Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.01.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7050 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Pripravte sa, že keď budete jazdiť na Z H2 SE so zeleným rúrkovým rámom, tak sa na vás bude každý pozerať, motorkári, ale aj nemotorkári. Predné LED svetlo dotvára luxusný dizajn a ak si ju náhodou nevšimnete, tak budete počuť cvrlikanie kompresoru. Páči sa mi aj detail ako je dvojfarebné prevedenie čalúnenia sedadiel. Motor je dopovaný kompresorom, dáva 200 koní pri 11 000 otáčkach s maximálnym krútiacim momentom 137 Nm pri 8 500, takže asi vám je všetkým jasné, že na Z H2 SE sa musíte buď poriadne držať (zubami-nechtami) alebo sa k nej rovno priviažte, lebo ten výkon vás katapultuje do inej dimenzie. Hmotnosť je 240 kg, ale tá sa celkom dobre skryje za údaj o výkone. Nádrž má kapacitu 19 litrov, ale netešte sa, aj tak je to málo :)
Jazdil som už aj klasickú H2, aj upravenú H2 a s H2 SX som bol aj na dovolenke v Chorvátsku. Veľmi som bol zvedavý na naháča s kompresorom. V poslednej dobe sa s hypernaked motorkami roztrhlo vrece. Pár rokov dozadu by ste si povedali, že 200 koní v naháči je nezmysel, ale v dnešnej dobe už to nikto nerieši. Ale nie je 200 koní ako 200 koní. Kompresor, ktorý dopomáha Z H2 SE k výkonu 200 konských síl, je niečo ako časovaná bomba. Moja prvá cesta bola zas a znova na Pezinskú Babu. V hustej premávke počas týždňa sa aspoň dobre zohreje pred prvým výjazdom, ale prvé čo musím urobiť je natankovať. Keď za Pezinkom ťahám za plyn, tak Zko sa začne dvíhať na zadné, tak preradím na vyšší kvalt a opakuje sa to. Ono to ide na zadné snáď aj na 6ke. Tu začínam pociťovať absenciu tlmiču riadenia. Tak silná motorka s našlapanou výbavou a nemá tlmič riadenia, rozmýšľam kde sa stala chyba. Do kopca sa ženiem s cvrlikajúcim kompresorom, je to niečo, čo je silno návykové. Pred zákrutou stláčam brzdovú páčku a brzdy Brembo robia svoju robotu na jednotku. Ten besný výkon skrotia ľahučko, táto kombinácia je v spojení s motorom ideálnou kombináciou.
Do prvej zákruty ju hodím ako keby som s ňou žil už X rokov. Pozriem na displej a údaj náklonu ukazuje 47 °. Displej vám vie ukázať oveľa viac údajov. Za ďalšou zákrutou mám zaradenú dvojku a pridávam plný plyn, hop a som na zadnom, tak to potiahnem až pokým nemusím ubrať do ďalšej zákruty, za zákrutou idem opäť na zadné, ale tu už trochu povolím, veď nemôžem jazdiť v premávke iba po jednom kolese, to je predsa výsada motardov. Na rozbitých cestách však začne byť podvozok nekľudný a mierne s ním zápasím.
Žiaľ, naše cesty sú v katastrofálnom stave a motorka ako Z H2 SE vám to dá pocítiť. Na druhej strane PK Baby, teda z perneckej strany, sa mi išlo už o poznanie lepšie a aj podvozok fungoval tak ako má. Pokračoval som smerom na Záhorie. Jazdu som si užíval plnými dúškami a každé pridanie ma rozveselilo. Za dedinami sa vždy stavala na zadné, a to je niečo, čo každého bajkera poteší. Aj tí, čo motorku nevedia zdvihnúť na zadné, tak verte Z H2 SE má na to patent :)
Zhodou okolností som musel kvôli povinnostiam otočiť moju jazdu a ísť do Bratislavy. Okrem okresiek som vybehol za Stupavou aj na diaľnicu a bol som prekvapený s akou ľahkosťou po nej idem. Je ale potrebné pripomenúť, že v posilke budete musieť pridať cvik na cvičenie trapézov a krku. V meste je jednoduché preplietať sa s ňou pomedzi autá, a keď sa mi niečo prestalo páčiť, jednoducho som potiahol pravým zápästím a zmizol som preč. Malé sklamanie príde, keď pozerám koľko mi ostáva v nádrži. Tu platí jednoduchá matika, čím viac tlačíš na pílu, tým viac Zko zožerie, ale to že bude žrať aj z okolitých áut som nečakal. V prípade, že viete ísť s kompresorom aj normálne, tak viete prejsť aj slušnú porciu kilometrov na jedno natankovanie. Ale pýtam sa, kto si kúpi motorku s kompresorom s 200 koňmi a bude jazdiť na spotrebu? Ja som to nedokázal, veď keď mám k dispozícii taký výkon, tak ho chcem aj využiť.
Poviem vám, Kawasaki Z H2 SE ma oslovila ma najmä neúnavným výkonom. Odporúčam tohto hypernaháča ľuďom, čo nikdy nemajú dosť a chcú vyčnievať z radu.
sila kompresoru, brzdy Brembo, zvuk kompresoru | absencia tlmiču riadenia, spotreba |
Och, v triede hypernaháčov je iná tlačenica! A samé prémiové značky. Aby sme sa tu nezahltili, vybral som iba stroje nad 160 koní, a to primárne v príplatkových verziách, keďže aj my sme mali SE: Ducati Streetfighter V4 S, MV Agusta Brutale 1000 RR, Triumph Speed Triple RS, KTM 1290 Super Duke R, Aprilia Tuono V4 1100 Factory, Yamaha MT-10 SP a BMW S 1000 R. Štyri radové štvorvalce, dva véčkové štvorvalce, jeden radový trojvalec a jeden véčkový dvojvalec. Pekná partička, čo?
Kámo, cenové rozdiely sú tu také, že za najdrahší stroj by si mohol mať dva najdostupnejšie a ešte by ti zostalo na peknú dovolenku. Nebýva zvykom, že práve BMW má najnižšiu cenovku, ale v tejto triede to tak jednoducho je - S 1000 RR začína na 14 450 eurách, kým nabúchaná MV Agusta Brutale 1000 RR je za 32 papierov. Čisto mechanický podvozok bez možnosti príplatku za semiaktív majú nový Triumph Speed Triple RS a KTM 1290 Super Duke R (EVO so semiaktívom prišlo až teraz).
Je tu veľa príchutí a charakterov; azda nemusím opisovať rozdiely medzi štvorvalcom a trojvalcom, či radovým a véčkovým usporiadaním. Veľa rozdielov som spomenul aj na predošlej strane. Elektroniku majú tieto stroje širokánsku, pretože ju väčšinou dedia priamo zo superbajkov.
Cena Kawasaki Z H2 Special Edition (2021) je 19 995 eur. Základná verzia Z H2 bez semiaktívu stojí 17 795 eur. Obe tieto sumy sú za dvestokoňový stroj široko-ďaleko najnižšie, nehovoriac o pridanej hodnote v podobe kompresora.
A celkom určite ide o jeden z najprívetivejších strojov z celej triedy. Nepochádza totiž priamo zo superbajku, má pomerne úzke využiteľné pásmo otáčok, a stále je to japonský štvorvalec, z ktorého cítiť ten ich oldschoolový jemnocit. Mačiatko, aj gepard; turista, aj šialenec.
spracovanie, detaily, prístrojovka a aplikácia, zvuk, charizma, presná prevodovka a quickshifter, neunaviteľný motor | nemá tlmič riadenia, správanie semiaktívu pred zákrutou |
Servisný interval | 12 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 7,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 19 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 200 km |
Cena motorky | 19 995 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test zapožičala spoločnosť U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Ducati | MV Agusta | Triumph | KTM |
Model: | Z H2 SE | Streetfighter V4 S | Brutale 1000 RR | Speed Triple 1200 RS | 1290 Super Duke R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec s kompresorom (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 998 ccm | 1103 ccm | 998 ccm | 1160 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 137 Nm / 8500 ot. | 123 Nm / 9500 ot. | 116.5 Nm / 11000 ot. | 125 Nm / 9000 ot. | 140 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 14.0:1 | 13,4:1 | 13.2:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm | 81 x 53.5 mm | 79 x 50,9 mm | 90.0 x 60.8 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie hrdlo 50 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 134 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylem |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 245 mm | 210 mm | 220 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17 M/C 75 | 200/60 ZR17 | 200/55-ZR17 | 190/55 ZR 17 | 200/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 186 kg | 189 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 240 kg | 199 kg | 198 kg | ||
Výška sedla: | 830 mm | 845 mm | 845 mm | 830 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1488 mm | 1415 mm | 1445 mm | 1497 mm |
Dĺžka: | 2085 mm | 2065 mm | 2080 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 815 mm | 1031 mm | 775 mm | ||
Výška: | 1130 mm | 1130 mm | 1070 mm | ||
Svetlá výška: | 130 mm | 141 mm | 160 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 16 l | 16 l | 15.5 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 302 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 7.6 l/100km | 6.7 l/100km | 5.6 l/100km | 5.57 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 157 km | cca 179 km | cca 207 km | cca 215 km | |
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24000km) | 16 000 km | 15 000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | preplňovanie | el. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá Marchesini | USD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTX | Li-On batéria | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 1/2022: 19 995 eur el. podvozok Showa Skyhook | Cena 1/2022: 23 790 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins EURO 5 | Cena 1/2022: približne 32 000 eur | Cena 1/2022: 17 195 eur Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5 | Cena 1/2022: 18 090 eur |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Aprilia | Yamaha | BMW |
Model: | Z H2 SE | Tuono V4 1100 Factory | MT-10 SP | S1000R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec s kompresorom (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 1077 ccm | 998 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. | 165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 137 Nm / 8500 ot. | 121 Nm / 9000 ot. | 112 Nm / 9000 ot. | 114 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 13,5:1 | 12.0 : 1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm | 81.0 x 52.3 mm | 79.0 mm x 50.9 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie hrdlo 50 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 134 mm | 130 mm | 120 mm | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17 M/C 75 | 200/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 240 kg | 209 kg | 212 kg | 199 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 837 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1452 mm | 1405 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2085 mm | 2070 mm | 2095 mm | 2090 mm |
Šírka: | 815 mm | 810 mm | 800 mm | 812 mm |
Výška: | 1130 mm | 1110 mm | ||
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 17.9 l | 17 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | |||
Spotreba paliva: | 6.67 l/100km | 6.83 l/100km | 6.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 186 km | cca 199 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | preplňovanie | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | elektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 1/2022: 19 995 eur el. podvozok Showa Skyhook | Cena 3/2022: 16 999 eur | cena 1/2021: 15 560 eur | Cena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur) |
Pridané: 24.01.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 182832 | Včera: 117042