Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17462 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V kubatúre bikov do 125 kubíkov Honda predstavila po staršom malom Varanovi ďalší polokapotovaný stroj. Veľký výber kvalitných motoriek žiaľ v tejto triede nie je, už vôbec nie polonaháčov. Predloha v podobe litrovej a šesťstovkovej verzie CBF je na svete už nejaký ten rok, zostávalo len vybrať ich najlepšie vlastnosti a poskytnúť ich 15-ročným mladíkom na motorkárske začiatky. Čím sa teda môže pochváliť menšia sestra obľúbeného radu CBF s osminkovým objemom?
Predajné čísla týkajúce sa malých motocyklov sú pre Hondu jednoznačné. Tieto motorky sú prístupnejšie ako väčšina "veľkých" strojov a aj napriek menšiemu výkonu dokážu uspokojiť dostatočne veľkú časť motorkárov, aby sa ich vývoj posúval. Písmeno F za označením CB znamená friendly. V konečnom dôsledku ide o fajn dizajn, akurátny výkon a parádna manévrovateľnosť najmä v meste. Toto sú základné vlastnosti aj malej osminky.
Celkový dizajn je športovo ladený a každému je na prvý pohľad jasné, že je to Honda. V poslednej dobe je zaujímavé, ako sa motocykle vyvíjajú pre jednotlivé kontinenty. Najmenšia CBFka patrí jednoznačne do Európy, ale slušné predajné čísla musí Honda zaznamenať aj v Ázii, kde sú takéto motocykle veľmi obľúbené. Subtilná polokapotáž s tieňovaným štítom poskytuje akú-takú ochranu pred nepriazňou počasia a pri vyšších rýchlostiach. Vyvýšené riadidlá pripomínajú väčšie naháče a spolu s nižšie položeným sedlom by mohli poskytovať vzpriamenú komfortnú pozíciu, ideálnu na prepletanie sa mestom.
Prístrojovka je jednoduchá, ale poskytuje základné údaje v podobe kontroliek, bohužiaľ miesto pre otáčkomer sa už nenašlo. Na druhej strane tu nájdeme praktický ukazovateľ paliva, čo je asi na mestskú premávku dôležitejšie.
Mínusové body sa budú skôr obracať na výkon (8,3 kW), zákonom dovolených 15 koní na malý vodičák by potešilo. Na prepletanie mestskou džungľou a státie na každých druhých svetlách je to výkon dostačujúci, horšie to bude vo dvojici. Odhadovaný dojazd 600 kilákov na 13-litrovú nádrž je príliš optimistický, ale v tejto kategórii sú náklady na údržbu a prevádzku tlačené k minimu.
Jednoduchý rám s teleskopickou vidlicou vyzerá byť postačujúci vzhľadom na určenie stroja. O krotenie malej šelmičky sa stará vpredu kotúčová a vzadu bubnová brzda. Mať tak 15, dobrých rodičov, ktorí ma zasponzorujú, tak viem na čo budem baliť v lete mladé čajky.
V druhej časti článku sa môžeš tešiť na zvyšok modelov predstavených na oboch výstavách. Budeme sa zaoberať zvyšnou mierne radikálnejšou časťou štartového poľa v kategórii naháč: BMW K 1300 R, Buell 1125CR, Yamaha Vmax, Triumph Street Triple R, Ducati Monster 1100, Ducati Streetfighter, BMW F 800R, Moto Guzzi V7 Cafe Classic.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 125 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.2 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 87 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-17M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
Výška sedla: | 792 mm |
Rázvor: | 1270 mm |
Dĺžka: | 1955 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 173 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45609 | Včera: 121123