Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 13.10.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7175 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)
Aprilia Tuono 660 (2021)

Konkurencia

V triede stredných naháčov je teda dobrá tlačenica, z toho takmer všetky stroje sú pre tento rok inovované z dôvodu Euro 5. Ako som už spomínal, Aprilia má najvyšší výkon aj cenovku. Má aj najšportovejšie gény a je najexkluzívnejšia, preto si za Tuono 660 nechá zaplatiť. A to až o neuveriteľných 4 100 eur viac než sú najdostupnejšie kúsky v tejto triede ako Yamaha MT-07, Suzuki SV650 či Kawasaki Z650. To všetko sú dvojvalce s výkonom o 20 a viac koní menším než Tuono. Suzuki ako jediná má usporiadanie V2. Máme tu aj jeden úplne nový trojvalec, Triumph Trident 660, ktorý má len o nejakých 14 koní menej, ale stále stojí o celé tri tisícky menej než Tuono 660.

Výkonom sa k Aprilii najviac približuje Honda CB650R s praprapredkami v Hornete, či až CBR600RR. Pri Tuone však vyzerá tak nejako obyčajne, aj keď na okruhu by sa tiež nemusela hanbiť. Stojí tiež o tri litríky menej. Tuono je zo všetkých spomínaných akoby najväčšie, občas pomýliteľné s litrom. Veľmi klame svojou prednou maskou a kapotami. Je pre nás nepochopiteľné, že v jeho veľmi trúfalej cene nie je zahrnutý quickshifter.

Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)

Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)
Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)
Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)
Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021)

Záver

Aprilia teda nasadila medzi stredné naháče riadnu šťuku. A nechá si za ňu aj riadne zaplatiť - Tuono 660 stojí 10 699 eur. Vzhľadom na exkluzivitu značky a športové schopnosti modelu je to pochopiteľné, ale mimo Talianska sa asi nejaké veľké obchodné úspechy čakať nedajú. K tak krásnemu a funkčnému celku mohla Aprilia za tú cenu dať do série aj quickshifter. Malé Tuono ide teda presne v šľapajach svojho veľkého a slávneho súrodenca; vidieť ho na cestách bude skôr sviatok. Nevieme sa dočkať, až sa odvezieme na endurku s týmto motorom, novom Tuaregu.

Plusy, mínusy

motor, výkon, spracovanie, charizma nemá quickshifter v sérii

Video

Video: Aprilia Tuono 660 (2021) - šťuka medzi strednými naháčmi

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Aprilia Tuono 660 (2021)

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba 5,1 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 15 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 240 km
Cena motorky 10 699 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, aprilia.media
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.

Foto:
 Aprilia Tuono 660 2021 Honda CB650R 2021 Yamaha MT-07 2021 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Triumph Trident 660 2021 Kawasaki Z650 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaHondaYamahaSuzukiTriumphKawasaki
Model:Tuono 660CB650RMT-07SV650Trident 660Z650
Rok:202120212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:659 ccm649 ccm689 ccm645 ccm660 ccm649 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 10500 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:67 Nm / 8500 ot.64 Nm / 8000 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 8100 ot.64 Nm / 6250 ot.64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:13.5:111,6 : 111.5 : 111.2:111.95:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 63.93 mm67 x 46 mm80 x 68.6 mm81.0 mm x 62.6 mm74.0 x 51.1 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:110 mm120 mm130 mm125 mm125 mm
Zdvih vzadu:130 mm127 mm130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm282 mm290 mm310 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17M/C120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm245 mm240 mm255 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55-17M/C180/55-17160/60ZR17M/C (69W)180/55 R17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Hmotnosť s náplňami:183 kg202.5 kg182 kg198 kg189 kg187 kg
Výška sedla:820 mm810 mm805 mm790 mm805 mm790 mm
Rázvor:1370 mm1450 mm1400 mm1445 mm1401 mm1410 mm
Dĺžka:1995 mm2130 mm2085 mm2140 mm2020 mm2055 mm
Šírka:805 mm780 mm745 mm730 mm795 mm775 mm
Výška:1075 mm1090 mm1090 mm1089 mm1080 mm
Svetlá výška:150 mm140 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:15 l15.5 l14 l14.5 l14 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5 l/100km4.3 l/100km3.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 229 kmcca 232 kmcca 244 kmcca 286 km
Servisný interval:12 00016000 km6000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:nie
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozokukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaShowa USD a tlmičukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena: 10 699 eurCena 4/2021: 7 790 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 7 550 eurCena 4/2021: 6 995 eur

<

Pridané: 13.10.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 257846 | Včera: 212001