Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.10.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9694 [Testy a predstavenia - Test]
Na prvý pohľad človek aj zabudne, že RTčko má boxer motor, všetko je kapotované a do strán trčia iba hlavy valcov. Motor 1250 poznáme už aj z iných modelov, takže k nemu sa netreba nejako veľmi vyjadrovať. Je tu naladený na poriadny záťah odspodu a vďaka variabilnému časovaniu ťahá aj v strednom pásme, aj v horných otáčkach. Kto by mal pocit, že to bude lenivec, tak ten sa mýli a ostal by prekvapený, ako pekne sa vie RTčko hnať. Prehadzovanie v zákrutách je jednoduché vďaka nízko položenému ťažisku a verte alebo nie, ale aj v meste sa s ňou dá bez väčších problémov prepletať medzi autami. Na tejto konkrétnej verzii sme mali aj výfuk Akrapovič, ktorý dodával ten správny športový zvuk. Quickshifter je ukážkový, radí bez zaváhania.
Tí, čo jazdia veľké vzdialenosti vedia, že tempomat je skvelá vec, najmä pri diaľničných presunoch. Nové RT posunulo level používania tempomatu o niečo ďalej. Keď sa presúvate po diaľnici a nastavíte si rýchlosť, tak z času na čas musíte ubrať a potom sa potvrdením vrátiť na zvolenú rýchlosť. Toto však v prípade adaptívneho tempomatu riešiť nemusíte, lebo spomalenie aj zrýchlenie rieši sám, presne tak ako to majú aj autá, dokonca aj vzdialenosť akú má udržovať si viete nastaviť. Vyskúšal som si to v praxi a bol som ohromený ako to dobre funguje, dokonca aj z vysokej rýchlosti tempomat reagoval včas a v bezpečnej vzdialenosti stihol ubrzdiť na potrebnú rýchlosť. Poviem vám, že v prípade, že idete napríklad v Rakúsku po okreskách, tak je to výborný pomocník na cestovanie a udržanie si peňazí v peňaženke, aby neodišli k policajtovi do vrecka za prekročenú rýchlosť. Alebo na preplnené cesty, pokiaľ sa vám nechce kľučkovať. Výbornou novinkou sú aj adaptívne svetlomety, takže premenia nočnú jazdu na denný výjazd.
Najväčšou novinkou je obrovský 10,25“ TFT displej. Dokáže zobrazovať nespočetne veľa údajov, je perfektne čitateľný a prehľadný. Novinkou je, že vám ukáže aj mapu z navigácie a pokyny. Zatiaľ to funguje cez aplikáciu Connected a chce to trošku cviku, ale nie je to nič komplikované. Ja som sa s tým hral doma v garáži keď som prevzal motorku a celkom ma to bavilo. Do aplikácie si viete stiahnuť priamo cestu, ktorú plánujete a nastavíte si navigovanie. Teším sa až spravia prepojenie s displejom tak, že vám bude zrkadliť napríklad waze. Predzvesťou toho je aj fakt, že kolíska na navigáciu na tomto modeli už nie je.
Prehrávač na hudbu mi dovolil listovať priamo v mojich playlistoch čo mám v mobile, a tak som si mohol počas jazdy vychutnávať moje vypalovačky :) Počúvanie hudby je super počas jazdy, ale ja mám radšej hudbu, ktorá sa valí z výfuku. Veľmi som sa s týmto displejom zabavil, a páči sa mi, že BMW sa vybralo modernou cestou a nastavuje konkurencii latku poriadne vysoko a to nielen v oblasti displeja, ale aj podvozku, ovládateľnosti, ťahu motora a celkového využitia motorky nielen na dlhé výlety, ale aj na jazdu okolo komína prípadne do práce.
ťah motora, displej, adaptívny tempomat, pohodlie | tendencia myslieť si, že motorka je väčšia ako to je v skutočnosti, najmä počas jazdy v meste |
Keď som tú motorku uvidel, bolo mi jasné, že sa na nej bude dať ísť v najväčšom luxuse na koniec sveta. Na tú vzdialenosť, ktorú sme prešli (celé Slovensko), vydržalo sedenie v pohodlí veľmi veľmi dlho. Prešli sme z Bratislavy do Košíc a mierne nepohodlie začalo až po ceste naspäť, niekde v strede Slovenska (keď nám začalo pršať a ochladilo sa na 15 stupňov - poznámka rodiča), čo je podľa mňa dosť dobré. Stačilo si spraviť priemernú pauzu a mohlo sa fičať ďalej. So sedlom spolujazdca som spokojný. Ten televízor vpredu, čo sa nazýva prístrojovka, je väčší než môj herný monitor, takže kamionista za motorkou si môže pozrieť nejaké fajné Ľadové kráľovstvo alebo počasie na Markíze. Stupačky výškovo super, chválim. Veď dobré to bolo, dobré, nesťažujem sa :)
RT je jediné z triedy, ktoré prežilo vyčíňanie emisných katov. Preč sú už stroje ako Triumph Trophy, Yamaha FJR či Honda Pan European a jeho neskoršie deriváty. Ale pri lojalite zákazníkov BMW si viem predstaviť, že hlavným konkurentom bude neskonale populárne GS, alebo o niečo športovejšia a ľahšia R 1250 RS. Ani bavorácke šesťvalce GT/GTL a ich ďalšie verzie neprežili euronormy, ale tam vieme, že čoskoro prídu facelifty. Ktovie aké nevídané novinky prinesú, pretože ak by sa v súčasnom stave stretli na jednom showroome, neviem si predstaviť rozumne zmýšľajúceho človeka, ktorý by vyklopil väčší balík za menej užitočné GT než menší balík za ultrauniverzálne RT.
BMW R 1250 RT je omnoho širšie využiteľný a značne pohodlnejší stroj než jeho predchodca. Jeho motor je neunaviteľný, čo sa o boxeri bez variabilného časovania ventilov rozhodne nedalo povedať. Ani podvozok sa nedá zaskočiť; jeho hlavnou úlohou je priviezť posádku do cieľa v absolútnom pohodlí. Ale pritom stále ponúka aj športovú charakteristiku pod akýmkoľvek zaťažením - pilot si dobre zajazdí a spolujazdec bude vysmiaty. Aj vzhľad je niekde inde, RT opticky schudlo a odkrylo viaceré detaily, ktoré sú dokonalo spracované. Je to vlastne dizajnový kúsok. Pri BMW to nevídame často!
Vývojový tím teda odviedol perfektnú prácu a priniesol reálne využiteľné fičúrky. Nezvykneme zhltnúť hocaké marketingové rečičky, ale ako som spomínal v úvode, zmenám na novom RT by sme dali päťhviezdičkové hodnotenie. Neúnavný cestovateľ, presne ako hovoria reklamné vizuály. Elegantný neúnavný športový cestovateľ.
Cena nového BMW R 1250 RT začína na 19 200 eurách. Podľa nás by však nebolo rozumné odchádzať zo showroomu iba s takouto základnou výbavou; rozhodne odporúčame priplatiť si za vecičky, ktoré nekonečne zvyšujú pohodlie a jazdecký zážitok - semiaktívny podvozok, quickshifter, bezkľúčové ovládanie, centrálne zamykanie, audio, prípadne vyhrievané sedlá. Koniec koncov, takmer každé RT sa predá v plnke. Nami testovaný kus mal cenu 26 350 eur.
pružný motor, spotreba, majestátnosť, prístrojovka, užitočná príplatková výbava, ľahké ovládanie, široká využiteľnosť, dokonalý semiaktívny podvozok, reálne výhodná konektivita a osožné jazdné údaje v jej aplikácii | pravý odkladací priestor mohol byť väčší |
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 5,3 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 25 l (4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 400 km |
Cena motorky | od 19 200 eur |
Adaptívny tempomat | 504 eur |
Adaptívne svetlá | 600 eur |
Quickshifter | 453 eur |
Bezkľúčové ovládanie | 322 eur |
Centrálne zamykanie | 403 eur |
Denné svietenie | 110 eur |
Semiaktívny podvozok Dynamic ESA | 857 eur |
Bezdrôtové nabíjanie mobilu | 262 eur |
Kontrola tlaku v pneumatikách | 242 eur |
Prídavné svetlá | 383 eur |
Príprava pre rádio | 292 eur |
Vyhrievané sedlá | 242 eur |
Koncovka Akrapovič | 892 eur |
5-ročná záruka | 200 eur |
Ceny doplnkov sú uvedené s DPH. K niektorým je za určitých okolností potrebné pripočítať cenu za montáž.
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík, Viktor Fischer
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1250 RT |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1254 ccm |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 136 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 279 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Rázvor: | 1485 mm |
Dĺžka: | 2222 mm |
Šírka: | 985 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 210 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.7 s |
Spotreba paliva: | 4.75 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 394 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok |
Quick-shift: | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
Audio systém: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok: adaptívny tempomat |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 10/2021: od 19 200 eur |
Pridané: 06.10.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 250754 | Včera: 224922