Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Trident 660 (2021), elegantný Sherlock Holmes pre začínajúcich 2/2

 Zdieľať

Pridané: 27.02.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7437 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Konkurencia

V triede nižších stredných naháčov sa o zákazníka trhá primárne šesť motoriek, pričom ešte nedávno boli iba štyri, a to celkom netypicky od japonského štvorlístka. Taký japonský pretlak sme tu už dlho nemali, a ešte k tomu majú aj najnižšie ceny.

S výnimkou Suzuki SV650 sú to všetko radové motory - od dvojvalcov, cez triumphácky trojvalec až po klasickú štvorvalcovú školu v Honde CB650R. Najvýkonnejší stroj je Aprilia Tuono 660 s 95 koňmi, najslabší Kawasaki Z650 so 68 koňmi. To je rozpätie takmer 30 koní, pritom zdvihové objemy majú všetci konkurenti takmer rovnaké, krútiace momenty detto. Ibaže vrcholy krúťakov dosahujú v iných otáčkach: Triumph Trident 660, Yamaha MT-07 a Kawasaki Z650 okolo 6 500 otáčok, Aprilia Tuono 660, Honda CB650R a Suzuki SV650 až nad 8 000 otáčok. Veľa záleží aj od charakteru motora; kým Suzuki je stará elková dvojvalcová škola, Honda sa so svojím R4 nestratí trebárs ani na okruhu, ak prižmúrime oči. Najvýkonnejší jedinec, Aprilia Tuono 660 s 95 koňmi tiež nemá problém s okruhom, ani s dosahovaním vysokých rýchlostí, a popritom váži o 20 kíl menej než Honda (to je inak rozpätie hmotností v celej triede, Aprilia je najľahšia, Honda najťažšia. Triumph je taký lepší priemer).

Našťastie, všetky spomínané stroje majú vpredu dva kotúče a najštandardnejšie rozmery obutia 120/70-17 a 180/55-17 (Suzuki a Kawasaki majú 160).

Cenovo je to tu až na jednu ustrelenú výnimku plus mínus vyrovnané - kým Yamaha, Suzuki a Kawasaki sa držia ľahko pod 7 000 eur, Triumph ide nad 7 500. To je pochopiteľné, pretože ide o úplnú novinku, navyše s celkom dobrou výbavou. Úplne bokom stojí Aprilia, ktorej vysokú päťcifernú cenu sme vyčítali už dávnejšie.

Všetky stroje sú k dispozícii aj vo výkonovej verzii 35 kW pre držiteľov vodičákov skupiny A2.

Triumph Trident 660 (2021)

Záver

Thank you, Triumph, for such a nice bike! Nie sme celkom zvyknutí, že stroj tejto kategórie dokáže zaujať práve vzhľadom. Trident 660 vtrhol medzi menšie stredné naháče ako sebavedomý nováčik a okamžite ich vyškolil z elegancie. Má svoj špecifický charakter; trojvalec a nizučký krúťak v kombinácii s obratnou stavbou znamenajú užívateľskú prívetivosť, nenáročnosť. Ako stvorené pre menej skúsených jazdcov.

Cena Triumph Trident 660 je 7 700 eur.

Plusy, mínusy

spracovanie, imidž, výbava, premyslené detaily, netuctovosť, ovládateľnosť v zákrutách pridusený motor

Video: Triumph Trident 660 (2021) - Anglický elegán za výbornú cenu - motoride.sk

Video: Triumph Trident 660 - vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Trident 660 (2021)

Servisný interval 16 000 km
Spotreba 4,8 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 14 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Cena motorky 7 700 eur (2022)

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse Bratislava.

Foto:
 Triumph Trident 660 2021 Aprilia Tuono 660 2021 Honda CB650R 2021 Yamaha MT-07 2021 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Kawasaki Z650 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphApriliaHondaYamahaSuzukiKawasaki
Model:Trident 660Tuono 660CB650RMT-07SV650Z650
Rok:202120212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)dvojvalec (4T)
Objem:660 ccm659 ccm649 ccm689 ccm645 ccm649 ccm
Max. výkon:81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 10500 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6250 ot.67 Nm / 8500 ot.64 Nm / 8000 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 8100 ot.64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:11.95:113.5:111,6 : 111.5 : 111.2:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 51.1 mm81 x 63.93 mm67 x 46 mm80 x 68.6 mm81.0 mm x 62.6 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:110 mm120 mm130 mm125 mm125 mm
Zdvih vzadu:130 mm127 mm130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm282 mm290 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R17120/70 ZR 17120/70-17M/C120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm220 mm240 mm245 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55 R17180/55 ZR 17180/55-17M/C180/55-17160/60ZR17M/C (69W)160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Hmotnosť s náplňami:189 kg183 kg202.5 kg182 kg198 kg187 kg
Výška sedla:805 mm820 mm810 mm805 mm790 mm790 mm
Rázvor:1401 mm1370 mm1450 mm1400 mm1445 mm1410 mm
Dĺžka:2020 mm1995 mm2130 mm2085 mm2140 mm2055 mm
Šírka:795 mm805 mm780 mm745 mm730 mm775 mm
Výška:1089 mm1075 mm1090 mm1090 mm1080 mm
Svetlá výška:150 mm140 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:14 l15 l15.5 l14 l14.5 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5 l/100km4.3 l/100km3.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 229 kmcca 232 kmcca 244 kmcca 286 km
Servisný interval:16000 km12 0006000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:nie
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Showa USD a tlmičnastaviteľný podvozokukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2021: 7 550 eurCena: 10 699 eurCena 4/2021: 7 790 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 6 995 eur

<

Pridané: 27.02.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 216417 | Včera: 149840