Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 272.
15.10.2013 - gilbert Čitatelia: 7908 [História]
Je dlhoročnou tradíciou, že každú jeseň všade všetci hodujú, hodnotia situáciu aktuálnej sezóny. Pod Karpatmi, pod, dnes už zväčša chátrajúcimi vinohradmi tiež všetci hodujú, no každý po svojom. Vinári robia každoročné Vinobrania, Bažant Kinematograf uzatvára sezónu premietaním filmov pod holým nebom a veteránisti, tí naposledy tankujú...
05.09.2013 - gilbert Čitatelia: 9629 [História]
Pionier 550 bol malým, aj veľkým pomocníkom pri presunoch z bodu A do bodu B. Na tento účel bol aj skonštruovaný a vyrábaný. No pokiaľ chcel niekto mimo seba odviesť na Jednohrbe aj nákup tak musel zapojiť svoju fantáziu a zručnosť.
22.07.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8238 [História]
Bez propagácie nefunguje obchod. To vedeli aj v Považských strojárňach. Preto jednou z činností bola aj činnosť obchodno-technických služieb (OTS), ktoré pre jednotlivé motocykle zabezpečovali okrem propagácie hlavne dokumentáciu - návody na obsluhu, servisné príručky, manuály, katalógy náhradných dielov, školenia pracovníkov servisov nielen doma, ale i v zahraničí.
25.06.2013 - gilbert Čitatelia: 9286 [História]
Výroba jednohrba od roku 1955 po vychytaní všetkých múch bežala v Považských strojárňach na plné obrátky. Hneď po spustení výroby modelu "A" pracovali mimo robotníkov vyrábajúcich prvé Pioniere aj konštruktéri na inováciách tohoto malého približovadla.
07.06.2013 - gilbert Čitatelia: 6121 [História]
V ostatnom cestopise som spomínal zaujímavý počin českobudejovických veteránistov na Pionieroch 550, čiže na jednohrboch. Títo traja cestovatelia ( Petr, Miloň a Honza ) sa rozhodli povoziť sa po alpských horských cestách v lete roku 2003. Rok na to, teda koncom leta 2004 si vytýčili nový cieľ pri "skúške dlhodobej stability jednohrbov" a to prímorské mesto Terst.
09.05.2013 - gilbert Čitatelia: 6495 [História]
Nedávno som spomínal netradičné a zaťažkávajúce skúšky Jednohrbov, konkrétne modelov "A". Boli to reportáže, ktoré boli uverejnené prakticky hneď po spustení sériovej výroby Pionierov typu 550. Udiali sa teda v polovici minulého storočia v období okolo roku 1957. Teraz vám priblížim "skúšky dlhodobej stability".
05.04.2013 - gilbert Čitatelia: 9012 [História]
V závere článku o prvej a poslednej sérii mopedov J 359 som naznačil, že Pionier typ 550 bol minimálne dvakrát modernizovaný. Ešte počas výroby prvého modelu "A" vývojoví pracovníci a technici Považských strojární priebežne pracovali na vylepšeniach "Jednohrba".
07.02.2013 - gilbert Čitatelia: 6830 [História]
Spomínal som v článku Pionier v bývalom ZSSR diaľkovú jazdu Vjaščeslava Demina na Pionieri 555 po nekonečných cestách a necestách vtedajšej "Rusi". Tejto internej (rozumej čisto sovietskej) diaľkovej jazde ale predchádzala diaľková novinárska propagačná výprava jazdcov (súdruhov) na Pionieroch 550 z Prahy do Moskvy.
23.01.2013 - gilbert Čitatelia: 7285 [História]
V predošlom článku som spomínal "reklamné skúšky Pionierov". Podľa reportáží v dobovej tlači jednohrby absolvovali výjazd na vrchol Snežky, a jazdu naprieč Československom z Plzne do Košíc. Tieto akcie klasifikujem ako jazdy v motocyklovej sezóne, od konca marca do začiatku novembra, teda v tej znesiteľnejšej časti roka.
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11509 [História]
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 14254 [História]
Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.
06.11.2012 - gilbert Čitatelia: 10739 [História]
Prvý prototyp pedálového mopeda Jawa 359 do Považskej Bystrice priviezol po vlastnej osi skúšobný jazdec Ondrej Dorínec v roku 1954. Cesta z Prahy mu trvala skoro dva dni.
18.09.2012 - gilbert Čitatelia: 10717 [História]
Ako som naznačil už dávnejšie, tak praotcom Pioniera vyrábaného v Považských strojárňach v Považskej Bystrici bol prototyp mopeda Jawa 359.
09.08.2012 - gilbert Čitatelia: 12463 [História]
Slovenský Pionier bol fenoménom svojej doby a okolo neho sa vždy čosi dialo. Bratia Česi spolu so značkou Jawa tvrdili a vo svete prezentovali, že to je Pionýr a že je to jawácky výrobok.
05.07.2012 - gilbert Čitatelia: 11612 [História]
Pioniere sa vyrábali na Slovensku, ale Jawa, ako výrobca prototypu s pedálmi sa bránil tomu, aby slovenský Pionier nemal pedále. Pedálový prototyp českí konštruktéri nazvali Jawa 359 model 550.
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260973 | Včera: 191715