Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.06.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 45903 [Testy a predstavenia - Test]
Tak tak, aj malé Varaderko dostalo v rámci udržania mladého ducha a splnenia emisných noriem do vienka zopár inovácií.
Honda XL 125 Varadero |
Toto teda na prvý pohľad vôbec nevyzerá ako osminka! Minulý model malého Varana tiež nebol maličký, ale táto novinka vyzerá ako dospelá motorka. Môže za to mohutný predok a pekná zadná lampa (znova spomeniem unifikáciu výroby, túto lampu má aj veľký Varan a zopár ďalších modelov) - a zozadu sa veľmi podobá na Transalpa.
Viditeľnou zmenou prešla predná maska, svetlo už nemá taký divoký tvar. Pre vodiča je tu nová prístrojovka a spolu s karbesom odišiel aj sytič (ten predošlý mál páčku pri motore). Žiaľ, ani na novej prístrojovke nie je palivomer ako má napríklad CBR 125.
Malý Varan sa teda dizajnovo vrátil do dnešnej doby. Aj ručičky v budíkoch si pri otočení kľúčikom pekne zatancujú. Štartér spustí tichučký motor, zvuková kulisa prudko pripomína skúter. Cvak za jedna, mesto a potom vidiek.
Honda XL 125 Varadero |
Varaderko zvláda mesto v absolútnej pohodičke aj pri obsadení dvoma osobami. Dobrý podvozok vychytáva nástrahy ciest, motor pekne potiahne a s tou mestskou spotrebou (cca 4 l) ti vydrží jedna nádrž (takmer 17-litrová) na dobrých 400 km. Chválim dobré umiestnenie zrkadiel, vďaka nim vzadu všetko vidno. Občas zaprotestuje neutrál, takže nájsť ho chce chirurgickú presnosť - vždy sa prekopnem do jednotky alebo dvojky a to aj počas jazdy. Našťastie to nie je zákonité, vyskytuje sa to iba občas.
Táto motorka je jednou z mála, ktorým ide sedlo ľahko dole a späť a zároveň sa pod neho aj niečo zmestí. Narveš tam mobil, peňaženku, cigy a ešte trebárs aj frajerkinu peňaženku s mobilom. Len pozor na mláky a dážď, tento priestor nie je vodotesný. Ak by to nestačilo, zadný nosič je stavaný na batožinu, dobre sa naň prichycuje gurtňami, prípadne ho treba rovno osadiť kufrom.
Honda XL 125 Varadero |
No, ehm, asfaltové športovanie radšej rovno preskočme. Varaderko práve nevyhľadáva naháňačky v zákrutách, o to lepšie sa s ním budeš cítiť v ľahkom teréne. Nízka hmotnosť (cca 175 pohotovostných) a dostatočne široké riadidlá zabezpečia kvalitné vyžitie na poľných či lesných cestičkách. Len treba dávať pozor na tvrdé alebo kamenisté podklady, motor a zvody sú zospodu v podstate nechránené.
V tomto režime jazdy je oceniteľný chod motora - na to, že je to osminka, ju netreba až toľko točiť. Základ je nepadnúť pod päťtisíc, odtiaľ vyššie sa Varan pekne preberie a ťahá vpred - koncepcia motora (pravouhlý dvojvalec) sa nezaprie. Najlepšie sa cíti okolo desiatich tisícok.
Honda XL 125 Varadero |
Na turistiku sa myslelo dostatočne. Na nádrž hodíš tankvak (len trochu zavadzia to čoprácke vypuklé veko), dozadu kufor a nech sa páči, šťastnú cestu. Druhovýroba dokonca ponúka aj bočné kufre, ja by som to s tou batožinou však nepreháňal, aby Varaník ešte ťahal a aby bola radosť z jazdy vzájomná. Pri väčšej záťaži sa motorček ozýva vyšším hlukom, ale stále dobre ťahá - pri obsadení dvomi a nejakou tou batožinou sa dá v pohode cestovať okolo stovky. Nebojím sa povedať, že s touto motorkou sa dá robiť aj vážna európska turistika vo dvojici. Obom pasažierom je dopriané pohodlie (v ponuke je aj vyššie plexi) a ak sa neplánujete mučiť na diaľnici, ale presúvať sa bočnými cestami, budete všetci spokojní. Pri obsadení dvoma osobami a nejakou tou batožinou odporúčam nastaviť zadný tlmič do najtvrdšej polohy.
Obrovskou devízou je turistická spotreba (okolo 3,5 l) a veľká nádrž. Nie je problém spraviť dojazd 460 kilákov! Klobúk dole, veľké turistické mašiny môžu závidieť. Len ten hlavný stojan trochu chýba, ale tejto hmotnostnej kategórii to môžeme odpustiť.
motor, podvozok, spotreba, dospelý vzhľad | ťažké hľadanie neutrálu, chýbajúci palivomer |
Honda XL 125 Varadero |
Prvé stretnutie, Bratislava. Varan hneď zapôsobil dojmom veľkej motorky. Nezdržujeme sa a sadám na sedlo spolujazdca. Široké, mäkké, pohodlné. Predieranie mestskou premávkou mu nerobí žiadne problémy, podvozok je vynikajúci a aj spolujazdec si nenechá deň pokaziť nerovnosťami na vozovke. Čo sa týka pohodlia, je to veľký tourer pre oboch jazdcov.
Poďme ale jazdiť. Podvečer na Liptove a predo mnou takmer 200 km dobre známych ciest. Diaľnica aj hlavné ťahy dostávajú samozrejme košom. Malý Varan sa vďaka podvozku cíti dobre aj na menej kvalitných vedľajších cestách plných zákrut. A hlavne mu tam neprekážajú pomalé plechovice.
Malý dvojvalec neoplýva extrémnym výkonom, no oproti CBR 125 R má silu aj v nižších, ale hlavne stredných otáčkach. Je to veľký prínos, pretože netreba tak točiť a Varan pôsobí dojmom silnejšej motorky. Jeho maximálka je nižšia, ale umožňuje jazdu v okolí zákonom stanovenej deväťdesiatky.
Nezvyknem nejako extra chváliť, ale malý Varan ma uchvátil, aj keď som to od neho nečakal. Spotreba je geniálna - v kombinácii s veľkou nádržou dáva tomu stroju dojazd, o ktorom iní turisti len snívajú, a to takmer rovných 500 km. Uvedom si, že toto všetko prejdeš za asi 15 litrov. A jediná daň za to je slabší motor a maximálka, pri ktorej tak ľahko pokutu za rýchlosť nedostaneš. Malý Varan je inak plnohodnotná veľká motorka, so super podvozkom a pohodlím. Vyčítať mu môžem iba cenu. Veď stačí doplatiť štyri tisícky a môžeš mať CBF500.
pohodlie, podvozok, spotreba a dojazd | cena, chýbajúci palivomer, veko nádrže z čopra (nepraktické odoberateľné) |
Pozri si malého Varana v akcii.
Dĺžka: 1:18 min
Formát: WMV a video.google.com (Shockwave Flash)
Video pre motoride.sk vyrobil: Ceper studio.
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia. Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Domino CaCao Juriš, Peter Fischer.
Motocykel na test požičala spoločnosť Honda Slovakia.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Yuki |
Model: | XL 125 V Varadero | XT 125 X | 125 GY4 |
Rok: | 2007 | 2007 | 2007 |
Kategória: | Cestovné enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm | 124 ccm | 124.1 ccm |
Max. výkon: | 15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot. | 9.93 k (7.30 kW) / 8500 ot. | 10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.5 Nm / 8500 ot. | 9.5 Nm / 5500 ot. | |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 42.0 x 45.0 mm | 54.0 x 54.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | karburátor | |
Rozvod: | SOHC (2V) | SOHC | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 276 mm | 260 mm | |
Pneu vpredu: | 100/90-18 56P | 100/80-17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 130/80-17 65P | 130/70-17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 149 kg | 106 kg | |
Výška sedla: | 800 mm | 830 mm | |
Rázvor: | 1450 mm | 1335 mm | |
Dĺžka: | 2150 mm | 2110 mm | 2180 mm |
Šírka: | 850 mm | 860 mm | 830 mm |
Výška: | 1250 mm | 1130 mm | 1230 mm |
Svetlá výška: | 190 mm | 190 mm | |
Objem nádrže: | 17.5 l | 10 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 110 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 375 km | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena: 169 900 Sk (16.6.2008) |
Pridané: 21.06.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 309031 | Včera: 161562