Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.11.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7335 [Novinky - Oznam]
Od štvrtka 16. 11. do nedele 19. 11. prebiehala v talianskom Miláne výstava motocyklov EICMA.
Logicky na nej dominovali domáce značky, ktoré pred mesiacom chýbali na výstave Intermot v Kolíne nad Rýnom. Samozrejme, nechýbali ani ostatné zaujímavé novinky, ktoré boli aj v Nemecku.
Vrhnem sa teda na stroje, ktoré na tejto výstave uzreli svetlo sveta po prvý raz:
V tomto stánku boli dva od základu nové modely – 850 Mana a 750 Shiver. Pri bližšom pohľade na Manu zvedavec nenájde žiadnu spojkovú páčku. Prevodovka je totiž automatická (a sedemstupňová!), čo je v tejto triede a objeme dosť nezvyklé. Jazdec môže rýchlosti prehadzovať aj stlačením tlačidla pri ľavej rukoväti, ale môže to nechať aj na plnú automatiku, ktorá vie pracovať v troch režimoch.
Aprilia 850 Mana |
750 Shiver je na prvý pohľad športové náradie. Pracuje v ňom úplne nový motor (90-stupňový dvojvalec, 95 koní pri 9000 ot.) z dielne Piaggio. Zaujímavosťou je, že plyn je čisto elektronický (tzv. Ride by wire), takže žiadne ťahanie lanka...
Informácie o dvojvalcovej kroske MXV 450 už akosi presiakli na verejnosť (resp. už sa vyrába ako supermoto a enduro), takže bolo jasné, že sa tu ukáže. Vo svete motokrosu je to prvý dvojvalec vôbec.
Aprilia MXV 450 |
Zopár zmien ešte dostalo Tuono 1000 R a Pegaso 650 vyšlo vo verzii Factory.
Griso 8V je názov väčšieho brata 1100-kubíkového Grisa. 8V prezrádza počet ventilov v úplne novom dvanástkovom motore, ktorý má okolo 110 koní. O športových ambíciách stroja svedčia aj radiálne uchytené strmene Brembo.
Novou starinkou by sa dal nazvať aj model 940 Custom. Je totiž nový, ale nadväzuje na staré línie značky – najmä nádržou a lakovaním.
Presne pred rokom na rovnakom mieste verejnosť po prvý raz videla veľký cesťák Norge 1200. Ten sa teraz dočkal aj menšieho súrodenca s 850-kubíkovým motorom.
Najpodstatnejšou novinkou v tomto stánku bol bezpochyby Superbike 1098. Úžasná výkladná skriňa techniky a dizajnu – 1099 kubíkov, 160 koní, desmo rozvod, radiálne brzdy... Za príplatok je k dispozícii aj verzia S s exkluzívnymi racingovými komponentami a nižšou hmotnosťou.
Objemy u maxiskútrov sa posúvajú zase vyššie – Gilera prichádza s novým vidlicovým motorom s objemom 839 kubíkov. Maximálka kdesi pod 200 km/h na skútri, to je už iné kafé!
Trojkolesový skúter Piaggio MP3 už verejnosť ohúril pred istým časom. Tu bola verzia s novým 400-kubíkovým motorom. Na tomto trojkolesovom podvozku stojí aj ďalšia novinka od Gilery – Fuoco 500.
Piaggio MP3 |
Prototyp Gilera 250 Oregon |
Ak by som mal spomenúť všetky viac či menej známe značky, ktoré prišli s niečím novým, vyšlo by to aj na útlu knižku. Nových strojov je neskutočne veľa, konštruktéri rozhodne nespia a je z čoho vyberať. Tento rok ich berieme ako originálne novinky, ale budúci rok budeme určite otvárať ústa a dvíhať obočia zase nad niečím iným, lepším, silnejším, rýchlejším...
Benelli Tre-K už aj mimo asfalt... |
Foto: Tahitan (ďakujeme!)
Pridané: 20.11.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9533 | Včera: 331609