Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17551 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Keď si robíš zálusk na kúpu novej šestky, tak výber nebudeš mať až taký ľahký. Prečo? Kawa, Suza a Yamaha predstavili dokopy tri modernizované modely a každý, ako je už zvykom, v dvoch verziách. Budúci rok si to v testoch úplných naháčov budú rozdávať ER-6n, Bandit 650 a znovuzrodené XJčko. Ich polokapotovaní bráškovia nesú označenie ER-6f, Bandit tradične pridáva Sko a Yamaha predstavila XJ6 Diversion. V cenovej kategórii okolo 200 litrov sa máme na čo tešiť.
Yamaha chce svojími modelmi osloviť všetky vekové skupiny jazdcov. Nové šesťstovkové duo ponúka rôzne vyspelým jazdcom rovnováhu medzi ľahkou kontrolovateľnosťou, rozumným výkonom s dobrou úžitkovou hodnotou.
Nová Yamaha XJ6 Diversion |
XJéčka sú poháňané radovým štvorvalcom naladeným tak, aby bol plynulejší nárast krútiaceho momentu, čím konštruktéri dosiahli ľahšiu ovládateľnosť. Motor má základ v modelovej rade FZ a po menšom skrotení disponuje výkonom 78 koní pri 10000 ot/min a 59,7 Nm pri 8500 ot/min. S motorom z FZ6 má spoločné parametre vŕtania a zdvihu a aj vonkajší vzhľad je veľmi podobný. Väčšie zmeny sa udiali v hlave valca, kľukovej skrini, sacom a výfukovom systéme. Kvôli nižšiemu výkonu bola vyvinutá aj nová spojka a radenie.
XJ6 v akcii |
Bikom na každý deň robia Yamahu jej nízke sedlo a jednoduchý rám z oceľových rúrok. Určite nebude patriť k najľahším kusom na trhu, ale tu sa nerozhoduje o každom grame ako pri jogurtoch. Dôležitejším faktorom je pohodovejšia geometria rámu. Tu sa v Yamahe zameriavali na čo najľahšiu ovládateľnosť pri stredných rýchlostiach. Pri mestskej semaforovej jazde typu stop-and-go má jazdec istotu, keď pri zastavení s ľahkosťou dočiahne na zem a nemusí rozmýšľať, ako sa dostane k najbližšiemu obrubníku, aby nezlopotal.
Nastaviteľné riadidlá |
K pohodliu oboch modelov prispieva aj možnosť nastavenia riadidiel jednoduchým spôsobom otočením predstavcov. Čo sa týka "letových informácií", tieto údaje nám poskytuje prehľadná palubovka. Je osadená digitálnym tachometrom, analógovým otáčkomerom, denným počítadlom, celkovým počítadlom, ukazovateľom teploty chladiacej kvapaliny a paliva. K bezpečnostným prvkom dnes neodmysliteľne patrí systém ABS, ktorý je za príplatok u oboch verzií.
"Zelení" z krajiny vychádzajúceho slnka sú verní svojej koncepcii dvojvalca. Pri prvom pohľade na nové modely sa zdá, akoby ich prednú časť ani nerobili v jednej fabrike. Nahé eNko má oblejšie tvary a len veľmi málo sa líši od minuloročného modelu. Facelift sa dotkol hlavne "fejsu" (ang. face = tvár), ktorý je dynamickejšie tvarovaný. Zvyšok motorky prešiel menšími zmenami: prekopaná prístrojovka, upravené madlá pre spolujazdca, nové bočné kapotáže s integrovanými smerovkami, atď.
Kawasaki ER-6n |
Na druhej strane stojí eFko, s hranami ostrými ako keby ju dizajnéri kreslili samurajským mečom. Základné črty sú jednoznačne spojené s menším nindžátkom ZX-6R, avšak nie sú až tak dizajnovo vyhranené. ER-6f pôsobí celkovým uhladenejším dojmom, aj keď pohľad naznačuje, že samuraj sa skrýva v každom Japoncovi.
Kawasaki ER-6f |
Z paralelného dvojvalca s rozvodom DOHC tentoraz konštruktéri vysekali výkon 72 koní pri 8,500 otáčkach a krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 66 Nm pri 7 tisíckach. Cieľom takmer všetkých konštruktérov v tejto kubatúre je dosiahnuť lineárnejší priebeh výkonu a krútiaceho momentu, Kawa nie je výnimkou. Plynulý priebeh sľubuje už spod 4000 ot/min. Pre mladých jazdcov to znamená naberanie istoty v jazdení a pre menej zdatných jedincov pohodové vozenie.
Dojem umiernenej motorečky sa mení pri pridaní plynu. Otáčky by mali stúpať rýchlejšie ako sme boli zvyknutí pri staršom modeli. Tak ako Yamaha, aj Kawa si hľadá svoje miesto s eNkom na uliciach miest. Kvôli efektívnejšiemu chladeniu bolo nutné zvýšiť hrúbku chladiča.
Rám modernizovanej rady ER na prvý pohľad nevyzerá odlišne od minuloročného modelu, opak je pravdou. Stále zostáva výrazným poznávacím prvkom, ktorý sa tiahne od hlavy riadenia cez decentralizovaný tlmič až k zadnej kývačke. Zadná kyvná vidlica je zvarenec z D-profilovej rúrky namiesto doterajších klasických obdĺžnikových profilov. Nový tvar pomáha lepšej stabilite a držaniu stopy, čistejšie zvary sú krajšie aj na pohľad.
Pri vyvíjaní modelov 2009 sa Kawasaki nesústredila na prevratné technológie a objavy, ale konštruktéri sa zamerali na prepracovanie jednotlivých detailov. Najväčšie neduhy boli vibrácie spôsobené paralelným dvojvalcom, vylepšenia sa dočkalo aj odpruženie a na lepšiu ergonómiu sa môžu tešiť jazdci menšej postavy.
Oba modely dostali zaujímavo riešenú palubovku. Naháč o čosi menej radikálnu v podobe analógového otáčkomeru v kombinácii s LCD panleom, Efko sa pýši plne digitálnymi ukazovateľmi. Odvážnejší je aj celkový dizajn kapotovanej verzie, takže na digitál si budeme musieť postupne zvykať viac a viac.>
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | XJ6 Diversion | XJ6 | ER-6n | ER-6f |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 600 ccm | 600 ccm | 649 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot. | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. | 72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 59.7 Nm / 8500 ot. | 59.7 Nm / 8500 ot. | 66 Nm / 7000 ot. | 66 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 12.2:1 | 11.3:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 83 x 60 | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | dvoj kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 ZR17M/C (69W) | 160/60 ZR17M/C (69W) | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 205 kg | 200 kg | 200 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 785 mm | 785 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1440 mm | 1440 mm | 1405 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2120 mm | 2120 mm | 2100 mm | 2100 mm |
Šírka: | 770 mm | 770 mm | 760 mm | 760 mm |
Výška: | 1085 mm | 1085 mm | 1100 mm | 1100 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l | 17.3 l | 15.5 l | 15.5 l |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena k 01.09.2009 6950 € s DPH |
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59605 | Včera: 208044