdených pár stoviek metrov, urobí testy a:
Ani jeden s týchto dvoch si nejde zajazdiť na maximálne zabezpečený okruh. Prvý preto, lebo tam nemá žiadnych obdivovateľov (a obdivovateľky) a druhý preto, lebo na to nemá peniaze. Ani jeden nič netuší o tom že máloktorý plechovkár predpokladá, že ten malilinkatý fliačik v diaľke sa k nemu približuje dvojnásobnou rýchlosťou, než aká je povolená. A preto nedá tomu malému fliačiku prednosť. Oficiálne je vinný on. Ale my vieme...
Viac krát som zažil, že na rovinke plným plynom jazdiaci jogurťák mal v zákrutách plné ruky práce, aby motorku udržal na kolesách. Chápem eufóriu z rýchlej jazdy – veď ju aj sám zažívam. Ale keď jazdec nemá za sebou tréning, alebo dlhoročnú prax, môže znamenať každé nečakané prekvapenie smrť. S vyvalenými očami som sledoval 47 ročného chlapíka, ktorý mi oduševnene rozprával o tom, ako sa mu na motorke ovešanej kilami nezmyslov rozkmitalo riadenie, ale on „duchaprítomne skočil na brzdu, ale ani to nepomohlo“! Kua, na motorke nestačí skočiť na brzdu a zatvoriť oči ako v aute - veď to už nejako dopadne...
Skúsme si aspoň veľmi-veľmi stručne prebrať to, čo by ti mohlo pomôcť pri záchrane holého života:
Takmer každý z nás už niekedy padol. Veď kto nepadá, jazdí pod svoje možnosti! Aj tvoj prvý pád by mal prísť čo najskôr, aby ťa naučil rešpektu! Druhý, tretí a ďalšie už znamenajú vážne varovanie. Môžeš sa klamať ako chceš, ale takmer vždy si si na vine len sám. Ak aj je oficiálny vinník niekto iný, vždy je to o tvojej nedostatočnej predvídavosti, slabej vyjazdenosti, alebo nedostatku talentu. Všelikde inde sa možno snaha oceňuje, ale na motorke to je bohužiaľ naozaj tragicky málo...
A na záver citát neznámeho autora: NA MOTORKE NIKDY NEMÁŠ PREDNOSŤ!!
Text: Vadim, BULDOG-SILÁRD, článok vyšiel v SLOVENSKÝCH MOTOCYLOVÝCH NOVINÁCH
Viac o bezpečnosti: bezpecnost.motoride.sk
Pridané: 06.09.2005 Autor: Vadim Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Poradíme, pomôžeme | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154483 | Včera: 145839