Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia. Tuono. V4. Factory. Nech sa páči! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 07.03.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7465 [Testy a predstavenia - Test]

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík

Tí, čo ho poznajú, ho slangovo volajú „tuniak“. Prvé, čo som si na ňom hneď všimol boli pneumatiky, a to Pirelli Diablo Supercorsa SP. Ako mnohí viete, tak už to je záruka zábavnej motorky, ktorá je pripravená na zákruty a okruh. Tuniak patrí do kategórie naháč, ale veľa ľudí mu vyčíta príliš veľa kapotáže a napríklad predná maska ostáva nehybná, a to je dôvod, prečo si ju veľa ľudí pomýli so superšportom. Mne osobne sa dizajn veľmi pozdáva a nové svetlá vpredu majú denné svietenie, ktoré vyzerá famózne. Ten svetelný podpis keď uvidíte v späťáku, tak sa odpracte z cesty. Farebná kombinácia s červenými kolesami je ladením detailov do dokonalosti. Zadok je štíhly a dotvára výborný dojem o aerodynamickom nastavení motocykla. Vpredu sú aj prítlačné krídelká, ale sú zakomponované v kapotáži. Tuono má šialených 175 koní a 121 Nm. V4 motor je zárukou ťahu v spodných otáčkach, ale aj vo vrchnom pásme. Zvuk V4 je špecifický, ktorý musíš počuť. Ani z koncovky to nie je až také zlé vzhľadom na to, že Tuniak už spĺňa prísnu euro normu 5.

Prvé usadenie je pre mňa zaujímavé, posed je čo sa týka stupačiek ako na superšporte. Riadidlá sú oproti superšportu rovnejšie, takže nejaký kompromis tu predsa len je, ale nohy si hlavne vyšší jazdci musia poskladať.

Zaradím jednotku a otočím plyn, Tuniak krásne vystrelí dopredu. Ešte mám za sebou iba prvé metre a môj úsmev je už pod helmou neskrývateľný. Utekám sa domov prezliecť z kevlarových riflí do kombinézy a poďho na PK Babu. Motorku mám v športovom režime a letím hore kopcom ako blázon, lenže nie je to motorka, kto za to môže. Aké jednoduché je ísť na ňom nelegálnymi rýchlosťami, veď v techničáku má napísanú maximálnu rýchlosť 270 km/h. Wau, naháč čo môže ísť rýchlosťou superšportu, to už je sila.

Brzdy sú ako inak od výrobcu Brembo, fungujú presne tak ako by človek od nich očakával, veď ten výkon treba niečím aj skrotiť. Podvozok od Öhlinsu na Babe pohltí každú nerovnosť a dopomôže vykresliť ideálnu stopu aj v plnej premávke. Už chápem chalanov, čo keď si kúpili Apriliu Tuono, prečo už nič iné nechceli. Je to mierne pohodlnejší superšport, ktorý sa dá využiť bez problémov aj na ceste a večer si s ním môžete vybehnúť na okruh ponaháňať sekundy, ktoré chcete vylepšiť. Univerzál ako vyšitý.

silný motor, skvelý podvozok, obutie krčiaci sa poťah sedadla, ľudia si ju mýlia so superšportom

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Konkurencia

Tuono skutočne patrí do extraligy hypernaháčov. Je to aj streetfighter, aj okruhový stroj. Jediný z triedy, ktorý vyzerá tak, že sa na okruhu narodil, a že tam prirodzene patrí.

Keď pôjdeme tvrdo po parametroch a cenách, tak Aprilia z nich nevyjde víťazne. Lenže my nie sme taxikári alebo kuriéri, aby nás takéto veci zaujímali, a stále sa skôr riadime tým motorkárskym srdcom, a práve tu Aprilia víťazí - chytí ťa za gule presne tým, čo sa nedočítaš v technických údajoch. Charakterom motora, spracovaním, aurou, svojím vlastným menom; stačí niekde povedať, že máš Tuono, a príčetný motorkár ťa hneď vie zaradiť. Tuono je podľa mňa značka sama osebe, viac než Aprilia.

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Záver

Cena Aprilie Tuono V4 v príplatkovej verzii Factory je 16 999 eur. Cena základnej a menej výraznej verzie, ktorá je o niečo turistickejšia, s mechanickým podvozkom Sachs, je presne o dve tisícky nižšia. Obe tieto ceny sú vzhľadom na tie množstvá adrenalínu a dopamínu, ktoré vie Tuono zabezpečiť, až nesmierne výhodná ponuka. Základnú verziu ber keď jazdíš dlhšie trasy aj s frajerkou, Factory keď už si niekedy v živote zodral aspoň jedny slajdre.

Plusy, mínusy

motor (!!!), charizma, netuctovosť, spracovanie, cena Mínusy? Aké mínusy?

Video: Test Aprilia Tuono V4 Factory (2021) - absolútna šialenosť!

Video: Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Video: Aprilia Tuono 660 (2021) - šťuka medzi strednými naháčmi

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba presne to nerieš na 100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 17,9 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) fakt ťa to zaujíma?
Cena motorky základ 14 999 eur, Factory 16 999 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Koncovka Akrapovič 3 838 eur (tam nie je preklep)
Kované kolesá (obe) 3 154 eur
Lítiový akumulátor 344 eur
Interiérová krycia plachta 173 eur
Bočné tašky s nosičmi 1 050 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.

Foto:
 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021 Ducati Streetfighter V4 S 2021 MV Agusta Brutale 1000 RR 2021 Kawasaki Z H2 SE 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaDucatiMV AgustaKawasakiTriumph
Model:Tuono V4 1100 FactoryStreetfighter V4 SBrutale 1000 RRZ H2 SESpeed Triple 1200 RS
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1077 ccm1103 ccm998 ccm998 ccm1160 ccm
Max. výkon:175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot.
Max. krútiaci moment:121 Nm / 9000 ot.123 Nm / 9500 ot.116.5 Nm / 11000 ot.137 Nm / 8500 ot.125 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:13,5:114.0:113,4:111.2:113.2:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 52.3 mm81 x 53.5 mm79 x 50,9 mm76.0 x 55.0 mm90.0 x 60.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie hrdlo 50 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm120 mm134 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová Brembo Stylemadvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová Brembo Stylema
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR17120/70-ZR17120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm210 mm260 mm220 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR 17200/60 ZR17200/55-ZR17190/55ZR17 M/C 75190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg199 kg240 kg198 kg
Výška sedla:837 mm845 mm845 mm830 mm830 mm
Rázvor:1452 mm1488 mm1415 mm1455 mm1445 mm
Dĺžka:2070 mm2065 mm2080 mm2085 mm2090 mm
Šírka:810 mm1031 mm815 mm775 mm
Výška:1130 mm1130 mm1070 mm
Svetlá výška:141 mm130 mm
Objem nádrže:17.9 l16 l16 l19 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:302 km/h
Spotreba paliva:6.67 l/100km7.6 l/100km6.7 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 157 kmcca 179 kmcca 207 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)16 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MPel. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá MarchesiniUSD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTXpreplňovanieLi-On batéria
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2022: 16 999 eurCena 1/2022: 23 790 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins
EURO 5
Cena 1/2022: približne 32 000 eurCena 1/2022: 19 995 eur

el. podvozok Showa Skyhook
Cena 1/2022: 17 195 eur

Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5
Foto:
 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021 KTM 1290 Super Duke R 2021 Yamaha MT-10 SP 2021 BMW S1000R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaKTMYamahaBMW
Model:Tuono V4 1100 Factory1290 Super Duke RMT-10 SPS1000R
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1077 ccm1301 ccm998 ccm999 ccm
Max. výkon:175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot.165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot.164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:121 Nm / 9000 ot.140 Nm / 8000 ot.112 Nm / 9000 ot.114 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:13,5:112.0 : 112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 52.3 mm108 x 71 mm79.0 mm x 50.9 mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm140 mm120 mm117 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylemdvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:330 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR 17200/55 ZR 17190/55 ZR17 M/C (75W)190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg212 kg199 kg
Výška sedla:837 mm835 mm835 mm830 mm
Rázvor:1452 mm1497 mm1405 mm1450 mm
Dĺžka:2070 mm2095 mm2090 mm
Šírka:810 mm800 mm812 mm
Výška:1110 mm
Svetlá výška:160 mm135 mm
Objem nádrže:17.9 l16 l17 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Spotreba paliva:6.67 l/100km5.57 l/100km6.83 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 215 kmcca 186 kmcca 199 km
Servisný interval:15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiza príplatok
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MPelektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2022: 16 999 eurCena 1/2022: 18 090 eurcena 1/2021: 15 560 eurCena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur)

<

Pridané: 07.03.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 3718 | Včera: 171320