Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.11.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9923 [Testy a predstavenia - Test]
Je viac ako jasné, že hlavným konkurentom Tuarega je Yamaha Tenere 700. Tá má popri rovnakej hmotnosti značne slabšiu elektroniku, jednoduchší podvozok s nižšími zdvihmi, vyššie sedlo, a slabší motor, aj keď s takmer rovnakým priebehom krútiaceho momentu. Má dušové pneumatiky. V jej prospech však jednoznačne hrá cena, ktorá je o viac ako dve tisícky nižšia, lepšie povedané najnižšia z triedy.
Rival od KTM síce má vyšší objem motora a preto aj šťavnatejší výkon s krúťakom, ale Aprilia je natoľko dospelá, že sa s ním môže porovnávať. A to nielen so základnou verziou 890 Adventure, ale rovno aj eRkom, ktoré má rovnaké zdvihy ako Tuareg, ale vyššiu svetlú výšku. Celkom logicky majú Adventure aj o máličko vyššiu hmotnosť, a KTM si za ne nechá riadne zaplatiť - základ stojí o tisícku viac ako Aprilia, verzia R o dve.
Silným rivalom je aj anglické trojvalcové železo Triumph Tiger 900 Rally, potom aj cestnejšie zamerané BMW F 850 GS.
Zo strojov schopnejších v teréne nám tu zostáva ešte Ducati Desert Sled. Ten má iba cestnejšie a dušové obutie 19/17, slabší vzduchom chladený motor, užšie nastavenie elektroniky a paradoxne o tri stovky vyššiu cenu.
Tým, že Aprilia nastavila cenu nového Tuarega nie práve nízko, si sama priblížila konkurenta z vyššieho segmentu, a to známu Africu Twin. Tá stojí v základnej verzii zhruba o 1 800 eur viac, ale má takmer raz taký objem ako Tuareg, o 20 koní viac, značne vyššiu hmotnosť a čisto endurácke odpruženie, aj keď s nižšími zdvihmi. Musí to byť veľká dilema mať na stole nejakých 12 - 13 litrov a rozhodovať sa, či sa uskromniť alebo si rovno kúpiť veľký stroj. Na obranu Tuarega treba povedať, že na ňom dokážu jazdiť aj nižší jazdci, aj baby. Robí sa aj v 35-kW verzii.
Ešte podotknem, že všetky vyššie spomenuté stroje okrem Ducati stoja na vypletaných kolesách so štandardnými enduráckymi rozmermi pneumatík 90/90-21 a 150/70-18, jediné BMW má vzadu o palec menšie koleso.
Cena novej Aprilie Tuareg 660 zatiaľ nebola oficiálne zverejnená, ale zo všetkých možných strán sa šepká o dvanástich tisíckach, takže si sem dovolím celkom podpultovo napísať 11 990 eur. Na pohľad to vyzerá dosť, ale keď si vezmeme, že Tuono 660 stojí ľahko pod jedenásť a RS potom 11 400, je jasné, že Tuareg, ktorý má všetko okolo motora úplne nové, musí stáť viac. Aprilia si je vedomá svojej hodnoty a postavenia, a to najmä v južnej časti Európy; pod určitú úroveň sa istotne nespustí. To je zreteľné aj na dokonalom spracovaní nového Tuarega, aj z nekompromisného prístupu k jeho vývoju. Tuareg 660 bude k dispozícii aj v A2 verzii.
Naše cesty sú na nového Tuarega 660 ako stavané. Awia ho budúci rok určite vezme aj mimo nich, aby vám opísal, ako sa tam Tuareg správa. A ja som si istý, že bude rovnako nadšený ako ja.
neskutočné spracovanie, žiadne kompromisy, výbava, netuctovosť | cena |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (3 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 300 km |
Cena motorky | 11 990 eur (ešte nepotvrdená) |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Aprilia.media
Na testovanie nás pozvala spoločnosť Faber moto, s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Aprilia | Yamaha | KTM | Ducati | Honda |
Model: | Tuareg 660 | Ténéré 700 | 890 Adventure R | Scrambler Desert Sled | CRF1100L Africa Twin |
Rok: | 2022 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2021 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 659 ccm | 689 ccm | 889 ccm | 803 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 80.0 k (58.8 kW) / 9520 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 105.0 k (77.2 kW) / 8000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 70 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 100 Nm / 6500 ot. | 67 Nm / 5750 ot. | 105 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 13.5:1 | 11.5 : 1 | 12.7:1 | 11:1 | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 63.93 mm | 80 x 68.6 mm | 90,7 x 68,8 mm | 88 x 66 mm | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 240 mm | 210 mm | 240 mm | 200 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 240 mm | 200 mm | 240 mm | 200 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4 piestik | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 282 mm | 320 mm | 330 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90-21 | 120/70 R19 | 90/90-21M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 245 mm | 260 mm | 245 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R 18 | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70-18 | 170/60 R17 | 150/70R18M/C 70H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 187 kg | 193 kg | 204 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 204 kg | 205 kg | 209 kg | 226 kg | |
Výška sedla: | 860 mm | 880 mm | 880 mm | 805 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1590 mm | 1528 mm | 1505 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2220 mm | 2365 mm | 2200 mm | 2330 mm | |
Šírka: | 965 mm | 915 mm | 940 mm | 960 mm | |
Výška: | 1455 mm | 1213 mm | 1395 mm | ||
Svetlá výška: | 240 mm | 240 mm | 263 mm | 250 mm | |
Objem nádrže: | 18 l | 16 l | 20 l | 13.5 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km | 5.1 l/100km | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 337 km | cca 266 km | cca 333 km | cca 198 km | cca 287 km |
Servisný interval: | 10 000 km | 15 000km | 12000 km | 12000 km | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Zákrutové svietenie: | nie | ||||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | nie | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | plnenastaviteľný podvozok Kayaba | USD 48mm WP XPLOR vidlica a XACT WP PDS tlmič | vypletané kolesá | plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 04/2022: od 12 199 eur | Cena 11/2021: 9 790 eur | Cena 11/2021: 13 990 eur (základná verzia 12 990 eur) | Cena 11/2021: 12 290 eur | DCT 236 kg Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR) |
Pridané: 15.11.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54879 | Včera: 246670