Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.04.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 10426 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V utorok 24. 4. 2018 patril okruh Slovakiaring priaznivcom značky Kawasaki, ale nielen im. Voľné jazdy pre motocykle všetkých značiek, testovacie jazdy noviniek Kawasaki, vložené preteky, pečený býk a fantastické občerstvenie pre účastníkov. K tomu fajnové počasie, čo viac si môžeš priať? Asi len testovaciu jazdu na kompresorom hnanej H2 SX, že!
Text: Matej Mularčík, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: sportphoto.sk, Tomáš Hajduch - Awia, Miro Masničák
Asi najväčšou lahôdkou bola možnosť si vyskúšať kompresorovú H2 SX. To sme si nemohli nechať ujsť, a ako to dopadlo si pozri v tomto videu:
Pomedzi to sa samozrejme na okruhu jazdilo v klasickom rozdelení na 3 skupiny A, B a C. Zišla sa parádna partia jazdcov na rôznych strojoch. Nechýbali ani veľké naháče či cestovné endurá.
No a nezaháľali sme ani my. Teraz odovzdám slovo Muli-mu:
Ako prvú si beriem na rozjazdenie Kawasaki Z900 RS. Vychádzam z boxu a rolujem na trať. Ring je po nočnej búrke miestami mokrý, tak si dávam prvé kolo záležať, aby som dobre zohrial gumy a zatiaľ sa zoznamujem s motorkou. Na Z900 RS je už ladený výfuk akrapovič, ktorý najmä vo vyšších otáčkach znie výborne. Už v polke prvého kola sú gumy dostatočne zohriate a dá sa o nich pekne oprieť. Už sa dá nájsť suchá stopa, a tak bez problémov ťahám náklony na koleno. Krásne sa prehadzuje medzi zákrutami Z900 a ťahá pekne odspodu, ale dych sa jej nezastaví ani vo vyšších otáčkach. Je jasné, že toto je motorka primárne určená do mesta, ale občasné vybehnutie aj na okruh nebude trápenie pre fanúšika jazdenia na okruhu. Nestratí sa medzi ostatnými jazdcami a dovolím si tvrdiť, že sa s ňou dá slušne ponaháňať po trati, a to najmä v technických úsekoch. Posed je pohodlný a viac spriamený. Snažím sa prikrčiť, ale nemám sa za čo skryť, no napriek tomu na cieľovke vytiahne kľudne aj 220km/h.
Brzdy sú krásne čitateľné a je možné brzdiť len pomocou jedného prsta. O tejto kategórii motoriek je známe, že do zákrut sa s ľahkosťou nakláňajú, a tak si dovolím povedať, že aj nováčik si bude môcť dovoliť na nej oveľa viac. Výhodou je trakčná kontrola, ktorá vás stráži na výjazdoch, a preto je možné ťahať už skôr za plyn a Z900 RS vás podrží aj keď to prepísknete. Dal som si na nej plných 20minút a za ten čas som vôbec nebol unavený, čo naznačuje jej ambície byť všestranne založeným motocyklom nielen do mesta, ale aj mimo mesta poprípade z času na čas aj okruh.
Do ďalšej dvadsaťminútovky vyrážam s novým športovo turistickým modelom H2 SX. Tešil som sa na ňu, lebo vždy keď letela na cieľovke tak som mal pocit, že letí okolo nás, veľmi nízkym preletom, stíhačka. Awia za mnou vyráža na ZX10R SE, tak som mal peknú motiváciu. Snažím sa čo najrýchlejšie zohriať gumy, čo sa mi vcelku krátkej dobe darí, aj vďaka neštandardne teplému aprílovému počasiu. Už keď sú zohriaté gumy, tak si dovolím na nej vysadnúť a ísť na koleno. Ostávam prekvapený ako ľahko sa s ňou manévruje aj napriek jej 256 kg, neuveriteľné ako túto váhu maskuje, pri technických zákrutách dokonca zabúdam na jej hmotnosť. Na rovinkách je to raketový odpal vpred.
Obojsmerný quickshifter vám umocňuje zážitok a môžete sa plne venovať cibreniu techniky jazdy na okruhu. Teraz sa vráťme k zvuku. Na H2 SX máme sériový výfuk a zvuk z neho nie je ničím výnimočný, ale v tejto chvíli je to dobre, lebo je počuť piskot kompresora a to vám poviem, že je veľmi návykový zvuk. Pred tretím horizontom, kto pozná Slovakiaring je dlhá ľavotočivá zákruta, ktorá je dostatočne široká, tak sa dá na nej pekne ísť na kolene pod plynom, radím si trojku a v tej chvíli počujem ako si kompresor neustále odfukuje, normálne mám v tej chvíli pocit, že sa zastavil čas a ja mám z toho cvrlikania úsmev na tvári. H2 SX je síce civilnejšia verzia klasickej H2, ale majú rovnaký motor a síce má o 5 koní menej, ale zas má o necelé 4 Nm vyšší krútiaci moment, takže bez problémov sa s ňou dá pojazdiť aj na okruhu. Síce sa človek dotkne stupačiek a čižiem v náklone, ale keď poriadne vystrčí von koleno a oprie sa o slider, tak nie je žiaden problém.
Posed je stavaný turistickejšie, a preto sú aj stupačky spravené tak, aby mohol pilot zvládnuť dlhé cesty. Vyjadrím sa ešte k displeju, kde sme mali nastavené okruhové zobrazenie, kde je aj taká vychytávka ako percentuálne vyjadrenie plniaceho tlaku kompresora. Na okruhu ale človek potrebuje najmä ukazovateľ zaradenej rýchlosti, ktorý je dominantný, na ostatné pozorovanie údajov na displeji počas jazdy na okruhu nie je čas.
Ako poslednú si nechávam Ninju ZX10R SE. Beriem ju už po začiatku ďalšieho tréningu. Kontrolujem nastavenia, trakcia je zapnutá na nižšie stráženie, podvozok je nastavený na track, palivová mapa je na F, čiže je k dispozícii plný výkon motora. Vyrážam s ňou na trať a rýchlo sa snažím zohriať gumy. Ostatní už okolo mňa lietajú s pekne zohriatými gumami a v brutálnych náklonoch. Po chvíli už cítim, že gumy začínajú mať správnu teplotu, a tak sa púšťam do ťahania pravej rukoväte a pokladania kolena na zem. Brzdy fungujú nenormálne a veľkú úlohu na tom zohráva aj elektronický podvozok, ktorý pri brzdení zabraňuje ponáraniu sa vidlice. Samozrejme je tu aj nastavené brzdenie motorom, čo vám uľahčuje brzdenie a nemusíte toľko ťahať za brzdovú páčku. Táto Ninja bola vyvinutá presne pre takéto zaobchádzanie a na okruhu sa cíti ako doma. Bez problémov konkuruje okruhovým špeciálom, ktoré sa tu premávajú. Obojsmerný quickshifter funguje na jednotku a netreba sa starať o spojkovanie, čo dodáva poriadny kus sebadôvery a dovolíte si v každom kole viac a viac.
Podvozok je príjemne tvrdý a veľmi sa hodí na takéto jazdenie. Nastavuje sa elektronicky, a to je ďalšia z vecí, ktorú si tu nemusíte nastavovať pomocou náradia, ale stačí preklikať nastavenia v menu na dispeji. Nedá mi nespomenúť akou silou Ninja disponuje, a to takou, že na horizontoch sa predné koleso odlepuje od zeme a celá motorka sa dvíha na zadné. Famózna demonštrácia sily, ktorú prenáša motor na zadné koleso. Preto vždy, keď sa začala dvíhať na zadné som jej kopol vyšší kvalt, aby bola obomi kolesami pevne na zemi. Brzdenie je posunuté na neskoršiu hranicu, a vďaka elektronickým pomôckam ako je trakčná kontrola, sú možné aj skoršie výjazdy.
Krásne sa s ňou narába v zákrutách, jednoducho sa ide na koleno, motor ťahá v každom spektre otáčok, čo viac si môže človek priať na okruh, dokonalý stroj pre okruhové jazdenie. S takto vybavenou motorkou nielen môžete ísť na okruh sa vyšantiť ale už s ňou môžete atakovať aj časy na kolo, ktoré sú zaujímavé pre okruhové špeciály.
Príjemný zážitok bol umocnený aj vďaka organizátorom pánom z U. M. S. a celému ich tímu, ktorí si po všetkých stránkach dali na tomto dni záležať a zvládli to na jednotku, od pripravenia motoriek na jazdenie na okruhu, cez zábavu, občerstvenie, program, až po samotné preteky, ktoré boli vrcholom programu. Počas obednej pauzy sme mohli vidieť aj Vlada Ružu ako sa preháňa s ľadvinkou po okruhu na H2 SX a ZX10R SE. Na konci dňa odchádzal každý s úsmevom na tvári. Dúfame, že bude takýchto dní v roku viac.
Viac foto: sportphoto.sk KawasakiTrackDay 24.04.2018 a 2. časť
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Ninja 400 | Z900 RS | Ninja ZX-10R SE | Ninja H2 SX |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |
Kategória: | Superšport | Naháč | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec s kompresorom (4T) |
Objem: | 399 ccm | 948 ccm | 998 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 45.4 k (33.4 kW) / 10000 ot. | 111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 13000 ot. | 209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 38 Nm / 8000 ot. | 98.5 Nm / 6500 ot. | 113.5 Nm / 11500 ot. | 137.3 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 10.8:1 | 13:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 70.0 x 51.8 mm | 73.4 x 56.0 mm | 76.0 x 55.0 mm | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 140 mm | 114 mm | 139 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 110/70R17 M/C 54H | 120/70ZR17 M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 250 mm | 220 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 150/60R17 M/C 66H | 180/55ZR17 M/C (73W) | 190/55ZR17M/C (75W) | 190/55ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 168 kg | 215 kg | 206 kg | 256 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 835 mm | 835 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1370 mm | 1470 mm | 1440 mm | 1480 mm |
Dĺžka: | 1990 mm | 2100 mm | 2090 mm | 2135 mm |
Šírka: | 710 mm | 865 mm | 740 mm | 775 mm |
Výška: | 1120 mm | 1150 mm | 1145 mm | 1205 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 130 mm | 145 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 17 l | 17 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | |||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 238 km | cca 240 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Zákrutové svietenie: | za príplatok (SE model) | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | za príplatok (SE model) | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok (SE model) | |||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok (SE model) | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 5/2018: 5 995 eur | Cena 6/2018: 11 695 eur |
Pridané: 29.04.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 104103 | Včera: 129431