Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9605 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Stúpačky sú väčšinou tá časť motorky, ktorá sa nezvykne upravovať alebo vymieňať. Neplatí to ale v prípade, ak jazdíte off-road. Dobrá "zubatá" stúpačka je pri jazde v teréne na nezaplatenie. Ja som sa rozhodol po zodraní tých originálnych siahnuť po tom najlepšom - otočných stúpačkách Pivot Pegz.
V mojom prípade ich bolo viac. BMW GS má v sérii naozaj úzke stúpačky. V teréne, keď sa jazdí dlho v stúpačkách, tak to dá zabrať. Nohy bolia. Aj preto som sa už dlhšie obzeral po nejakých dobrých offroad stúpačkách. Tak či onak, vždy som skončil pri cenovke okolo 100 EUR. Druhým dôvodom, ktorý definitívne zavážil, bolo to, že som mal stúpačky už po bokoch prebrúsené. Pravá stúpačka sa prebrúsila natoľko, až sa bok prelomil a vznikli dve ostré hrany, ktoré mi roztrhli GoreTex-ovú nohavicu. Bolo rozhodnuté.
Dôvod na výmenu - prebrúsený a následne zlomený bok starej stúpačky |
Dôvodov, ktoré zavážili je viac. Tým prvým je, že akékoľvek stupačky ktoré som pozeral sa vyštverali cenou ku stovke EUR a nie všetky by priamo zapasovali na moju motorku bez nejakých úprav. Ďalej to už boli všetko výhody týchto otočných stupačiek.
Schéma konštrukcie stúpačky Pivot Pegz |
Všetko som to ale zhrnul a zároveň aj predviedol v nasledujúcom videu:
S novými stúpačkami som už čo to pojazdil. Prvý dojem je taký, že si ani neuvedomíte, že sú tam. Pri jazde po sediačky na ceste je to až neuveriteľné. Aj s enduro čižmami sa radia rýchlosti ukážkovo ľahúčko. Pružina, ktorá robí odpor otáčaniu je dobre zvolená, necítim, žeby som s ňou musel nejako bojovať. Na ceste si nohy teda "hovia" na 60mm stúpačkách a pritom to nijako neubralo na komforte ovládania mašiny.
Porovnanie: stará vs. nová |
Trochu iné je to už pri jazde v stúpačkách. Tam zistíte že máte pod nohami čosi iné hneď. Je to nový neznámy pocit, keď sa stupačky pod nohami naklápajú. Je to však len 20 stupňov, takže krajné polohy nie sú od seba až tak ďaleko. Je to úplne iný pocit z jazdy v teréne. Spočiatku si nato treba aj zvyknúť, ale práve offroad je segment pre ktorý tieto stúpačky v Austrállii vymysleli. Konkrétne na motokros. To je asi aj segment kde sa predávajú najviac a získavajú si obľubu po celom svete. Už po krátkej jazde si zvykám a zisťujem ako pekne sa dá nohami pracovať s motorkou.
Pivot Pegz nie sú zrovna najlacnejšie stúpačky (178,94 €). Je to ale od pohľadu aj omaku, kus kvalitne opracovaného materiálu, dobre premyslené a dotiahnuté do detajlov. Výrobca ponúka set priamo na danú motorku takže inštalácia je hračkársky jednoduchá. Asi najväčší zmysel majú pre jazdcov, ktorý to s offroadom myslia vážne, vrátane motokrosu či ľahkých endúr. Dobre obstáli aj na Rally súťažiach a na Dakare. Na turistickom adventure biku ich ocení hlavne jazdec, ktorý jazdi dosť aj v teréne a sériové stúpačky mu nevyhovujú.
60mm široká stúpačka, dobrá trakcia, ľahké radenie / brzdenie vďaka otáčaniu stúpačky, šetrí podrážku čižmy, ľahká inštalácia - balenie na mieru k motorke | vyššia cena, raz za čas vyžaduje údržbu - prečistenie a namazanie |
Web výrobcu: www.pivotpegz.net, distribuuje www.touratech.sk v shope pre BMW R1150GS.
Text, foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Pridané: 18.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41442 | Včera: 161104