Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan
Čitatelia: 11503 [Bleskovky - Novinky]
Z mníchovskej dielne prichádzajú informácie o modeloch R1200GS/Adventure a R1200RT na rok 2010. Značnou modernizáciou prešiel motor, odteraz s dvomi vačkovými hriadeľmi DOHC.
Najväčších zmien sa dočkal motor, ktorý teraz disponuje dvomi vačkovými hriadeľmi s radiálnym usporiadaním, ktoré sa doteraz používali len na modeli HP2 Sport. Každý vačkový hriadeľ ovláda sací a výfukový ventil a vzhľadom na radiálne usporiadanie ventilov, vačky sú vyrábané s kužeľovým profilom. Mierne boli zväčšené aj ventily, a to sacie o 3 mm a výfukové o 2 mm. Sacie hrdlo sa zväčšilo o 3 mm na terajších 50 mm (napr. HP2 Sport má 52 mm).
V praxi to znamená viac výkonu a krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok, živšiu odozvu na plyn, lepšiu akceleráciu a posunutie červeného poľa na 8500 otáčok, teda o 500 viac ako pri predošlom modeli. O zapálenie zmesi sa starajú stále 2 sviečky (HP2 Sport má iba jednu). Kompresný pomer, vŕtanie a zdvih, ako aj systém chladenia ostávajú nezmenené.
V číslach to predstavuje výkon zvýšený o 5% na 110 koní pri 7750 otáčkach a krútiaci moment 120 Nm pri šiestich tisícoch. Nový motor je krytý horčíkovým krytom na len dvoch skrutkách namiesto doterajších štyroch, čo by malo uľahčiť odlíšenie modelov a aj prípadnú (de)montáž. Zmeny sa prejavili aj vo výfukovom systéme, ktorý je vybavený elektronicky riadenou výfukovou klapkou s dvomi kolektormi. Tie majú za úlohu vyrovnávať tlaky reguláciou vibrácií, čo má prispieť k dunivejšiemu zvuku motora.
Zadný tlmič ostáva rovnakej konštrukcie ako na doterajšom modeli, no prichádza s úplne novou vnútornou štruktúrou. Praktickou zmenou prešli riadidlá, ktoré majú asymetrický predstavec, ktorý v štandardnej polohe vyhovuje jazde na ceste a po otočení o 180° vyhovuje terénnej jazde v stúpačkách. Zmenené bolo aj koliesko regulácie sklonu predného plexištítu pre jeho lepšie ovládanie.
Rozdiely medzi modelom R1200GS a R1200GS Adventure ostávajú rovnaké ako pri predošlých verziách.
Zmeny na motore sú totožné ako na GSku, no RT nedisponuje zvýšeným výkonom, keďže hodnotu 110 koní dosahoval už predtým. Viac zmien sa udialo z hľadiska komfortu pri turistike, čo predstavuje novú generáciu odpruženia ESA II (známu už z modelovej rady K) s ešte väčšími možnosťami nastavenia a výraznejšími zmenami pri nastavení tlmenia.
Čiastočne integrálny ABS brzdový systém je odteraz štandardnou výbavou. Ďalšie zmeny sa týkajú aerodynamiky, a to pozmeneným tvarom celej kapotáže a vrchnej časti plexiskla pre ešte výraznejšie zníženie hluku a zvýšenie pohodlia. Nový je taktiež audio-systém s podporou prehrávačov MP3 a iPod s možnosťou uloženia až 9 playlistov. Je riadený Multi-Controllerom umiestneným na vnútornej strane ľavej rukoväte.
Zdroje:HFL, BMW
Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260845 | Včera: 188707