Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.08.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 7758 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Na okruhu sme ju už vyskúšali, ale je to najmä športový turista, tak sme ju športovo vzali do Chorvátska :)
Text a foto: Matej Mularčík
Ninja H2 SX s prívlastkom SE (special edition) je v plnej výbave. Nechýba inteligentný ABS systém, tri palivové mapy, vypínateľná trakčná kontrola, nastaviteľný podvozok, ledkové svetlá, príprava pre bočné kufre, brzdenie motorom, tempomat, launch control, obojsmerný quickshifter, centrálny stojan, farebný TFT displej, zákrutové svetlá, vyhrievané rukoväte, vyššie predné plexi a medzičasom pribudla aj parádna čierna koncovka od firmy Akrapovič, ktorá ale tiež spĺňa Euro normu 4. Jednoducho H2 SX SE má všetko, čo moderný stroj v roku 2018 má mať.
Parametre tejto pozemnej stíhačky sú: maximálny výkon 147,1 kW (200 koní) pri 11 000 otáčkach, maximálny krútiaci moment 137,3 Nm pri 9 500 otáčkach, spotreba paliva je udávaná na 5,7 l/100 km, nádrž má 19 litrov a pohotovostná hmotnosť je 256 kg.
Teším sa, že som dostal možnosť preveriť aj druhú tvár tejto krásky. Športovosť sme otestovali na okruhu, ale H2 SX bola vyvinutá práve na cestovanie a patrí do kategórie sport tourer, takže na tento test sa veľmi teším. Večer sa balím do bočných kufrov a zisťujem, že sú naozaj dosť veľké, a tak si balím hocičo čo mi napadne. Do ruksaku si balím veci, ktoré potrebujem mať poruke všade a nechcem ich nechať v kufroch. Všetko si balím do igelitiek, aj veci, ktoré sú v kufroch, kvôli hláseným dažďom, aj keď do kufrov by sa voda nemala dostať.
29.04.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 10380 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V utorok 24. 4. 2018 patril okruh Slovakiaring priaznivcom značky Kawasaki, ale nielen im. Voľné jazdy pre motocykle všetkých značiek, testovacie jazdy noviniek Kawasaki, vložené preteky, pečený býk a fantastické občerstvenie pre účastníkov. K tomu fajnové počasie, čo viac si môžeš priať? Asi len testovaciu jazdu na kompresorom hnanej H2 SX, že!
Vybrali sme si asi jediný deň na cestovanie, keď v Európe všade hlásia búrky a dažde. Akonáhle otváram, tak leje ako z krhly. Čakám 10 minút, kým búrka prejde a vyrážam na pumpu za mojím kamarátom, ktorý cestuje so mnou. Rozhodli sme sa, že pôjdeme mimo diaľnic a budeme ťahať až kým si nepovieme dosť.
Nabalení vyrážame vpred. Ja si zvykám na váhu motorky aj s nabalenými kuframi, no trakcia je nastavená na 2 (stred) a palivovú mapu mám na F (plný výkon). Pri Parndorfe tankujem plnú a dojazd ukazuje optimisticky cez 400 km, stačí ale párkrát pridať plyn a hneď sme pod 300 km. V Eisenstadte stojíme na pumpe, aby sme sa občerstvili a pozeráme, že cez Rakúsko ide silný búrkový front, tak sa rozhodneme to stočiť na Maďarsko a Szombathely. Akonáhle sadneme na motorky, spustí sa dážď, veľmi sa neteším, keďže cestujem v koži, na H2 som si nechcel dávať textil. Hneď ako vyrazíme z pumpy, tak si prepínam trakciu na 3, aby mi ustrážila preklz zadného kolesa, výkon stále nechávam na F. Nápor dažďa celkom dobre zachytáva predné plexi a moknú mi iba ruky a helma. Po asi hodine dažďa sa nám mierne ustáli počasie a môžeme ťahať za plyn, no ja sa musím krotiť, aby som hneď nezmizol v diaľke.
Spotreba sa mi v daždi pohybovala mierne pod 5 litrov, to je veľmi slušné, a to sme aj predbiehali autá a kamióny, čiže žiadne flákanie. Na maďarských cestách je prázdno a dovolíme si ísť sem tam aj rýchlejšie. Keď sa predo mnou objaví krátky úsek rýchlostnej cesty, podradím a vypálim plný plyn dopredu, quickshifter funguje dokonale, a keď sa po chvíľke sa pozriem na budíky, hop 270 km/h. Pozriem do spätného a uvedomujem si, že musím chvíľku čakať aj na druhú motorku.
Po chvíľke bláznenia sa opäť zamračí a púšťa sa ešte silnejší dážď. Tu už dávam aj palivovú mapu na L (najnižší výkon), ale napriek tomu stále s veľkou rezervou môžem predbehnúť na ceste hocičo. Totálne premočení zastavujeme na obed, aby sme si trochu oddýchli. Tankujeme na konci Maďarska a ideme smer Lendava, kde obchádzame diaľnicu. Vždy keď mám príležitosť si púšťam tempomat, aby som mohol nechať oddýchnuť aj pravú ruku. Pri podraďovaní v dedinách stále využívam radenie bez spojky, je to úžasný pomocník aj pri nešportovej jazde.
Pred Zagrebom nám prestáva pršať a zákruty sa dajú krásne krájať, aj naša jazda začína byť opäť svižnejšia, dokonca aj teplota sa dvíha a konečne už začína byť aj teplejšie. Preštrikujeme sa Zagrebom a ideme smer Karlovač, kde sme chceli prespať, ale tu sa rozhodneme, že to potiahneme až k moru do Senj. Z Karlovaču do Senj idú krásne cesty popri diaľnici a sú takmer prázdne. Týmto smerom sú aj Plitvické jazerá.
Malé horské priechody nám vyčarujú úsmev na tvári a mne o to viac, že si užívam H2 SX, výkonu mám na rozdávanie a nemať bočné kufre, tak si jazdím na kolene. Krásne všetko funguje, brzdy sa zakusujú riadnou silou do kotúčov, a aj napriek hmotnosti ktorú musia zvládať ma podržia za každých okolností. Počas týchto serpentín si prepínam na budíku funkciu aktuálneho náklonu, aby som videl ako veľmi tlačím na pílu, no po chvíli si uvedomujem, že nie je čas to sledovať, lebo displej mám nastavený turisticky. Vtedy ukazuje zaradený rýchlostný stupeň a rýchlosť a stav paliva, ostatné údaje ako dojazd, prejdené kilometre, náklony, teplota motora a vonkajšia teplota a iné sú menšie, takže keď treba sledovať cestu, tak človek stihne iba prebliknúť na budík. Výhoda je, že si najväčší dosiahnutý náklon zapamätá. Dá sa to prepnúť aj na okruhový displej, ale ja potrebujem vedieť najmä údaje, ktoré mi zobrazuje.
Pred Senjom sa nám opäť rozprší, ale už to ani nevnímame. Prvá zástavka keď prídeme do Senju je rovno na móle, aby sme sa pofotili, ale už je dosť šero a fotky už nie sú najkrajšie. Zháňame narýchlo ubytko, aby sme na druhý deň mohli vyraziť po pobreží smer Pag. Ubytko sme zohnali parádne, najmä H2 si postavím rovno k oknu na spálni, čiže sa o ňu nemusím strachovať. Predpovedajú búrky na ďalší deň, tak ideme spať dúfajúc, že sa predpoveď nesplní.
Ráno sme svieži, balíme sa a vyrážame na cesty. Obloha je zatiahnutá a strašne fučí. Hneď v prvej dedine nás zastavujú chorvátski policajti. Kolegovi berú doklady s tým, že nás ďalej po pobreží nepustia, lebo veľmi fučí a že sa máme ubytovať a počkať. Po 10 minútach hádania sa s orgánom, ktorý nás nechce pustiť nikam mu vysvetľujem, že je to na nás či podstúpime riziko alebo nie, no zaťatý policajt sa nedá presvedčiť, a tak mu vravím nech vráti kamošovi doklady a ideme domov. Teším sa, že nás pustil a vraciame sa späť smer Zagreb na diaľnicu. Hneď si užívame serpentíny, ktoré vedú od Senju. Ninja krásne spolupracuje a rovinky uprace tak, že ani neviete, že tam boli. Prichádzame na diaľnicu a ber ho smer Zadar :) Tu už žiadni policajti nie sú, a aj keď fučí, tak je to len na nás.
Ach jaj diaľnica, veľmi dobre viem prečo som sa im chcel vyhnúť (aby som nešiel ako blázon). Nastavujem tempomat na 160 km/h a oddychujem. Samozrejme, že to nevydržíme a miestami ťaháme za plyn. Zas na budíkoch čísla okolo 280 km/h, táto motorka je neúnavná a k týmto rýchlostiam sa škriabe s úplnou ľahkosťou, aj keď je naložená. Všetko sa tu deje veľmi rýchlo, pružné zrýchlenie je ako zrýchlený čas. To akou rýchlosťou vystrelí je až zarážajúce, a pritom netreba ani podraďovať. Na úseku diaľnice za tunelom Sveti Rok fučí až nechutným spôsobom a premávka je obmedzená na 40 km/h. Snažím sa prikrčiť čo najviac k nádrži a obieham všetko naokolo, nech to mám čo najrýchlejšie za sebou. Teším sa akú stabilitu mi poskytuje moja strojovňa.
Po dlhom čase a boji s nechutným vetrom prichádzame na Pag, kde tiež extrémne fučí. Čakajú nás cesty do Novalje a plná premávka. H2 si s tým ale neláme hlavu a predbieha s úplnou ľahkosťou a eleganciou. Keď potrebujem spraviť 10 áut naraz, žiaden problém, stačí podradiť a pootočiť plyn, o všetko sa postará kompresorových 209 splašených koní. Na toto sa ľahko zvyká, zaberá krásne už v spodných otáčkach a v žiadnych otáčkach mi nechýba výkon. Výkonu tu je na rozdávanie.
Prichádzame do Novalje a ja sa teším najmä z ubytovania a parkoviska, ktoré je mimo očí verejnosti. Veľmi sa teším, že máme záhradu z apartmánu rovno pri parkovisku. No a čo mi napadne ako prvé? No predsa vidím hadicu a špinavú motorku. Jasné, ide sa umývať. Keď ju komplet vypucujem, tak ešte namažem reťaz, aby po tých dažďoch dostala svoju starostlivosť.
Na druhý večer sa obliekam a idem pojazdiť po Pagu. Konečne nemám kufre ani ruksak a môžem sa ísť vyblázniť. Tu vám prezradím, že priemerná spotreba sa vyšplhala až k 18 l/100 km, ale pri tomto výkone to nie je nič strašné, podľa mňa a za tú rychlosť a jazdu to stojí. Musím ale vyzdvihnúť úžasnú vec, ktorú ma Kawasaki ozaj premakanú. To sú cornering lights (zákrutové svetlá). Pri miernom náklone v zákrute sa rozsvieti jedno svetlo, a keď sa dostanete do väčšieho náklonu, tak sa rozsvieti aj druhé svetlo. Perfektná vec, a vodiči, ktorí ani nemajú páru, že také niečo existuje, mi preblikávajú diaľkovými svetlami v domnení, že na nich rozsvecujem aj ja diaľkové. Tieto svetlá vám umožnia aj v noci rezať zákruty rýchlejšie a užívať si naplno športovú jazdu. S perfektným pocitom večer odparkujem motorku a teším sa, keď na ňu znova sadnem.
Na druhý deň vyrážam poobede na jazdu, aby som pojazdil ešte za svetla. Idem smer Paški most, aby som si spravil zopár pekných záberov, letím si cez ostrov a užívam si neunaviteľný motor. Všetko čo pred sebou zbadáte, máte pár sekúnd za sebou a ani neviete, že ste niečo predbiehali. Keď dorazím na Paški most, tak si hľadám miesta, odkiaľ by boli dobré zábery. No hodiny ukazujú niečo pred šiestou a mne napadne, že si vyrazím do Zadaru. Po príchode do starej časti Zadaru ľudia pozerajú na mňa a H2 SX ako na ufo. Je to poriadny lapač pohľadov. Odparkujem ju a idem sa prejsť do mesta. Spracovávam si v hlave pocity z motorky a zatiaľ mi napadá, že vlastne je to ako klasická Ninja ZX10-R, ale rýchlejšia, no zvláda aj cestovanie s kuframi a posed je pohodlnejší. Je síce ťažšia, ale to maskuje rozložením hmotnosti, extrémnym výkonom a silnými brzdami. Cestou späť idem za tmy a znova sa teším z LED predného svetla aj s diaľkovým a LED zákrutových svetiel. Parádne večerné divadlo.
V deň odchodu si balíme posledné veci a vyrážame na plné cesty. Domov už ideme čisto diaľnice a smer Szombathely. Na diaľnici nás čakájú dopravné zápchy, ale vďaka bohu za motorky, ktoré síce musia spomaliť, ale prepletú sa ľahko. Keď je cesta voľná, tak tempomat mám nastavený na 160 km/h a užívam si výhody cestovného superšportu. Vďaka vyššiemu plexi (SE má vyššie plexi v štandarde) si po zaľahnutí neuvedomujem cestovnú rýchlosť. Dá sa krásne oddychovať od náporu vetra a hluku obtekajúceho helmu. No aj cestou späť sa mi stanú situácie, keď musím poriadne zatiahnúť za plyn a 290 km/h je na tacháči hneď. To je sila, H2ka ani nepostrehne, že fučí oproti a je plne naložená. Obrovskou výhodou dizajnu je to, že akonáhle dobehnete auto, tak sa vám uprace a uvoľní cestu.
Musím povedať, že Kawasaki Ninja H2 SX SE je skutočne výborná motorka. Ak niekto hľadá moto na okruh, ale aj na dlhé výlety, tak ju práve našiel. Na okruhu vyškolíte aj okruhové stroje a pri cestovaní si užijete jej pohodlie a komfort, ktorý poskytuje. No jednu vec musím pripomenúť: všetko sa tu bude diať dvakrát rýchlejšie a majiteľ si bude musieť sakra strážiť vodičák.
Cena základnej verzie H2 SX začína na 18 995 eurách, verzia SE potom ide od 21 995 eur vyššie, záleží od ďalšej výbavy.
sila motora, ovládateľnosť, brzdy, posed | vyššia hmotnosť, cena |
Text a foto: Matej Mularčík
Motocykel zapožičala spoločnosť U. M. S., s. r. o.
Foto: | |
Pridaj obrázok |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Ninja H2 SX |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec s kompresorom (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 137.3 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 139 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 256 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1480 mm |
Dĺžka: | 2135 mm |
Šírka: | 775 mm |
Výška: | 1205 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok (SE model) |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok (SE model) |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok (SE model) |
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok (SE model) |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Pridané: 30.08.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8680 | Včera: 331609