Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Zobrazujem články 166 až 180 z cekového počtu: 268.
06.02.2012 - gilbert Čitatelia: 12628 [História]
Medzištátna spolupráca po skončení II. Svetovej vojny bola v štátoch za železnou oponou dvojaká. Ostnaté drôty, ktorými sa symbolicky komunistický režim bránil údajnému vplyvu zahnívajúceho kapitalizmu na socialisticky zmýšlajúcich ľudí, reálne riešili pravý opak.
12.01.2012 - gilbert Čitatelia: 7297 [História]
Druhý slovenský fenomén Pionier sa cez Motokov vyvážal do väčšiny štátov sveta a prakticky do celej Európy. Vďaka predstaviteľom istého výrobcu s dvojitým W v názve a samozrejme s odobrením vtedajšej vlády bol prezentovaný ako český výrobok a dokonca továreň Manet musela platiť bratom Čechom na základe potupnej licenčnej zmluvy za používanie tohoto loga.
22.12.2011 - gilbert Čitatelia: 9368 [História]
Nakoľko som spomínal, že Pionier sa vyvážal do sveta a vyrábal tiež nielen na Slovensku, ale aj v odľahlých krajinách sveta, nesmiem zabudnúť na predaj v dovolenkových destináciách v Európe a Ázii.
21.11.2011 - gilbert Čitatelia: 12532 [História]
Ako som naznačil na inom mieste, že obchodovanie s našim vtedajším veľkým vzorom so ZSSR bolo takmer vždy povinné, tak to teraz trošku rozvediem z môjho pohľadu. Štatistiky sú štatistiky a realita je realita. Ak sme vyvážali do ZSSR motocykle, tak sme pravdepodobne nedostávali devízy, ale prevoditeľné Ruble, ktoré nikto nikdy nevidel.
20.10.2011 - gilbert Čitatelia: 10881 [História]
Slovenský Pionier bol teda, ako som spomínal vo svete úspešný, no na kapitalistických trhoch nie až tak ako by komunistické vedenie jedinej správnej strany chcelo. Zväčša väčšina štátov, ktoré sa po II. Svetovej vojne dostali za železnú oponu, teda boli vo východnom bloku, neobchodovali vo veľkej miere so zahnívajúcim kapitalizmom.
19.09.2011 - gilbert Čitatelia: 17476 [História]
V bývalom Československu v Považských Strojárňach započala výroba Pionierov po skončení výroby Maneta M90. Jednosedadlové Pioniere J 550 sa u nás predávali od roku 1955. Predávali sa cez Mototechnu ako nástupcu ÚP 20 (Ústřední prodejna).
16.08.2011 - gilbert Čitatelia: 10751 [História]
Na myšlienku vyrábať terénny stroj pre nádejných šampiónov prišiel majteľ vydavateľstva Floyd Clymer. Tento aktívny pretekár z pionierskych dôb motocyklizmu začínal pretekať v dvadsiatych rokoch XX. storočia.
03.08.2011 - gilbert Čitatelia: 10077 [História]
V Amerike, teda v USA sme sa snažili zviditeľniť aj motocyklami. Cesta na tento trh s našimi Pioniermi bola veľmi kľukatá. Mimo spolupráce s brazílskou Leonette, indickou Yezdi cez Motokov, spolupracovali sme aj s talianskou Italjet.
25.07.2011 - gilbert Čitatelia: 12173 [História]
Posledne som naznačil, že produktami taliansko – /česko/slovenskej spolupráce boli Italjet Vampiro s motorom Pionier a Italjet 350 twin s motorom z Jawa 350 kývačka. Začiatok tretej spolupráce bol začiatkom škrípania až do ukončenia spolupráce (začiatkom 70-tych rokov) s rozchodom nie v dobrom.
13.07.2011 - gilbert Čitatelia: 9463 [História]
Podobne ako v exotickej Brazílii a ľudnatej Indii motor z nesmrteľného Pioniera bol montovaný aj do talianskych motocyklov. Spolupráca bola podpísaná s firmou Italemzeta v roku 1966. Bol to rodinný podnik Tartariniových.
04.07.2011 - gilbert Čitatelia: 7911 [História]
Ako som spomínal v predošlom článku vo veteránskych kruhoch na Slovensku existuje prevteľovanie múzeí. Spomínal som Nitru ako miesto, ktoré takúto reinkarnáciu absolvovalo viackrát. Nemenej zaujímavé prevteľovanie bolo praktizované pod Tatrami.
01.07.2011 - gilbert Čitatelia: 8127 [História]
S rodinou sa cez prázdniny vždy potulujem po Slovensku a netajím sa tým, že výber destinácií je vyberaný podľa toho, kam idú koľaje a kde popri kúpaní sú aj technické múzeá, či výstavy. Už dávnejšie sme navštívili Nitru a nebolo to len jedenkrát.
24.06.2011 - gilbert Čitatelia: 19422 [História]
India je stále pre nás exotická krajina. Žiaľ, Pionier tam vyrábaný nebol esteticky exotický ako v Brazílii. Vyrábal sa na základe licencie pod názvom Ideal Jawa.
09.06.2011 - gilbert Čitatelia: 12207 [História]
Snáď každý pozná druhý všadeprítomný považský fenomén minulosti a síce motocykel Pionier. Začínal na ňom nejeden kvalitný pretekár rokov minulých. Pionier sa vyrábal na Slovensku po roku 1955, kedy zostala voľná kapacita v Považských Strojárňach po skončení výroby dvojpiestového Manetu M 90. Počala sa teda produkcia malých motocyklov Jawa 550 a ukončená bola modelom Mustang.
01.06.2010 - Romoto Čitatelia: 17400 [História]
Ahoj motorkári! Pri čítaní Motoridu si rád prečítam názor „druhého redaktora“. Je to preto, že tento jazdec má zvyčajne menej času na jazdu s motorkou a teda „musí“ ju vnímať intenzívnejšie ako prvý redaktor, ktorý má možno viac času na to, aby si motorku „užil“.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 164672 | Včera: 200629