Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť 2/4

 Zdieľať

Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17460 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Keď si robíš zálusk na kúpu novej šestky, tak výber nebudeš mať až taký ľahký. Prečo? Kawa, Suza a Yamaha predstavili dokopy tri modernizované modely a každý, ako je už zvykom, v dvoch verziách. Budúci rok si to v testoch úplných naháčov budú rozdávať ER-6n, Bandit 650 a znovuzrodené XJčko. Ich polokapotovaní bráškovia nesú označenie ER-6f, Bandit tradične pridáva Sko a Yamaha predstavila XJ6 Diversion. V cenovej kategórii okolo 200 litrov sa máme na čo tešiť.

Yamaha XJ6/Diversion

Yamaha chce svojími modelmi osloviť všetky vekové skupiny jazdcov. Nové šesťstovkové duo ponúka rôzne vyspelým jazdcom rovnováhu medzi ľahkou kontrolovateľnosťou, rozumným výkonom s dobrou úžitkovou hodnotou.

 Nová Yamaha XJ6 Diversion
Nová Yamaha XJ6 Diversion

XJéčka sú poháňané radovým štvorvalcom naladeným tak, aby bol plynulejší nárast krútiaceho momentu, čím konštruktéri dosiahli ľahšiu ovládateľnosť. Motor má základ v modelovej rade FZ a po menšom skrotení disponuje výkonom 78 koní pri 10000 ot/min a 59,7 Nm pri 8500 ot/min. S motorom z FZ6 má spoločné parametre vŕtania a zdvihu a aj vonkajší vzhľad je veľmi podobný. Väčšie zmeny sa udiali v hlave valca, kľukovej skrini, sacom a výfukovom systéme. Kvôli nižšiemu výkonu bola vyvinutá aj nová spojka a radenie.

 XJ6 v akcii
XJ6 v akcii

Bikom na každý deň robia Yamahu jej nízke sedlo a jednoduchý rám z oceľových rúrok. Určite nebude patriť k najľahším kusom na trhu, ale tu sa nerozhoduje o každom grame ako pri jogurtoch. Dôležitejším faktorom je pohodovejšia geometria rámu. Tu sa v Yamahe zameriavali na čo najľahšiu ovládateľnosť pri stredných rýchlostiach. Pri mestskej semaforovej jazde typu stop-and-go má jazdec istotu, keď pri zastavení s ľahkosťou dočiahne na zem a nemusí rozmýšľať, ako sa dostane k najbližšiemu obrubníku, aby nezlopotal.

 Nastaviteľné riadidlá
Nastaviteľné riadidlá

K pohodliu oboch modelov prispieva aj možnosť nastavenia riadidiel jednoduchým spôsobom otočením predstavcov. Čo sa týka "letových informácií", tieto údaje nám poskytuje prehľadná palubovka. Je osadená digitálnym tachometrom, analógovým otáčkomerom, denným počítadlom, celkovým počítadlom, ukazovateľom teploty chladiacej kvapaliny a paliva. K bezpečnostným prvkom dnes neodmysliteľne patrí systém ABS, ktorý je za príplatok u oboch verzií.

Oficiálne prezentačné video - Yamaha XJ6

Oficiálne prezentačné video - Yamaha XJ6 Diversion

Kawasaki ER-6f/n

"Zelení" z krajiny vychádzajúceho slnka sú verní svojej koncepcii dvojvalca. Pri prvom pohľade na nové modely sa zdá, akoby ich prednú časť ani nerobili v jednej fabrike. Nahé eNko má oblejšie tvary a len veľmi málo sa líši od minuloročného modelu. Facelift sa dotkol hlavne "fejsu" (ang. face = tvár), ktorý je dynamickejšie tvarovaný. Zvyšok motorky prešiel menšími zmenami: prekopaná prístrojovka, upravené madlá pre spolujazdca, nové bočné kapotáže s integrovanými smerovkami, atď.

 Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n

Na druhej strane stojí eFko, s hranami ostrými ako keby ju dizajnéri kreslili samurajským mečom. Základné črty sú jednoznačne spojené s menším nindžátkom ZX-6R, avšak nie sú až tak dizajnovo vyhranené. ER-6f pôsobí celkovým uhladenejším dojmom, aj keď pohľad naznačuje, že samuraj sa skrýva v každom Japoncovi.

 Kawasaki ER-6f
Kawasaki ER-6f

Z paralelného dvojvalca s rozvodom DOHC tentoraz konštruktéri vysekali výkon 72 koní pri 8,500 otáčkach a krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 66 Nm pri 7 tisíckach. Cieľom takmer všetkých konštruktérov v tejto kubatúre je dosiahnuť lineárnejší priebeh výkonu a krútiaceho momentu, Kawa nie je výnimkou. Plynulý priebeh sľubuje už spod 4000 ot/min. Pre mladých jazdcov to znamená naberanie istoty v jazdení a pre menej zdatných jedincov pohodové vozenie.

Dojem umiernenej motorečky sa mení pri pridaní plynu. Otáčky by mali stúpať rýchlejšie ako sme boli zvyknutí pri staršom modeli. Tak ako Yamaha, aj Kawa si hľadá svoje miesto s eNkom na uliciach miest. Kvôli efektívnejšiemu chladeniu bolo nutné zvýšiť hrúbku chladiča.

Rám modernizovanej rady ER na prvý pohľad nevyzerá odlišne od minuloročného modelu, opak je pravdou. Stále zostáva výrazným poznávacím prvkom, ktorý sa tiahne od hlavy riadenia cez decentralizovaný tlmič až k zadnej kývačke. Zadná kyvná vidlica je zvarenec z D-profilovej rúrky namiesto doterajších klasických obdĺžnikových profilov. Nový tvar pomáha lepšej stabilite a držaniu stopy, čistejšie zvary sú krajšie aj na pohľad.

Pri vyvíjaní modelov 2009 sa Kawasaki nesústredila na prevratné technológie a objavy, ale konštruktéri sa zamerali na prepracovanie jednotlivých detailov. Najväčšie neduhy boli vibrácie spôsobené paralelným dvojvalcom, vylepšenia sa dočkalo aj odpruženie a na lepšiu ergonómiu sa môžu tešiť jazdci menšej postavy.

Oba modely dostali zaujímavo riešenú palubovku. Naháč o čosi menej radikálnu v podobe analógového otáčkomeru v kombinácii s LCD panleom, Efko sa pýši plne digitálnymi ukazovateľmi. Odvážnejší je aj celkový dizajn kapotovanej verzie, takže na digitál si budeme musieť postupne zvykať viac a viac.>

Oficiálne prezentačné video - ER-6f

Oficiálne prezentačné video - ER-6n

Foto:
 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Kawasaki ER-6f 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaKawasakiKawasaki
Model:XJ6 DiversionXJ6ER-6nER-6f
Rok:2009200920092009
Novinka:NOVINKA 2009NOVINKA 2009
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:600 ccm600 ccm649 ccm649 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot.77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot.72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot.72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:59.7 Nm / 8500 ot.59.7 Nm / 8500 ot.66 Nm / 7000 ot.66 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12.2:112.2:111.3:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 6083 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm298 mm300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovádvoj kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:160/60 ZR17M/C (69W)160/60 ZR17M/C (69W)160/60ZR17M/C (69W)160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:205 kg205 kg200 kg200 kg
Výška sedla:785 mm785 mm785 mm785 mm
Rázvor:1440 mm1440 mm1405 mm1405 mm
Dĺžka:2120 mm2120 mm2100 mm2100 mm
Šírka:770 mm770 mm760 mm760 mm
Výška:1085 mm1085 mm1100 mm1100 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm140 mm140 mm
Objem nádrže:17.3 l17.3 l15.5 l15.5 l
Poznámka:
Poznámka:Cena k 01.09.2009 6950 € s DPH

< >

Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318006 | Včera: 244945