Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.03.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7614 [Testy a predstavenia - Test]
Tí, čo ho poznajú, ho slangovo volajú „tuniak“. Prvé, čo som si na ňom hneď všimol boli pneumatiky, a to Pirelli Diablo Supercorsa SP. Ako mnohí viete, tak už to je záruka zábavnej motorky, ktorá je pripravená na zákruty a okruh. Tuniak patrí do kategórie naháč, ale veľa ľudí mu vyčíta príliš veľa kapotáže a napríklad predná maska ostáva nehybná, a to je dôvod, prečo si ju veľa ľudí pomýli so superšportom. Mne osobne sa dizajn veľmi pozdáva a nové svetlá vpredu majú denné svietenie, ktoré vyzerá famózne. Ten svetelný podpis keď uvidíte v späťáku, tak sa odpracte z cesty. Farebná kombinácia s červenými kolesami je ladením detailov do dokonalosti. Zadok je štíhly a dotvára výborný dojem o aerodynamickom nastavení motocykla. Vpredu sú aj prítlačné krídelká, ale sú zakomponované v kapotáži. Tuono má šialených 175 koní a 121 Nm. V4 motor je zárukou ťahu v spodných otáčkach, ale aj vo vrchnom pásme. Zvuk V4 je špecifický, ktorý musíš počuť. Ani z koncovky to nie je až také zlé vzhľadom na to, že Tuniak už spĺňa prísnu euro normu 5.
Prvé usadenie je pre mňa zaujímavé, posed je čo sa týka stupačiek ako na superšporte. Riadidlá sú oproti superšportu rovnejšie, takže nejaký kompromis tu predsa len je, ale nohy si hlavne vyšší jazdci musia poskladať.
Zaradím jednotku a otočím plyn, Tuniak krásne vystrelí dopredu. Ešte mám za sebou iba prvé metre a môj úsmev je už pod helmou neskrývateľný. Utekám sa domov prezliecť z kevlarových riflí do kombinézy a poďho na PK Babu. Motorku mám v športovom režime a letím hore kopcom ako blázon, lenže nie je to motorka, kto za to môže. Aké jednoduché je ísť na ňom nelegálnymi rýchlosťami, veď v techničáku má napísanú maximálnu rýchlosť 270 km/h. Wau, naháč čo môže ísť rýchlosťou superšportu, to už je sila.
Brzdy sú ako inak od výrobcu Brembo, fungujú presne tak ako by človek od nich očakával, veď ten výkon treba niečím aj skrotiť. Podvozok od Öhlinsu na Babe pohltí každú nerovnosť a dopomôže vykresliť ideálnu stopu aj v plnej premávke. Už chápem chalanov, čo keď si kúpili Apriliu Tuono, prečo už nič iné nechceli. Je to mierne pohodlnejší superšport, ktorý sa dá využiť bez problémov aj na ceste a večer si s ním môžete vybehnúť na okruh ponaháňať sekundy, ktoré chcete vylepšiť. Univerzál ako vyšitý.
silný motor, skvelý podvozok, obutie | krčiaci sa poťah sedadla, ľudia si ju mýlia so superšportom |
Tuono skutočne patrí do extraligy hypernaháčov. Je to aj streetfighter, aj okruhový stroj. Jediný z triedy, ktorý vyzerá tak, že sa na okruhu narodil, a že tam prirodzene patrí.
Keď pôjdeme tvrdo po parametroch a cenách, tak Aprilia z nich nevyjde víťazne. Lenže my nie sme taxikári alebo kuriéri, aby nás takéto veci zaujímali, a stále sa skôr riadime tým motorkárskym srdcom, a práve tu Aprilia víťazí - chytí ťa za gule presne tým, čo sa nedočítaš v technických údajoch. Charakterom motora, spracovaním, aurou, svojím vlastným menom; stačí niekde povedať, že máš Tuono, a príčetný motorkár ťa hneď vie zaradiť. Tuono je podľa mňa značka sama osebe, viac než Aprilia.
Cena Aprilie Tuono V4 v príplatkovej verzii Factory je 16 999 eur. Cena základnej a menej výraznej verzie, ktorá je o niečo turistickejšia, s mechanickým podvozkom Sachs, je presne o dve tisícky nižšia. Obe tieto ceny sú vzhľadom na tie množstvá adrenalínu a dopamínu, ktoré vie Tuono zabezpečiť, až nesmierne výhodná ponuka. Základnú verziu ber keď jazdíš dlhšie trasy aj s frajerkou, Factory keď už si niekedy v živote zodral aspoň jedny slajdre.
motor (!!!), charizma, netuctovosť, spracovanie, cena | Mínusy? Aké mínusy? |
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | presne to nerieš na 100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 17,9 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | fakt ťa to zaujíma? |
Cena motorky | základ 14 999 eur, Factory 16 999 eur |
Koncovka Akrapovič | 3 838 eur (tam nie je preklep) |
Kované kolesá (obe) | 3 154 eur |
Lítiový akumulátor | 344 eur |
Interiérová krycia plachta | 173 eur |
Bočné tašky s nosičmi | 1 050 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Aprilia | Ducati | MV Agusta | Kawasaki | Triumph |
Model: | Tuono V4 1100 Factory | Streetfighter V4 S | Brutale 1000 RR | Z H2 SE | Speed Triple 1200 RS |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec s kompresorom (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1077 ccm | 1103 ccm | 998 ccm | 998 ccm | 1160 ccm |
Max. výkon: | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. | 180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 121 Nm / 9000 ot. | 123 Nm / 9500 ot. | 116.5 Nm / 11000 ot. | 137 Nm / 8500 ot. | 125 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 13,5:1 | 14.0:1 | 13,4:1 | 11.2:1 | 13.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 52.3 mm | 81 x 53.5 mm | 79 x 50,9 mm | 76.0 x 55.0 mm | 90.0 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie hrdlo 50 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 120 mm | 134 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová Brembo Stylema |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 210 mm | 260 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR 17 | 200/60 ZR17 | 200/55-ZR17 | 190/55ZR17 M/C 75 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 186 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 199 kg | 240 kg | 198 kg | |
Výška sedla: | 837 mm | 845 mm | 845 mm | 830 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1452 mm | 1488 mm | 1415 mm | 1455 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2070 mm | 2065 mm | 2080 mm | 2085 mm | 2090 mm |
Šírka: | 810 mm | 1031 mm | 815 mm | 775 mm | |
Výška: | 1130 mm | 1130 mm | 1070 mm | ||
Svetlá výška: | 141 mm | 130 mm | |||
Objem nádrže: | 17.9 l | 16 l | 16 l | 19 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 302 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 6.67 l/100km | 7.6 l/100km | 6.7 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 157 km | cca 179 km | cca 207 km | |
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24000km) | 16 000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | el. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá Marchesini | USD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTX | preplňovanie | Li-On batéria |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 3/2022: 16 999 eur | Cena 1/2022: 23 790 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins EURO 5 | Cena 1/2022: približne 32 000 eur | Cena 1/2022: 19 995 eur el. podvozok Showa Skyhook | Cena 1/2022: 17 195 eur Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5 |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Aprilia | KTM | Yamaha | BMW |
Model: | Tuono V4 1100 Factory | 1290 Super Duke R | MT-10 SP | S1000R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1077 ccm | 1301 ccm | 998 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot. | 165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 121 Nm / 9000 ot. | 140 Nm / 8000 ot. | 112 Nm / 9000 ot. | 114 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 13,5:1 | 12.0 : 1 | 12.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 52.3 mm | 108 x 71 mm | 79.0 mm x 50.9 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 140 mm | 120 mm | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylem | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR 17 | 200/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 212 kg | 199 kg | |
Výška sedla: | 837 mm | 835 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1452 mm | 1497 mm | 1405 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2070 mm | 2095 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 810 mm | 800 mm | 812 mm | |
Výška: | 1110 mm | |||
Svetlá výška: | 160 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 17.9 l | 16 l | 17 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | |||
Spotreba paliva: | 6.67 l/100km | 5.57 l/100km | 6.83 l/100km | 6.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 215 km | cca 186 km | cca 199 km |
Servisný interval: | 15 000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | za príplatok | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | elektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 3/2022: 16 999 eur | Cena 1/2022: 18 090 eur | cena 1/2021: 15 560 eur | Cena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur) |
Pridané: 07.03.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 196469 | Včera: 182535