Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Atómový reaktor v zelenom - Kawasaki Z H2 SE (2021) s kompresorom 2/2

 Zdieľať

Pridané: 24.01.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6349 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki Z H2 SE (2021)
Kawasaki Z H2 SE (2021)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Pripravte sa, že keď budete jazdiť na Z H2 SE so zeleným rúrkovým rámom, tak sa na vás bude každý pozerať, motorkári, ale aj nemotorkári. Predné LED svetlo dotvára luxusný dizajn a ak si ju náhodou nevšimnete, tak budete počuť cvrlikanie kompresoru. Páči sa mi aj detail ako je dvojfarebné prevedenie čalúnenia sedadiel. Motor je dopovaný kompresorom, dáva 200 koní pri 11 000 otáčkach s maximálnym krútiacim momentom 137 Nm pri 8 500, takže asi vám je všetkým jasné, že na Z H2 SE sa musíte buď poriadne držať (zubami-nechtami) alebo sa k nej rovno priviažte, lebo ten výkon vás katapultuje do inej dimenzie. Hmotnosť je 240 kg, ale tá sa celkom dobre skryje za údaj o výkone. Nádrž má kapacitu 19 litrov, ale netešte sa, aj tak je to málo :)

Jazdil som už aj klasickú H2, aj upravenú H2 a s H2 SX som bol aj na dovolenke v Chorvátsku. Veľmi som bol zvedavý na naháča s kompresorom. V poslednej dobe sa s hypernaked motorkami roztrhlo vrece. Pár rokov dozadu by ste si povedali, že 200 koní v naháči je nezmysel, ale v dnešnej dobe už to nikto nerieši. Ale nie je 200 koní ako 200 koní. Kompresor, ktorý dopomáha Z H2 SE k výkonu 200 konských síl, je niečo ako časovaná bomba. Moja prvá cesta bola zas a znova na Pezinskú Babu. V hustej premávke počas týždňa sa aspoň dobre zohreje pred prvým výjazdom, ale prvé čo musím urobiť je natankovať. Keď za Pezinkom ťahám za plyn, tak Zko sa začne dvíhať na zadné, tak preradím na vyšší kvalt a opakuje sa to. Ono to ide na zadné snáď aj na 6ke. Tu začínam pociťovať absenciu tlmiču riadenia. Tak silná motorka s našlapanou výbavou a nemá tlmič riadenia, rozmýšľam kde sa stala chyba. Do kopca sa ženiem s cvrlikajúcim kompresorom, je to niečo, čo je silno návykové. Pred zákrutou stláčam brzdovú páčku a brzdy Brembo robia svoju robotu na jednotku. Ten besný výkon skrotia ľahučko, táto kombinácia je v spojení s motorom ideálnou kombináciou.

Do prvej zákruty ju hodím ako keby som s ňou žil už X rokov. Pozriem na displej a údaj náklonu ukazuje 47 °. Displej vám vie ukázať oveľa viac údajov. Za ďalšou zákrutou mám zaradenú dvojku a pridávam plný plyn, hop a som na zadnom, tak to potiahnem až pokým nemusím ubrať do ďalšej zákruty, za zákrutou idem opäť na zadné, ale tu už trochu povolím, veď nemôžem jazdiť v premávke iba po jednom kolese, to je predsa výsada motardov. Na rozbitých cestách však začne byť podvozok nekľudný a mierne s ním zápasím.

Žiaľ, naše cesty sú v katastrofálnom stave a motorka ako Z H2 SE vám to dá pocítiť. Na druhej strane PK Baby, teda z perneckej strany, sa mi išlo už o poznanie lepšie a aj podvozok fungoval tak ako má. Pokračoval som smerom na Záhorie. Jazdu som si užíval plnými dúškami a každé pridanie ma rozveselilo. Za dedinami sa vždy stavala na zadné, a to je niečo, čo každého bajkera poteší. Aj tí, čo motorku nevedia zdvihnúť na zadné, tak verte Z H2 SE má na to patent :)

Zhodou okolností som musel kvôli povinnostiam otočiť moju jazdu a ísť do Bratislavy. Okrem okresiek som vybehol za Stupavou aj na diaľnicu a bol som prekvapený s akou ľahkosťou po nej idem. Je ale potrebné pripomenúť, že v posilke budete musieť pridať cvik na cvičenie trapézov a krku. V meste je jednoduché preplietať sa s ňou pomedzi autá, a keď sa mi niečo prestalo páčiť, jednoducho som potiahol pravým zápästím a zmizol som preč. Malé sklamanie príde, keď pozerám koľko mi ostáva v nádrži. Tu platí jednoduchá matika, čím viac tlačíš na pílu, tým viac Zko zožerie, ale to že bude žrať aj z okolitých áut som nečakal. V prípade, že viete ísť s kompresorom aj normálne, tak viete prejsť aj slušnú porciu kilometrov na jedno natankovanie. Ale pýtam sa, kto si kúpi motorku s kompresorom s 200 koňmi a bude jazdiť na spotrebu? Ja som to nedokázal, veď keď mám k dispozícii taký výkon, tak ho chcem aj využiť.

Poviem vám, Kawasaki Z H2 SE ma oslovila ma najmä neúnavným výkonom. Odporúčam tohto hypernaháča ľuďom, čo nikdy nemajú dosť a chcú vyčnievať z radu.

sila kompresoru, brzdy Brembo, zvuk kompresoru absencia tlmiču riadenia, spotreba

Kawasaki Z H2 SE (2021)

Konkurencia

Och, v triede hypernaháčov je iná tlačenica! A samé prémiové značky. Aby sme sa tu nezahltili, vybral som iba stroje nad 160 koní, a to primárne v príplatkových verziách, keďže aj my sme mali SE: Ducati Streetfighter V4 S, MV Agusta Brutale 1000 RR, Triumph Speed Triple RS, KTM 1290 Super Duke R, Aprilia Tuono V4 1100 Factory, Yamaha MT-10 SP a BMW S 1000 R. Štyri radové štvorvalce, dva véčkové štvorvalce, jeden radový trojvalec a jeden véčkový dvojvalec. Pekná partička, čo?

Kámo, cenové rozdiely sú tu také, že za najdrahší stroj by si mohol mať dva najdostupnejšie a ešte by ti zostalo na peknú dovolenku. Nebýva zvykom, že práve BMW má najnižšiu cenovku, ale v tejto triede to tak jednoducho je - S 1000 RR začína na 14 450 eurách, kým nabúchaná MV Agusta Brutale 1000 RR je za 32 papierov. Čisto mechanický podvozok bez možnosti príplatku za semiaktív majú nový Triumph Speed Triple RS a KTM 1290 Super Duke R (EVO so semiaktívom prišlo až teraz).

Je tu veľa príchutí a charakterov; azda nemusím opisovať rozdiely medzi štvorvalcom a trojvalcom, či radovým a véčkovým usporiadaním. Veľa rozdielov som spomenul aj na predošlej strane. Elektroniku majú tieto stroje širokánsku, pretože ju väčšinou dedia priamo zo superbajkov.

Kawasaki Z H2 SE (2021)

Záver

Cena Kawasaki Z H2 Special Edition (2021) je 19 995 eur. Základná verzia Z H2 bez semiaktívu stojí 17 795 eur. Obe tieto sumy sú za dvestokoňový stroj široko-ďaleko najnižšie, nehovoriac o pridanej hodnote v podobe kompresora.

A celkom určite ide o jeden z najprívetivejších strojov z celej triedy. Nepochádza totiž priamo zo superbajku, má pomerne úzke využiteľné pásmo otáčok, a stále je to japonský štvorvalec, z ktorého cítiť ten ich oldschoolový jemnocit. Mačiatko, aj gepard; turista, aj šialenec.

Plusy, mínusy

spracovanie, detaily, prístrojovka a aplikácia, zvuk, charizma, presná prevodovka a quickshifter, neunaviteľný motor nemá tlmič riadenia, správanie semiaktívu pred zákrutou

Kawasaki Z H2 SE (2021)

Video: Kawasaki Z H2 SE (2021) preplňovaný atómový reaktor tentoraz so semiaktívnym podvozkom

Video: Kawasaki Z H2 SE 2021

Video: Kawasaki Ninja H2 SX 2022 | Vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Z H2 SE (2021)

Servisný interval 12 000 km (alebo 1 rok)
Reálna spotreba 7,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 19 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 200 km
Cena motorky 19 995 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test zapožičala spoločnosť U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Kawasaki Z H2 SE 2021 Ducati Streetfighter V4 S 2021 MV Agusta Brutale 1000 RR 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 KTM 1290 Super Duke R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiDucatiMV AgustaTriumphKTM
Model:Z H2 SEStreetfighter V4 SBrutale 1000 RRSpeed Triple 1200 RS1290 Super Duke R
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec s kompresorom (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)
Objem:998 ccm1103 ccm998 ccm1160 ccm1301 ccm
Max. výkon:200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot.179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:137 Nm / 8500 ot.123 Nm / 9500 ot.116.5 Nm / 11000 ot.125 Nm / 9000 ot.140 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.2:114.0:113,4:113.2:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm81 x 53.5 mm79 x 50,9 mm90.0 x 60.8 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanie hrdlo 50 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm125 mm
Zdvih vzadu:134 mm130 mm120 mm120 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová Brembo Stylemadvojkotúčová Brembo Stylemadvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylem
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR17120/70-ZR17120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:260 mm245 mm210 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17 M/C 75200/60 ZR17200/55-ZR17190/55 ZR 17200/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg186 kg189 kg
Hmotnosť s náplňami:240 kg199 kg198 kg
Výška sedla:830 mm845 mm845 mm830 mm835 mm
Rázvor:1455 mm1488 mm1415 mm1445 mm1497 mm
Dĺžka:2085 mm2065 mm2080 mm2090 mm
Šírka:815 mm1031 mm775 mm
Výška:1130 mm1130 mm1070 mm
Svetlá výška:130 mm141 mm160 mm
Objem nádrže:19 l16 l16 l15.5 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:302 km/h
Spotreba paliva:7.6 l/100km6.7 l/100km5.6 l/100km5.57 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 157 kmcca 179 kmcca 207 kmcca 215 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)16 000 km15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:preplňovanieel. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá MarchesiniUSD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTXLi-On batéria
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 19 995 eur

el. podvozok Showa Skyhook
Cena 1/2022: 23 790 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins
EURO 5
Cena 1/2022: približne 32 000 eurCena 1/2022: 17 195 eur

Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5
Cena 1/2022: 18 090 eur
Foto:
 Kawasaki Z H2 SE 2021 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021 Yamaha MT-10 SP 2021 BMW S1000R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiApriliaYamahaBMW
Model:Z H2 SETuono V4 1100 FactoryMT-10 SPS1000R
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec s kompresorom (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm1077 ccm998 ccm999 ccm
Max. výkon:200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot.164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:137 Nm / 8500 ot.121 Nm / 9000 ot.112 Nm / 9000 ot.114 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:11.2:113,5:112.0 : 112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm81.0 x 52.3 mm79.0 mm x 50.9 mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanie hrdlo 50 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:134 mm130 mm120 mm117 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17 M/C 75200/55 ZR 17190/55 ZR17 M/C (75W)190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:240 kg209 kg212 kg199 kg
Výška sedla:830 mm837 mm835 mm830 mm
Rázvor:1455 mm1452 mm1405 mm1450 mm
Dĺžka:2085 mm2070 mm2095 mm2090 mm
Šírka:815 mm810 mm800 mm812 mm
Výška:1130 mm1110 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm
Objem nádrže:19 l17.9 l17 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Spotreba paliva:6.67 l/100km6.83 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 186 kmcca 199 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:preplňovanieAprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MPelektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins
Poznámka:
Poznámka:Cena 1/2022: 19 995 eur

el. podvozok Showa Skyhook
Cena 3/2022: 16 999 eurcena 1/2021: 15 560 eurCena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur)

<

Pridané: 24.01.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81527 | Včera: 220826