Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé dojmy z jazdy - Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava. Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch...
Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer
Vyššia moc nám počas jázd zasiahla hneď dvakrát - prvý raz ráno, keď sa spustil lejak (garantujem vám, že viac mokrých motorkárov než sme boli my sa nedá vidieť, a druhý raz popoludní, kedy vyšlo slniečko a konečne sme si mohli užiť suché zákruty na režime Sport. Až vtedy začala zábava.
Napriek tomu, že Sportster S má menej koní než Pan America, dynamika týchto dvoch strojov je až neporovnateľná. Sportster nič svojmu menu nič nedlží (v prezentácii bolo doslova: vraciame Sport do mena Sportster). Sám som neveril tomu, ako ten stroj ťahá. Je to preto, že je ľahší, kompaktnejší, a najmä krúťak je posadený do nižších otáčok. So spolujazdcom sa tu veľmi neráta, v sérii je Sportster monopost, spolujazdcovo sedlo aj so stupačkami si môžeš dokúpiť.
Viacerí z nás dvíhali obočie, keď sme videli predné obutie 160/70 (17-palcové, vzadu je 180, 16-palcové), ale v suchých slnkom prehriatych zákrutkách naše obavy zmizli, Sporster S sa nimi prerezával ľahko. Všimni si dosť cestný dezén. Prekvapilo nás aj to, že v ponuke originálneho príslušenstva nie je žiadny výfuk Screamin' Eagle, a vraj ani nebude. Je za tým asi technický oriešok, ktorý vysvetlím v hlavnom teste.
Tak po prvý raz sme sa dostali na dotyk k novému Sportsteru S. Má rovnaký motor ako Pan America, ktorej test nájdeš nižšie, ibaže výkon je naladený inak. Všimnite si čisto cestne pneumatiky (160/70 vpredu) a asymetrické plasty na podsedlovke.
Sportster S je rozhodne veľmi zaujímavá motorka. Jazdy budu zajtra.
13.07.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13308 [Novinky - Predstavujeme]
Nová generácia modelu Sportster v sebe spája razantnú silu a moderné technológie.
23.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10142 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Už samotný názov Pan America vzbudzuje dojem majestátnosti, veď ide o najdlhšiu zjazdnú cestu sveta. Meria okolo 30 000 km a spája Aljašku s Ohňovou zemou, čiže takpovediac oba póly zemegule. Prechádza pohoriami, púšťami i džungľami. A Harley-Davidson po nej pomenoval svoje prvé cestovné enduro.
Text: Peter Fischer
Foto: HDpress, Peter Fischer
Na akciu nás pozvala spoločnosť Harley-Davidson Central Eastern Europe.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Harley-Davidson |
| Model: | Sportster S |
| Rok: | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 |
| Kategória: | Chopper/Cruiser |
| Motor: | |
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 1252 ccm |
| Max. výkon: | 122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 127 Nm / 6000 ot. |
| Kompresný pomer: | 12 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 105,0 x 72,3 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | remeň |
| Zdvih vpredu: | 92 mm |
| Zdvih vzadu: | 51 mm |
| Brzdy vpredu: | jeden kotúč |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 160/70R17 |
| Brzdy vzadu: | kotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
| Pneu vzadu: | 180/70R16 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Suchá hmotnosť: | 220 kg |
| Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
| Výška sedla: | 753 mm |
| Rázvor: | 1518 mm |
| Dĺžka: | 2264 mm |
| Šírka: | 843 mm |
| Výška: | 1089 mm |
| Svetlá výška: | 93 mm |
| Objem nádrže: | 11.8 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 180 km |
| Servisný interval: | 8000 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Cena 8/2021: od 15 240 eur |
Pridané: 27.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 56635 | Včera: 159831