Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.05.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9233 [Testy a predstavenia - Test]
Dizajn je vysoko subjektívna záležitosť každého z nás, a preto si nedovolím hodnotiť, či sa má niekomu páčiť alebo nie. Poviem len, že ma prekvapila. Stále ostala mohutná ako do šírky, tak aj do dĺžky. Pri pohľade na ňu si všimnete aká je nízka, čo je super pre nižších jazdcov a využívanie moto najmä vo vysokých rýchlostiach, veď na to je aj určená. K hmotnosti je zbytočné niečo písať, tá je stále vysoká, ale Busa sa ju snaží maskovať. Posed je natiahnutý dopredu a stupačky sú posadené vyššie, čo znamená, že viac športový, takže na nejaký oddychový cestovný posed rovno zabudnite. Čo sa mi v dnešnej dobe tykadiel páči je to, že blinkre sú pekne zakomponované v kapotáži motorky.
Zobral som ju na poriadny výlet, hlavne po okreskách, lebo na diaľnici to nemá význam a každý kto má v sebe letecký benzín ako ja vie, ako by to na diaľniciach dopadlo. Veľmi ma zaujímalo ako sa nová Busa bude chovať v zákrutách a na môj údiv, hneď prvý vracák na Pezinskej Babe som s ňou šiel pekne na koleno. Páni, taká ťažká mrcha a taká zábava v zákrutách? Vyskúšal som to aj v ďalších zákrutách a ono to funguje. Tým nechcem tvrdiť, že sa z nej stal zákrutový kráľ, ale nová Busa sa zákrut nebojí a pekne sa s ňou dá pracovať. Samozrejme, v dlhších zákrutách už je cítiť hmotnosť, ktorá vás odstredivo berie von zo zákruty, ale zase nie je to superšport a určitú úlohu zohráva aj dĺžka celej moto. Pokiaľ človek vie pracovať s jej hmotnosťou, tak to bude vedieť pretaviť aj do reality a v určitých úsekoch ju využije v jej prospech. K brzdám sa vyjadrím jednoducho, tie fungujú perfektne a nič iné som od strmeňov, na ktorých je nápis Brembo, ani nečakal. Taký výkon je potrebné aj nejak skrotiť a brzdnej sily tu je na rozdávanie, dávkovanie pritom ide krásne pomocou jedného prsta.
Od začiatku som mal nastavenia na plný výkon, najmenšie stráženie trakcie a citlivosť quickshiftera naplno. Ten inak funguje skvelo a neurobil ani jedno zaváhanie, spojku som používal čisto iba na rozbeh na jednotke a potom to už pekne cvakalo bez nutnosti stláčania spojky.
Na Záhorí som vyrazil na strelnicu, kde som bol zvedavý ako sa strojovňa podo mnou vysporiada so „skokmi“ vzhľadom k jej hmotnosti. Radšej som sa ju nesnažil odlepiť od zeme, ale na zadné sa na horizontoch pekne postavila. Vzhľadom na to, že som bol na Záhorí, čo všetci vieme, že je blízko nemeckých hraníc :) tak som si vybehol vyskúšať aj maximálku. Tá neostala svojej povesti nič dlžná a viackrát som prekročil hranicu cez 300 km/h. Na budíkoch sa to pri tých vyšších rýchlostiach ťažšie pozoruje, keďže má analógové budíky, ale ručičku je vidieť keď minula posledné číslo na tacháči 290 km/h. Inak tie budíky krásne skĺbili s modernou dobou a do stredu dali dobre čitateľný displej, na ktorom máte nespočetné množstvo informácií.
Po návrate na Slovensko, kde som samozrejme dodržoval predpísané rýchlosti, som pokračoval cez Kunov, Brezovú pod Bradlom, smer Piešťany. Pri predbiehaní sa ani nenazdáte a všetky tie plechovice pred vami sú po žmurknutí oka za vami. Jazda s Busou bola pre mňa príjemným zážitkom, aj napriek čiernej farbe si ju ľudia všímali, hlavne motorkári. Jedinou mojou výčitkou je nízke plexi, ale to je jedna z prvých vecí, ktorú na moto meníme, tak ako aj výfuky.
Busa je stále tou veľkou ikonou, ktorá má za úlohu vás prepraviť naprieč Európou v čo najkratšom čase. Záťah motora je neustály v každom spektre otáčok. Je jedno, či idete na motorke sám, dvaja alebo s batožinou, výkon vám chýbať nebude. Keď sa na nej vyberiete k moru, alebo aj do Álp, tak na ubytku zhodíte veci, oblečiete sa do kombošky a môžete ísť brúsiť slidery na miestne serpentíny. Večer ju zoberiete do mesta a v kľude sa pôjdete najesť. Dokonca si dovolím povedať, že aj na okruhu by sa s ňou dalo pohrať, tam kde by človek stratil kvôli hmotnosti v zákrutách, tak to by na rovinkách dobehol. Ďalším príjemným prekvapením bola pre mňa cenovka, to už sa dnes len tak nevidí a okrem toho, že vo svojej kategórii už ostala ako jednorožec, tak aj cenovka ostala v dnešnej dobe zdražovania ako jedna z mála veľmi priaznivá.
silný motor, brzdy, quickshifter | nízke plexi, hmotnosť |
Už v úvode sme si povedali, že Hayabusa nemá konkurenciu. Ani nepriamu. Naozaj mi nenapadá žiadny stroj, s ktorým by sme ju mohli porovnať. Kawasaki Z H2 alebo Ducati Streetfighter V4? To sú hypernaháče. To skôr základné Tuono V4 od Aprilie, ale... Nie, to určite nie.
Hayabusa to v dnešnej dobe nemá ľahké nielen preto, že všetci si radšej kúpia cestovné enduro, ale aj preto, že ich je u nás nedostatok. V druhom polroku by to už malo byť lepšie. Ak sa ti podarí niekde nájsť predvádzací kus, určite sa choď previezť - otvorí ti to nové horizonty, alebo si len zaspomínaš na staré dobré časy.
Cena novej Suzuki Hayabusa je 16 490 eur. A to je popri jej neskutočnom motore, podvozku a brzdách to úplne najlepšie. Nikde inde nedostaneš také množstvo motorky, výkonu a elektroniky za tak málo peňazí. Arigato, Suzuki!
neunaviteľný motor, vynikajúci podvozok, elektronika na úrovni, udržanie si vlastného imidžu, neskutočná cena (!) | nemá neviditeľný mód :) |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | Hayabusa |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1340 ccm |
Max. výkon: | 190.4 k (140.0 kW) / 9700 ot. |
Max. krútiaci moment: | 150 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 65.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna Brembo Stylema |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 264 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1480 mm |
Dĺžka: | 2180 mm |
Šírka: | 735 mm |
Výška: | 1165 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 299 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 272 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S) |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 16 490 eur (6/2021) |
Pridané: 26.05.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 50717 | Včera: 238831