Spojeným výstavám patrili všetky pavilóny v areáli, takže rozhodne bolo na čo pozerať. Človeku, ktorý sa o všetko zaujíma a je zvedavý (ako ja), by šesť hodín nestačilo...
V nasledujúcich riadkoch sa budem venovať hlavne novinkám pre rok 2006. Tým patrí aj približne prvých 50 fotiek v galérii, po nich som zaradil zaujímavosti a na záver je asi 10 fotiek z Bohemia Custom.
Yamaha
Jednoznačne najhorúcejšími novinkami v tomto stánku bola MT-03, FZ1 a R6. Po minuloročnom ošiali menom MT-01 prišla jeho menšia sestra
MT-03 s objemom jednovalcového motora 660 kubíkov a výkonom necelých 34 kW.
Vyzerá to tak, akoby Yamaha vyhodila starých dizajnérov a prijala nových, lebo pokrok v oblasti dizajnu a imidžu je obrovský.
FZ1 je toho jasným dôkazom – so svojim predchodcom, ktorým bol klasik Fazer, už má málo spoločného a ťahá sa skôr do futuristických tvarov.
R6 prežila niekoľko prevratných zmien týkajúcich sa motora aj podvozku. Motor vraj dokáže točiť neuveriteľných 17 500 otáčok za minútu. Jeho výkon je 127 koní, suchá hmotnosť celej motorky 161 kg.
|
Yamaha MT-03 |
Aprilia
Novinkou v talianskom stánku bolo
Tuono 1000 R. Najviditeľnejšia zmena je na prednej maske, v kokpite, vo farbách a na podvozku. Tuono je jasným „holým“ bratom RSV.
Moto Guzzi
Moto Guzzi predstavilo novú
Griso už na jeseň minulého roka. V Miláne ukázalo aj cestovnú Norge 1200, tu v Prahe však žiaľ chýbala.
Griso sa vyrába s dvoma klasickými motormi – majú
1100 a 850 kubíkov. Dizajn zostal tiež klasický guzziovský.
Honda
Dva roky po predstavení CBF 600 prišla jej väčšia sestra –
CBF 1000. Motor z litrovej CBR prešiel zopár kúrami na scivilizovanie a ako poslúcha v rade CBF 1000 sa uvidí už čoskoro.
Slušnou inováciou prešla aj
Deauville, ktorá ju už naozaj potrebovala. Motor zväčšil svoj objem aj výkon, dizajn pekne omladol, celkovo tento stroj pôsobí uhladeným cestovateľským dojmom.
Aj
CBR 1000 prešla niekoľkými inováciami. Ako je v tejto triede zvykom, hmotnosť klesla o tri kilá na 176 kg, otáčky a rýchlosť narástli, výkon ostal nezmenený (lebo norma Euro 3...). K tomu dostala nové farebné kombinácie – treba uznať, že veľmi slušivé.
|
Honda CBF 1000 |
Ducati
Taliani ukázali nového
Monstra – S4Rs. Litrový motor Testastretta robí nejakých 130 koní a slušných 103,9 Nm pri hmotnosti necelých 180 kg.
Okrem Monstra Ducati vybalila svoje dva nové retromodely s názvami
Sport 1000 a Paul Smart 1000 LE (Limited Edition). Oba nezaprú inšpiráciu v starších slávnych pretekárskych strojoch. Paul Smart 1000 dostal meno podľa pretekára, ktorý v sedemdesiatych rokoch preslávil svojimi víťazstvami značku Ducati. Paul Smart 1000 bude vyrobený v limitovanej edícii 2000 kusov.
Prototyp Hypermotard v Prahe nebol.
Buell
Vedľa stánku Harley-Davidson s oslepujúco naleštenými strojmi stál skromne aj Buell
Ulysses XB 12 X. Z dielne Erika Buella je to prvý stroj, ktorý je určený aj mimo asfalt, čo si pozorný zvedavec všimne na použitých pneumatikách, malom blatníčku a chrániči svetla.
Jawa
Na nezáujem divákov sa Týnecká Jawa nemohla sťažovať. Nová šesťstopäťdesiatka so sajdkárou a nový
Dakar boli rozhodne „najokukávanejšími“ modelmi. Dakar bude čoskoro spolu s dvoma ďalšími modelmi radu 650 podrobený testu na dlhej expedícii a sám som zvedavý, ako sa im bude dariť.
Suzuki
Najviac síl venuje Suzuki na propagáciu novej
GSX-R 600. Dizajnovo je to veľmi príťažlivá a sympatická motorka. Určitými zmenami prešla aj GSX-R 750. Všetky tri modely tohto legendárneho radu (šesťkilo, sedempäťka a liter) sú nádhernými dizajnérskymi dielami a parametrami sa tiež radia na popredné miesta.
BMW
Už aj BMW má koncovku výfuku pod sedlom!
R 1200 S je tak možno u BMW pomyselným preborníkom. Je hnaný klasickým boxerom, teraz športovejšie naladeným. Dáva 122 koní a 112 Nm.
F 800 S má radový dvojvalec s výkonom nad 80 koní. Už jeho vzhľad napovedá, že sa jedná o cestovný a praktický stroj. Zadné koleso je poháňané remeňom, ale zároveň je letmo uchytené, čo nie je práve obvyklé.
R 1200 GS Adventure – zhmotnená cestovateľská dokonalosť. Oproti bežnej verzii má Adventure dlhšie zdvihy, väčšiu nádrž, padacie rámy, prídavné svetlá a mnoho ďalších drobností, ktoré spríjemňujú život na dlhých cestách či necestách.
Drsné enduro HP2 nie je najhorúcejšia novinka, ale na výstavách sa objavila až teraz. Na
mikrotest sme ju mali požičanú aj my.
|
BMW R 1200 S |
Kawasaki
Dve želiezka v ohni berúce ohľad na stav bankového konta – aj tak by sa dali opísať novinky
ER-6n a ER-6f. Modrený dizajn, technické vychytávky, finančná nenáročnosť a spoľahlivosť, to sú najväčšie výhody týchto modelov. Ich čaro sa im nedá uprieť, sú to sympatické stroje.
Na tróne Kawasaki však teraz stojí tajomný a ctižiadostivý pán menom
ZZR 1400. Ten si rešpekt priam pýta, veď dvesto sériových koní, to tu ešte nebolo. Nádhera!
|
Kawasaki ZZR 1400 – skrýva sa v nej 200 sériových koní! |
KTM
Aj v stánku rakúskeho výrobcu terénnych strojov bolo horúco. K videniu bolo megaočakávané
950 Super Enduro a nový
990 Adventure v oboch verziách. Adventure dostal do daru vstrekovanie namiesto karburátorov, nové sedlo, farebné kombinácie a podobné drobnosti.
|
KTM 950 Super Enduro |
Ostatné
K videniu toho bolo samozrejme oveľa viac: Yuki, Kentoya, Malaguti, Kymco, Cagiva, Husqvarna, Gilera, Siamoto, Gas Gas, Daelim, Hyosung, desiatky štvorkoliek, brutálne upravená MT-01, vnútornosti MT-01, oživený Pionier, do ktorého sa bude montovať štvortaktný motor, prototyp Jawy 500 z roku 1984, minibiky Blata, dakarský špeciál KTM Iva Kaštana, výrobcov a domácich predajcov oblečenia, doplnkov a príslušenstva, stánky médií, polície ČR, Besipu, atď.
Bohemia Custom
Tejto výstave patril celý jeden pavilón Výstaviska. Ako som spomínal, prezentovali sa na nej prevažne domáci úpravcovia motoriek. Keďže Česi sú v tejto oblasti na slušnej úrovni, bolo na čo pozerať. Svoj stánok tu mala aj česká pobočka Touratechu, slovenský výrobca koncoviek Viper, českí Hells Angels či časopis Easyriders.
V rámci tejto výstavy prebiehala aj súťaž o najkrajšiu prestavbu. Hlasovať mohol ktokoľvek cez esemesku.
Záver
V rámci postkomunistických krajín je český Motocykl jednoznačne prvotriedna výstava, na ktorej si každý príde na svoje. O necelých desať dní sa v bratislavskej Inchebe začne slovenská podoba takejto výstavy, Motocykel. Dúfajme, že sa mu aspoň trochu podarí znížiť náskok českej expozície. Predpoklady na to sú.