Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť 3/4

 Zdieľať

Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17001 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Suzuki Bandit 650/S

Suzuki ukázala nový rad Bandit 650 na milánskej show v oboch verziách - naháča a polokapotované eSko. Oba kusy prešli menšími dizajnovými zmenami a praktickými "update-mi". Prinášajú istú ostrosť a dynamický dizajn do strednej triedy bikov.

 klasika Bandit
klasika Bandit

S novým nabrúseným štýlom pokračuje naked Bandit 650 po predchádzajúcich ikonách svojho radu s menším redizajnom tváre, ktorá sa veľmi podobá ďalšej novinke od Suzuki, ktorú si predstavíme nižšie - Gladius. Ďalšie dizajnové zmeny sa týkajú nových "späťákov" a prístrojovej dosky, štíhlejšia je aj zadná časť. Čierna povrchová úprava motora a prerobený tlmič výfuku však robia lúpežníka banditom a neberú mu nič z jeho pôvodného osvedčeného štýlu. Naopak, konštruktéri sa snažili k výbornej spoľahivosti pridať trošku čohosi máličko korenistého.

Komu vyhovuje drsnejší štýl naháčov, ale občas si rád zgustne aj na dlhšom výlete alebo už len z princípu potrebuje ochranu pred vetrom, určite sa poobzerá po modeli s označením 650 S. Ostrejšie tvary svetlometu a kapotáže nevyzerajú vôbec zle. Prvé testy povedia viac o jej účinnosti a výkone vstavaného multi-reflektoru. V nových tvaroch prednej časti sa našlo aj miesto na dve odkladacie miesta po stranách nádrže.

 ESko s polokapotážou
ESko s polokapotážou

Ďalšie neviditeľné zmeny sa prejavia až pri posadení sa na motorku a pri vytváraní si pohodlia. Jazdecká pozícia zostala podobná ako v minulosti, naviac sú teraz nastaviteľné páčky spojky a brzdy, ako aj sedlo a stupačky.

Motor má výkon 62,5 kW pri 10,500 otáčkach a krútiak 61,5 Nm tesne pod 9 tisíckami. S 218-timi kilami suchej hmotnosti Bandit nie je žiadny drobček, ale v rukáve má iné esá. Spoľahlivosť, univerzálnosť a super reputácia nepustia.

Suzuki SFV 650 Gladius

Viacerí sme asi skôr čakali ostrejšiu verziu ako Suzuki nakoniec predstavila ako potomka SVčka. Ostrých motoriek je na trhu až-až a z véčkového dvojvalca s objemom 650 kubíkov robiť závodný stroj nebude to pravé orechové. Preto sa niet čomu čudovať, že Suzuki si vyberá začiatočníkov, paničky a nás ostatných nepretekárov a postavila nám priateľskú mašinku na každý deň.

Motor vychádza z rady SV, uhol valcov je 90° a konštruktéri vymýšľajú rôzne prvky na zjednodušenie jazdy a pomoc pri prvých motorkárskych krokoch. Jedným z nich je aj ISC (Idle Speed Control) systém, ktorý je integrovaný do škrtiacej klapky. Napomáha stabilnému voľnobehu pri studených štartoch a redukuje množstvo emisií ihneď po naštartovaní.

Ďalšia novinka je nový materiál, ktorý nesie označenie SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material). Hlavný dôvod použitia je redukovanie trenia, zlepšenie prechodu tepla a trvácnosť.

 Suzuki SFV 650 Gladius
Suzuki SFV 650 Gladius

Rám Gladiusu je úplne nový, navrhnutý tak, aby bol štíhly ako je možné v mieste kde sa spája nádrž so sedlom. Sedlo je vo výške 796 mm, navyše jeho kraje sú stiahnuté viac dopredu a dolu, čo bude viac vyhovovať začínajúcim jazdcom pri nastupovaní a pri státí, kde sa budú môcť oboma nohami oprieť o zem. Aj takýmito základnými prvkami sa zvyšuje sebavedomie a istota začiatočníkov.

Zadný centrál je nastaviteľný v siedmych krokoch a má zdvih 130 mm, vpredu sa nachádza tiež nastaviteľná teleskopická vidlica s priemerom 41 mm a zdvihom 125 mm.

Budíky sú kombináciou analógového otáčkomeru a LCD panelu. Okrem základných záležitostí zobrazuje LCD displej aj zaradený prevodový stupeň.

Foto:
 Suzuki SFV 650 Gladius 2009 Suzuki Bandit 650 SA 2009 Suzuki Bandit 650 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiSuzuki
Model:SFV 650 GladiusBandit 650 SABandit 650
Rok:200920092009
Novinka:NOVINKA 2009NOVINKA 2009
Kategória:NaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:645 ccm
Max. výkon:72.6 k (53.4 kW) / 8400 ot.85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot.85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6400 ot.61 Nm / 9000 ot.61 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:11.5:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 mm x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:218 kg218 kg
Hmotnosť s náplňami:202 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1445 mm
Dĺžka:2130 mm
Šírka:760 mm
Výška:1080 mm
Objem nádrže:14.5 l

< >

Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (30 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 64705 | Včera: 166980