Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan
Čitatelia: 11605 [Bleskovky - Novinky]
Z mníchovskej dielne prichádzajú informácie o modeloch R1200GS/Adventure a R1200RT na rok 2010. Značnou modernizáciou prešiel motor, odteraz s dvomi vačkovými hriadeľmi DOHC.
![]() |
Najväčších zmien sa dočkal motor, ktorý teraz disponuje dvomi vačkovými hriadeľmi s radiálnym usporiadaním, ktoré sa doteraz používali len na modeli HP2 Sport. Každý vačkový hriadeľ ovláda sací a výfukový ventil a vzhľadom na radiálne usporiadanie ventilov, vačky sú vyrábané s kužeľovým profilom. Mierne boli zväčšené aj ventily, a to sacie o 3 mm a výfukové o 2 mm. Sacie hrdlo sa zväčšilo o 3 mm na terajších 50 mm (napr. HP2 Sport má 52 mm).
![]() |
V praxi to znamená viac výkonu a krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok, živšiu odozvu na plyn, lepšiu akceleráciu a posunutie červeného poľa na 8500 otáčok, teda o 500 viac ako pri predošlom modeli. O zapálenie zmesi sa starajú stále 2 sviečky (HP2 Sport má iba jednu). Kompresný pomer, vŕtanie a zdvih, ako aj systém chladenia ostávajú nezmenené.
![]() |
V číslach to predstavuje výkon zvýšený o 5% na 110 koní pri 7750 otáčkach a krútiaci moment 120 Nm pri šiestich tisícoch. Nový motor je krytý horčíkovým krytom na len dvoch skrutkách namiesto doterajších štyroch, čo by malo uľahčiť odlíšenie modelov a aj prípadnú (de)montáž. Zmeny sa prejavili aj vo výfukovom systéme, ktorý je vybavený elektronicky riadenou výfukovou klapkou s dvomi kolektormi. Tie majú za úlohu vyrovnávať tlaky reguláciou vibrácií, čo má prispieť k dunivejšiemu zvuku motora.
![]() |
Zadný tlmič ostáva rovnakej konštrukcie ako na doterajšom modeli, no prichádza s úplne novou vnútornou štruktúrou. Praktickou zmenou prešli riadidlá, ktoré majú asymetrický predstavec, ktorý v štandardnej polohe vyhovuje jazde na ceste a po otočení o 180° vyhovuje terénnej jazde v stúpačkách. Zmenené bolo aj koliesko regulácie sklonu predného plexištítu pre jeho lepšie ovládanie.
Rozdiely medzi modelom R1200GS a R1200GS Adventure ostávajú rovnaké ako pri predošlých verziách.
![]() |
Zmeny na motore sú totožné ako na GSku, no RT nedisponuje zvýšeným výkonom, keďže hodnotu 110 koní dosahoval už predtým. Viac zmien sa udialo z hľadiska komfortu pri turistike, čo predstavuje novú generáciu odpruženia ESA II (známu už z modelovej rady K) s ešte väčšími možnosťami nastavenia a výraznejšími zmenami pri nastavení tlmenia.
![]() |
Čiastočne integrálny ABS brzdový systém je odteraz štandardnou výbavou. Ďalšie zmeny sa týkajú aerodynamiky, a to pozmeneným tvarom celej kapotáže a vrchnej časti plexiskla pre ešte výraznejšie zníženie hluku a zvýšenie pohodlia. Nový je taktiež audio-systém s podporou prehrávačov MP3 a iPod s možnosťou uloženia až 9 playlistov. Je riadený Multi-Controllerom umiestneným na vnútornej strane ľavej rukoväte.
![]() |
![]() |
Zdroje:HFL, BMW
Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 46971 | Včera: 115360