Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.05.2025 Autor: Ján Drinka
[Mototuristika - Európa - Výlet]
3.deň Predjamsky zámok, Postojna, Slovinsko - Poslednou zastávkou eventu je hrad Predjama Predjamsky zámok, Postojna z 13.storočia postavený v jaskyni. Za 3 dni sme mali možnosť vyskúšať 3 rôzne motorky, s odlišnými prevodovkami v troch prímorských krajinách. Honda A2 event nebol iba o jazdení ale hlavne o skúsenosti a zážitkoch spojenými s týmto roadtripom. Vám ďakujem za pozornosť a importérovi Honda Slovensko...
Poslednou zastávkou eventu je hrad Predjama Predjamsky zámok, Postojna z 13.storočia postavený v jaskyni.
Za 3 dni sme mali možnosť vyskúšať 3 rôzne motorky, s odlišnými prevodovkami v troch prímorských krajinách. Honda A2 event nebol iba o jazdení ale hlavne o skúsenosti a zážitkoch spojenými s týmto roadtripom. Vám ďakujem za pozornosť a importérovi Honda Slovensko za možnosť dostať sa ako jediný Slovák na túto testovačku.
Vidíme sa pri ďalších, dobrodružstvách!
Symfónia uškrteného štvorválca sa mieša s vôňou famóznej kávy - Terst, Taliansko. Terst
Vyrážame z pred hotela v talianskom Terste, dnes osedlám štvoraválec CB650R
Deň plný jedla, vozenia a zážitkového spoznávania s Hondou zakončujeme neďaleko talianskeho Terieste. Po celom dni na X-ADV môžem povedať, že je to fantastický, obratný skúter ako do mesta, tak aj na rôzne cesty-necesty.
Pokračujeme v objavovani poloostrova Istrija
Dorazili sme k tamkmer 2000 ročnému rimskému amfiteátru v chorvátskej Pule Rimsky amfiteáter, Pula, DTC automat a mojej X-ADV pracuje fantastický
Dnes do Talianska vyrážam na skútri X-ADV.
Návšteva dílerstva Hondy v chorvátskej Rijeke. Mali sme možnosť obzrieť si historické pretekárske špeciály, napríklad Hondu Rothmans z Paríž - Dakar, rôzne GP špeciály a skutočne ostré motory značky Honda. Dokonca zbierka obsahovala aj prvý model motocykla Honda vyrobeného v 1947.
Deň plný zákrut, prírody, dobrého jedla a nádherných výhľadov. Pohodlne mi asistovala NX500vka – komfortné cestovné enduro s klasickou spojkou a manuálnou prevodovkou. Zo Slovinska sa event presunul k chorvátskemu pobrežiu, do mestečka Opatija.
V Košiciach jedna odbočka doľava a už nasleduje 800 km celodennej diaľničnej hypnózy s volantom pred sebou. Pôvodným plánom na moju prvú testovačku v živote bolo vyraziť na malej, mrštnej Honde GB350 – už na bratislavskom motosalóne si ma získala svojím jedinečným šarmom. Okolnosti to však zariadili inak – a vlastne dobre tak! Ten lejak v poslednej porcii kilometrov by sa v jednej stope prežúval ťažko.
Po krátkej prezentácii v kongresových priestoroch hotela Four Points by Sheraton v slovinskej Ľubľane sa dozvedáme, čo nás čaká a neminie – a hlavne, čím sa Honda v novej sezóne môže pochváliť! Automat DCT na trhu nie je žiadnou novinkou, zato E-Clutch vzrušuje chúťky už len pri opise jej vlastností. Voziť sa rozhodne na čom je! Cestovné endurko NX500, CB650R s tradičným radovým štvorvalcom, nový skúter X-ADV sľubujúci prejazdnosť cestou-necestou…
Postupne si ich v nasledujúcich dňoch predstavíme – ich prednosti, ale aj strasti na dobrodružnom evente cez Slovinsko, Chorvátsko a Taliansko.
Ján Drinka na Pionieri obišiel celý svet. Tentoraz vás v spolupráci s Hondou a motoride.sk vezme na A2 Adventure do Slovniska, kde si za 3 dni vyskúša 3 rôzne motorky kategórie A2 s tromi rôznymi prevodovkami a precestuje 3 krajiny.
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | NX500 | CB650R | X-ADV |
Rok: | 2025 | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 649 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 8000 ot. | 69 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11,6 : 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 46 mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | automatizovaná 6-stupňová dvojspojková |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 120 mm | 153.5 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 127 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 310 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 110/80R19M/C | 120/70-17M/C | 120/70-R17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60R17M/C | 180/55-17M/C | 160/60-R15M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg | 202.5 kg | 237 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 810 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1450 mm | 1590 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2130 mm | 2215 mm |
Šírka: | 825 mm | 780 mm | 940 mm |
Výška: | 1410 mm | 1075 mm | 1370 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 150 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l | 15.5 l | 13.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | 168 km/h | |
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 5 l/100km | 3.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 364 km | cca 232 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 12 000 | 12000 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | E-Clutch za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidla Showa SFF-BP | ukazovateľ zaradeného stupňa | automatická prevodovka DCT, USD 41 mm SFF-CA |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena (4/2024): 8 250 eur (E-Clutch za príplatok 400 eur) | Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. Cena X/2025: neoznámená |
Pridané: 16.05.2025 Autor: Ján Drinka Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 33921 | Včera: 231445