Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť 1/4

 Zdieľať

Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17550 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Každý výrobca motoriek si vie zrátať 1+1 a investícia do triedy naháčov a polonaháčov sa v žiadnom prípade nejaví ako peniaze vyhodené do "luftu". Najmä v čase, keď sú najpredávanejšími strojmi a nekupujú si ich len "praví" motorkári, ale aj bežní civilisti na dochádzanie do práce alebo len tak pre potešenie a víkenové povozenie.

Segment týchto motocyklov sa rozrastá hlavne pre svoje využitie aj v bežnom živote. Výrobcovia to majú dokonale zmapované a svedčí o tom aj fakt, že na budúcu sezónu pribudne v tejto kategórii približne štrnásť nových strojov. Na začiatok pozrieme pod sukne KTM 990 SM T, Yamahám XJ6/Diversion, Kawasaki ER-6f/n, Suzuki Bandit 650/S a aj alternatíve pre mlaďasov - Honde CBF 125.

KTM 990 SM T

Na výstave Intermot v nemeckom Kolíne väčšina fanúšikov oranžových asi nebola veľmi nadšená tým, že rakúsky výrobca nepredstavil nič nové. Všetko sa naši západní susedia pokúsili napraviť na výstave EICMA v Miláne a myslím si, že celkom úspešne. Nejde o žiadne prevratné dychberúce technológie, ale o prepracovanie detailov starších modelov. Popri tom sa na svet dostal aj nový model 990 SM T, ktorý má korene v modeloch 990 SM a 950 SM R, ale svojou postavou je skôr predurčený na každodenné dochádzanie do práce a turistiku. To by však nebola KTM bez dravého potenciálu a skvelého podvozku, ktorým disponuje aj tento model, čiže víkendové blbnutie mu ako iným modelom nebude cudzie.


 KTM 990 SMT

Keď berieme KTM ako jedného z popredných producentov motoriek kategórie supermoto, tak nám musí byť jasné, aké gény sa skrývajú pod povrchom stroja. Vývojári sľubujú výsledok v podobe cestovateľského supermota, s ktorým ťa zábava neomrzí ani na dlhších cestách. Stroj disponuje výkonom 114 koní pri 9-tich tisíckach a krútiacim momentom 97 Nm pri 7000 ot/min. Nové písmeno T pridané za skratkou SM znamená Travel. SM T 990 má prebratý rám z verzie Supermoto zo začiatku roka 2008, ale kvôli cestovateľským chúťkam bolo na ňom nutné prepracovať zopár detailov.

 KTM 990 SMT

Najvýraznejšou zmenou už na prvý pohľad oproti ostrým modelom SM je nová polokapotáž s integrovaným multifunkčným displejom. Jedným z cieľov vývojárskeho tímu bolo udržať hmotnosť stroja pod magickou hranicou 200 kilogramov. Dobrý základ predstavuje motor LC8, ktorý je so svojimi 58 kilami jedným z najľahších tisíckových dvojvalcov vo svojej triede. Ďalším prvkom z kategórie ľahšej váhy je chróm-molybdénový rám vážiaci 11 kilogramov.

 KTM 990 SMT

To, že so športom to Téčko myslí vážne, podporuje aj krátky rázvor osí kolies 1505 mm spolu s uhlom hlavy riadenia 64,6°. K tomu plne nastaviteľný podvozok od firmy WP a solídna beštia je na svete. Len pre porovnanie - ostrejší model 990 SM R má rázvor len o 5 milimetrov dlhší a to 1510 mm.

 KTM 990 SMT

Na nemeckých motoristických weboch boli už zverejnené aj ceny všetkých nových modelov. S cenou 12 395 € (373 411,77 Sk), ako je už u KTM zvykom, patrí model k vyššej cenovej kategórii. Pri hľadaní konkurentov som sa musel chvíľu zamyslieť, kam vlastne táto mašina patrí. Výkonovo slabšou možnosťou je Ducati Multistrada 1000 s archaickým \"vzducháčom\", ďalej tu máme väčšie cestovné stroje ako už staršia Suzuki V-Strom 1000, ťažší a radikálnejší Buell Ulysses XB12X. Trošku inou odnožou konkurencie sú dlhoonohé Taliansky - Moto Guzzi Stelvio 1200 a Moto Morini Granpasso. K nim sa s 19 palcovým predným kolesom radí aj BMW R 1200 GS na liatych diskoch a s menšou nádržou, aj keď väčšina ho považuje za typického cestovateľa. KTM sa však chcela odlíšiť a pri tom sa podľa všetkého riadila tým svojím - READY TO RACE. Preto z iného uhla pohľadu môžeme konkurenciu hľadať aj medzi motorkami, akými sú Yamaha FZ1 Fazer, Honda CBF 1000, Suzuki Bandit 1250 S. Úplne priamych konkurentov som však našiel dvoch trojvalcových - Triumph Tiger a Benelli TreK.

Foto:
 KTM 990 SMT 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:990 SMT
Rok:2009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:Supermoto
Motor:
Typ motora:Dvojválec, V 75° (4T)
Objem:999 ccm
Max. výkon:115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:97 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11,5:1
Vŕtanie x Zdvih:101 x 62,4 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:160 mm
Zdvih vzadu:180 mm
Brzdy vpredu:Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň
Priemer bŕzd vpredu:305 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:196 kg
Výška sedla:855 mm
Rázvor:1505 mm
Svetlá výška:195 mm
Objem nádrže:19 l

>

Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126964 | Včera: 246328