Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.08.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 41724 [Testy a predstavenia - Test]
Ťažko nájsť priameho konkurenta. Buď nesedí kubatúra alebo výbava. Až donedávna bola NTV doslova sám vojak v poli, potom BMW vyrukovalo s F 800 ST. To však nemá kufre v sérii, športový posed a v cenových hladinách sa pohybuje o nejakých stotisíc vyššie.
Malou konkurenciou na vlastnom piesočku, či skôr dilemou, môže byť Pan European, ale za jeho cenu kúpiš skoro dve Deauvillky...
Honda NT 700 V Deauville |
Sympatická Deauvillka ponúka za dobrú cenu (309 000 Sk bez ABS) to, čo by si u iných strojov musel dohnať kupovanými dielmi. Netreba vyššie plexi, netreba padáky ani kufre a hneď sa dá vyraziť na cesty. Odpadáva sprejovanie a napínanie reťaze, odpadáva výmena reťazových sád. Je to stroj praktický, nenáročný, spoľahlivý a pohodlný – to znie ako otrepaná fráza, ale ja to myslím vážne. A keby vyriešili otváranie a zatváranie kufrov, k nim dali tašky zadarmo (alebo aspoň sťahovacie popruhy), bolo by to priam ideálne.
Honda NT 700 V Deauville |
spotreba, praktickosť, spracovanie, tunel medzi kuframi, centrálny stojan v sérii, vzhľad (subjektívne), cena | otváranie/zatváranie kufrov, absencia sťahovacích popruhov na batožinu (alebo tašiek v sérii), hľadanie neutrálu |
Na testovanie Deauvillky vyrážam aj s manželkou, veď ako inak otestovať turistickú mašinu. Pri nasadaní ma prekvapuje stret mojej prilby s plexi, to je naozaj vysoké. Následne usadám do pohodlného sedla a sledujem šou, ktorú predvádzajú budíky po otočení kľúčika. Dadi nemá problém nasadnúť a tak môžeme vyraziť. Jednotka zapadá bez problémov a za sprievodu utlmeného bublania vyrážame.
Bol som zvedavý hlavne na motor, mal som možnosť sa odviesť aj na predchádzajúcej generácii a tak som chcel porovnať. Je pre mňa trošku sklamaním, že sa dizajnéri nezamerali na posunutie výkonu do nižších otáčok. Dvojvalec totiž pod 3 000 otáčok protestuje. Na turistickú mašinu mi to akosi nesedí. Keď vojdete do dediny na päťke a spomalíte na predpisovú šesťdesiatku, motor neprotestuje. Všetko je ale inak, keď začnete zrýchľovať a motor v spojení s tvrdým kardanom začne protestovať a kopať. Bez podradenia sa nezaobídete. Naviac od 6 000 otáčok vyššie motor už dosť vibruje, a tak pre kľudnú turistickú jazdu máte k dispozícii relatívne úzke pásmo otáčok. Je to niečo, na čo si treba zvyknúť a prispôsobiť tomu svoj jazdný štýl.
Motor naviac nedisponuje ohurujúcim výkonom. Zabudnite, že na Deauvillke ponaháňate superšporty. Koníky totiž chýbajú. Pri razantnejšom predbiehaní sa nezaobídete bez podradenia. Vo dvojici v stúpaní na Spišskú Maguru som pocítil nedostatok koníkov, keď Deauvilka už nechcela v 120 km/h zrýchľovať. Toto však nie je jej doména.
Pochvalu si zaslúžia brzdy, tu sa, ako je u Hondy zvykom, nešetrilo. Nástup brzdného účinku je vynikajúci a v spojení s doplnkovým systémom ABS brzdám nie je čo vytknúť. Podvozok si taktiež zachoval vynikajúce vlastnosti z predchádzajúcej generácie. Klopenie je radostným zážitkom, čoho dôkazom je aj stret stupačky s asfaltom už v druhej zákrute na Magure. Treba však povedať, že stupačky sú nižšie ako na superšportoch.
A čo na to spolujazdec? K dispozícii má veľké pohodlné sedlo tvarovo oddelené od jazdca a pri brzdení sa na neho nešmýka. Pri montáži zadného kufra s opierkou má k dispozícii vynikajúce pohodlie. Stupačky sú umiestnené pohodlne, avšak nohám vraj trochu prekážajú ostré bočné kufre.
NTV 700 je motorka stvorená na turistiku. Ak si ju s týmto účelom zakúpite, určite neobanujete. Už v sérii dostanete stroj pripravený vyraziť vo dvojici na motodovolenku. Koníkov nie je na rozdávanie, ale rozhodne pre turistické účely nechýbajú. Bezúdržbový kardan vám umožní po večeroch študovať mapu namiesto striekania reťaze. Motor je časom overený, spoľahlivý a úsporný. Čo viac si môže turista priať?
ochrana jazdca (kapotáž), pohodlný posed jazdca aj spolujazdca, brzdy, centrálny stojan v sérii |
motor (otáčkový), hľadanie neutrálu |
Honda NT 700 V Deauville |
prevodovka: päťstupňová
rám: chrbticový, oceľový
predná/zadná pneu: 120/70-17, 150/70-17
palivová nádrž: 19,7 l
hmotnosť bez náplní: 236 kg, 239 kg s ABS
pohotovostná hmotnosť: 257 kg, 259 kg s ABS
Honda NT 700 V Deauville |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia, s. r. o.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NT 700 V Deauville |
Rok: | 2006 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 680 ccm |
Max. výkon: | 65.7 k (48.3 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66.2 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 66.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 122.5 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 3 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 254 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Rázvor: | 1476 mm |
Dĺžka: | 2218 mm |
Šírka: | 810 mm |
Výška: | 1320 mm |
Svetlá výška: | 156 mm |
Objem nádrže: | 19.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.975 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 296 km |
Pridané: 07.08.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126144 | Včera: 167247