Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 19.06.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7595 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Kawasaki Ninja H2 SX SE je nabitá modernou technológiu zhora nadol, odpredu dozadu. Dizajnovo sa až tak veľmi nemenila, predné svetlo je menšie, lebo muselo uvoľniť miesto pre radar adaptívneho tempomatu a vzadu je zas pod svetlom radar, ktorý deteguje prekážku v mŕtvom uhle (blind spot). Displej je po novom 6,5-palcový a ukazuje azda všetky možné informácie ktoré potrebujete, ale možno aj nepotrebujete vedieť. V prednej časti sú po bokoch aj corner lights, takže keď idete do zákrut, tak v závislosti od náklonu vám motorka prisvieti do vnútra zákruty.

Stále má zbesilých 200 koní, ktoré sú dopované kompresorom, takže novej euronormy sa nemusíte báť, že by ublížila výkonu, tu je ho na rozdávanie. Je to extrémne rýchly turista a prepraví majiteľa bez problémov hocikam galakticky rýchlo. Samozrejme, čím viac jej naložíte, tým viac sa spraví vír v nádrži a budete musieť predsa len stáť na pumpách. Predný radar má za úlohu pomôcť pri udržiavaní rýchlosti za vozidlami pred vami, ale okrem toho plní aj funkciu Forward Collision Warning (FCW), čiže upozorňuje pred kolíziou. Všetky tieto výdobytky techniky som si vyskúšal v praxi. V prípade, že idete predbiehať autá pred vami a nedáte smerovku, tak sa vám rozblikajú varovné diódy a na displeji sa rozsvieti varovanie pred kolíziou.

Adaptívny tempomat funguje presne ako v aute, čiže máte nastavenú vzdialenosť akú má dodržať, dá sa vyberať z troch možností, a podľa toho bude držať odstup. Napríklad keď som vchádzal do dediny, tak motorka si sama pribrzdila na rýchlosť podľa auta predo mnou. Okrem iného sme mali elektronický Showa podvozok, ktorý fungoval na našich cestách ako veľmi príjemná žehlička. V zákrutách sa zas jazdec môže do toho oprieť bez toho, aby sa motorka zbytočne pohupovala.

Je to motorka, ktorá sa nebojí zákrut a náklonov, a k tomu všetkému vám na displeji ukáže aj uhol náklonu. Novinkou je aj aplikácia SPIN, ktorá vám umožňuje prehliadať si všetky informácie na mobilnom telefóne a komunikovať s motorkou prostredníctvom telefónu. Samozrejmosťou je dnes už aj bezkľúčový systém, ktorý funguje výborne. Jazda na novej H2 SX vo mne zanechala len tie najlepšie pocity!

sila motora, brzdy, rešpekt žiadne som nenašiel

Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)

Konkurencia

Ninja H2 SX má takpovediac iba jedného konkurenta, známu Hayabusu. Tá má o tretinu väčší zdvihový objem, ale výkon aj tak o 10 koní nižší. Suzuki sa ani veľmi nesnažila dať do novej Hayabusy nejaké elektronické novinky, aj dizajnovo je to stále stará škola. Má aj podstatne, fakt podstatne nižšiu cenu, a to až o 7 500 až 10 500 eur, to sú neuveriteľné cifry. O technologickej vyspelosti H2 SX sa môže Hayabuse však len snívať.

S prižmúrenými očami je tu ešte jeden podobný stroj z rovnakej stajne, a to Suzuki GSX-S1000 vo verzii GT. Má 150 koní a skutočne moderný dizajn, ale ešte menej elektroniky než Hayabusa. GSX-S1000 GT má napríklad rúrkové riadidlá, ktoré už do tejto vyslovene rýchlej turistickej triedy nepatria, ale možno aj vďaka nim má takú priaznivú cenu - a to až natoľko, že za cenu jednej základnej Ninje H2 SX môžeš mať dve GSX-S1000 GT. Dosť brutálne, že?

Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)

Záver

Cena základnej verzie Kawasaki Ninja H2 SX je 23 945 eur. To je dosť, naozaj. Cena vybavenejšej verzie SE je 27 145 eur, a cena nami testovaného kusu s bočnými kuframi je máličko cez 28 papierov. Áno, je to veľa, ale nás ohúrila natoľko, že by sme si ju vedeli kúpiť. Awia sa zdržal hlasovania, ale to len preto, lebo sa na nej nevozil.

Je nám všetkým jasné, že za tie prachy si môžeš kúpiť dobre vybavené veľké cestovné enduro a otočiť na ňom dve veľké dovolenky, a ešte ti aj ostane. Žiadne cestovné enduro však neponúka takú charizmu a tú prítulnú dušu, akú má Kawasaki Ninja H2 SX. A už vôbec nie také presunové rýchlosti s takým nedotknuteľným stoickým pokojom.

Krvou podpísaní: Peter Fischer a Matej Mularčík. Bodka.

Plusy, mínusy

spracovanie, vysoké plexi, ochrana pred vetrom, dostatok priestoru, semiaktívny podvozok, nekonečná výbava, nová prístrojovka, kultivované a nezákerné správanie, chirurgická presnosť, božský motor, silná aura v cene, odpadávame z nej! žiadne (no dóóóbre, možno drobnosti ako cena a spotreba)

Video: Test kompresorovej 200-koňovej Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) - AntiGreta FuturoTeleport!

Video: Kawasaki Ninja H2 SX 2022 | Vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Ninja H2 SX (2022)

Servisný interval 12 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 6,5 - 9,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 19 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 160 - 240 km
Cena základnej verzie 23 945 eur
Cena verzie SE 27 145 eur
Cena testovaného kusu 28 045 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Kawasaki Ninja H2 SX 2022 Suzuki Hayabusa 2022 Suzuki GSX-S1000GT 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiSuzukiSuzuki
Model:Ninja H2 SXHayabusaGSX-S1000GT
Rok:202220222022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:SuperšportSuperšportCestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec s kompresorom (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm1340 ccm999 ccm
Max. výkon:209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot.190.4 k (140.0 kW) / 9700 ot.152.3 k (112.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:137.3 Nm / 9500 ot.150 Nm / 7000 ot.106 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:11.2:112,5 : 112.2:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm81.0 x 65.0 mm73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie 44mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:139 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálna Brembo Stylemadvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:330 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17M/C (75W)190/50ZR17M/C (73W)190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:262 kg264 kg226 kg
Výška sedla:835 mm800 mm810 mm
Rázvor:1480 mm1480 mm1460 mm
Dĺžka:2135 mm2180 mm2140 mm
Šírka:775 mm735 mm825 mm
Výška:1205 mm1165 mm1215 mm
Svetlá výška:130 mm125 mm140 mm
Objem nádrže:19 l20 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:299 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 kmcca 274 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, verzia SE má semiaktívny podvozokSUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S)easy start, USB
Poznámka:
Poznámka:Cena 6/2022: základ 23 945 eur, verzia SE 27 145 eurCena 6/2022: 16 490 eurCena 6/2022: 12 790 eur

<

Pridané: 19.06.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4763 | Včera: 134605