Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.05.2005 Autor: Vadim
Čitatelia: 41599 [Technika - Dobré Rady]
Hlavu má každý z nás len jednu a každé jej zranenie je ťažký prúser. Žiadna novinka. Skús sa ale postaviť na kraj cesty a za chvíľu sa presvedčíš, že o tomto mojom tvrdení nie je presvedčený každý.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Poradíme, pomôžeme | Nasledujúci
Ako to spoznáš? Tak, že niektorí motorkári si svoje hlavy pred nárazom o kamión, obrubník, alebo kandeláber chránia iba kožou. Veď je to nakoniec ich súkromná vec. Ako narábajú so svojou vlastnou hlavou. Ďalšie riadky sú určené pre tých, ktorí sa o svoje hlavy chcú postarať.
Výber typu prilby závisí od toho, akú motorku si sa rozhodol osedlať:
* MALÝ MOTOCYKEL (do 125): Netreba podceňovať jeho nízky výkon! Väčšinou tieto motorky sedlajú začiatočníci, ktorých argumentom je: Ja ešte len začínam, preto nepotrebujem drahú prilbu. Ale to je absolútny nezmysel. Práve preto, že si začiatočník, u ktorého sú chyby (a pády) pravdepodobnejšie, potrebuješ kvalitnú prilbu. Pre takéhoto je najlepším riešením starší (a zlacnený) model integrály. Takáto prilba sa dá zohnať už od 3000 korún. Nikdy nezabudni na to, že aj keď TY jazdíš pomaly a opatrne, nemusí to platiť o klobúkovom dedkovi v Moskviči, ktorý sa ti pripletie do cesty!
...jet-ka... |
* STREET A NAKED: Väčšinou sú majiteľmi týchto mašín nevybúrení mladí chlapci, preto je tu vhodná karbónová prilba s agresívnym dizajnom. Nemusí byť najvyššej kvality čo sa týka utesnenia proti prievanu a tým spojenému hluku, pretože s týmito motorkami sa nejazdí ani veľká turistika, ani veľké rýchlosti. Ceny sú už vyššie: od 5000 Sk.
...vyklápačka... |
* ENDURO A CROSS: Špeciálne integrálne prilby. Typické sú veľkým integrovaným šiltom – veď pri crosse sa skáče vysoko – takmer až k slnku. Veľmi dôležitý je aj kvalitný interiér, ktorý musí pri skokoch zabezpečiť stabilitu prilby na hlave a dobre sať pot. Kryt spodnej čeľuste je vysunutý dopredu, kvôli umožneniu dobrého dýchania. Crossové prilby na rozdiel od endurových nemajú plexi. Treba do nich používať crossové okuliare. Je to kvôli zahmlievaniu a utesneniu proti prachu. Kvalitné okuliare majú aj možnosť aplikovať odtrhávačky, ale to sme už niekde inde... Aha! A mali by byť pekne farebné. Neviete prečo? Ceny od 3500.
...integrála... |
Priznávam sa, že dosť často sa pri predaji prilieb musím v duchu usmievať nad pokusmi niektorých občanov nasadiť si prilbu spôsobom:
Chytím ju pevne z bokov do dlaní a nasadím si ju do pol hlavy. Prilba sa mi zabrzdí na ušiach a preto použijem päsť, ktorou udieram na vrch prilby, až kým nezaskočí na miesto. To už v nej mám ale ušiská beznádejne pokrčené, Preto sa ich vyklepávaním zvonku, alebo ukazovákmi zvnútra pokúšam dostať do použiteľnej polohy – ZLE!
Vadim, Buldog-Silárd , článok vyšiel v SLOVENSKÝCH MOTOCYKLOVÝCH NOVINÁCH
Pridané: 10.05.2005 Autor: Vadim Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Poradíme, pomôžeme | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318579 | Včera: 244945