Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.03.2005 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 17433 [Novinky]
V nedeľu 13.3. sa skončila výstava Motocykl, ktorá je v Čechách považovaná za štart motorkárskej sezóny. Tohtoročné počasie to však zariadilo inak.
Teploty v Prahe sa totiž motali okolo nuly a fúkal mrazivý vetrisko, takže žiadna invázia motorkárov sa nekonala. Za 120 českých peňazí sa ti otvoril malý motorkársky svet v troch pavilónoch. Nebudem písať o bežných modeloch značiek, ani o doplnkoch a príslušenstve. Spomeniem stroje, ktoré sú svojim spôsobom výnimočné a nevidia sa každý deň.
Centrálnemu pavilónu tradične dominoval stánok značky Yamaha. K videniu bola aj nová MT-01 (brutálny naháč s vidlicovým dvojvalcom, obsah necelých 1700 kubíkov), YZR M1 Valentina Rossiho, R1 kaskadéra Marka Matouška v streetfighter úprave (mohli ste ho vidieť v Hričove 2004), štvorkolky a závodné stroje so sajdkami.
Doktorov nástroj |
Vedľa Yamahy to rozbalila Moto Guzzi a Aprilia. Oku určite ulahodí okruhový špeciál MGS-01 Corsa, vpred hnaný tradičným L-kovým dvojvalcom uloženým pozdĺžne. Necelých 1300 kubíkov spraví 128 koní a tie sa na zadné koleso dostanú cez nezakrytý kardan. Zvukovú kulisu režíruje koncovka Termignoni.
Moto Guzzi MGS-01 Corsa, pripravená rezať zákruty na okruhu |
Okruhoví brúsiči sliderov mohli slintať aj nad Apriliou RSV 1000 Nera, ktorej bolo vyrobených len sto kusov. Vo vidlicovom dvojvalci sa vzpína 152 koní a do zadku kope 120 Nm. Pokornejšie sa tvárili Erre Factory a základná verzia RSV, ktoré sú značne civilnejšie. Ukázala sa aj racingová úprava Tuona. Už v sérii je tento stroj tvrdý, táto úprava musí byť riadny kostitras.
Aprilia RSV 1000 Nera |
V centrálom pavilóne si mohol naraziť ešte na stánky čopráckych doplnkov Highway Hawk, pneu Metzeler, časopisu Motohouse, karbónových racingových doplnkov a koncoviek Arrow.
V jednej z bočných hál sa rozložili Suzuki, BMW, Kawasaki, Cagiva, MV Agusta a Kentoya. Suzuki ukázala novú litrovú GSX-R (s tým nezvyčajným výfukom) a vedľa nej stála GSX-R 750 z roku 1985. Aj záškolák možno vypočítal, že rada GSX-R teraz oslavuje dvadsiate výročie.
Nemecké BMW ohúrilo. Svetlom, zvukom a dizajnom motoriek. Ozvučenie stánku zabezpečovalo nové R 1200 RT, ktorého audiosústava by zahanbila aj príležitostného DJ-a. Cestovateľ Igor Brezovar tam bol aj na svojej R 1100 GS. Je špinavá z ciest po celom svete, sú na nej zvyšky prachu z Afriky, Ázie a Austrálie. Má najazdených 120 000 kilometrov a pre bavorák je to skvelá reklama.
BMW R 1150 GS Adventure, nasadni a choď s ním na koniec sveta |
Kawasaki ukazovala svetu aj novú šestkovú Ninju a Z1000 s veľmi pekným zadkom. Cagiva neukázala nič prevratné. Talianske exotické plemeno v tejto hale zastupovala MV Agusta. Z jej dielne ešte nevyšlo nič obyčajné a zmes neokukaného dizajnu s dokonalými technickými detailami nenechá v kľude žiadneho nadšenca. Na oslintanie boli k dispozícii F4 Brutale a F4 1000.
MV Agusta F4 Brutale, jej názov nie je ani trochu nadnesený |
Dalšie foto z výstavy nájdete v tejto Galérii. Autor foto: Awia.
Pridané: 14.03.2005 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92123 | Včera: 157527