Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021 1/2

 Zdieľať

Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Test]

Všetci, čo sme sa kedy odviezli na predošlých generáciách tohto modelu, sme sa zhodli na tom, že jediné čo mu chýba, je výkon. Všetko ostatné mal s ohľadom na svoju cenu a kategóriu dotiahnuté tak akurát. Po desiatich rokoch svojej existencie sa konečne doťahuje aj výkon.

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

V priamom porovnaní nejde o nejaké veľké skoky: zdvihový objem poskočil o 37 cm3, výkon o 2,5 koňa, krúťak o 4 Nm a hmotnosť klesla o 4 kg, lenže je to najmä úprava priebehu krúťaku a prevodových pomerov, čo z CRF300L robí svižnejší stroj než boli jeho predchodcovia. Mimochodom, objem poskočil vďaka vyššiemu zdvihu, nie vŕtaniu, ako sa to zvyčajne robí, a preto aj ten výživnejší krúťak. Jasné, určite by sme privítali aj ďalších 5 koní, ale... Poďme pekne poporiadku.

Ďalej tu máme o 10 mm vyšší zdvih vpredu a o 20 mm vzadu (celkovo slušných 260 mm na oboch koncoch), čo v kombinácii s vyššie uloženým motorom dáva vyššiu svetlú výšku (285 mm), plus sedlo je tiež o pár milimetrov vyššie. Honda veľmi dobre vie ako tieto veci robiť, veď majú nekonečne bohaté skúsenosti zo všetkých svetových terénov na súťažných i užívateľských úrovniach. A úplne najviac žerieme, že tu v rámci možností nerobia žiadne veľké kompromisy; z CRF300L je cítiť jasný odkaz, že napriek zväzujúcim emisným normám a cenovým mantinelom dostávaš využiteľný a odolný hardvér, ktorý navyše dobre vyzerá.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Tým sa dostávam k verzii CRF300 Rally, ktorá je od eLka objektívne krajšia a drsnejšia. Človek by až neveril, aké veľké sú medzi nimi rozdiely - staršia sestra je taká tuctovejšia, ale všetko si odmaká, je schopnejšia v náročnom teréne, kým mladšia Rally má sexi kapotáže, ledkové svietenie, dlhočiznú stavbu, vyzerá dobre kdekoľvek s ňou zastavíš, lenže má aj vyššie nároky a je o 11 kíl ťažšia, pričom výkon majú rovnaký. Viac sa v tom už hrabať nebudem, Rally si vyberieš jednoducho buď iba kvôli imidžu, alebo jej väčšie kapotáže naozaj využiješ na dlhších cestách.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Keď som sa na CRF300L vymotával z úplného centra Bratislavy, mohol som len ďakovať motocyklovým bohom za tie dlhé zdvihy, endurácke naladenie odpruženia a nizučkú hmotnosť celého stroja. Zvláštne, že človek musí o našom hlavnom meste písať ako o vhodnom pre ľahké enduro. Spomenul som si, čo som pred štyrmi rokmi napísal o predošlej generácii: aj keď nebola stavaná primárne do urbánneho prostredia (alebo napriek tomu), na našich rozbitých mestských uliciach sa cíti ako doma. To kvôli tomu mäkučkému odpruženiu, vysokému posedu a vypletaným veľkým kolesám. Hrbole sú ti zrazu jedno. Kašleš na ne, môžeš ísť ktorúkoľvek stopu chceš. CRF ich pohltá ako v nejakej digitálnej hre, kde sa snažíš zožrať čo najviac dobrôt padajúcich zhora. Hrbole sú pre CRF dobrota.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

A keď opustíš mesto aj asfalt, CRF sa stále cíti komfortne. Honda naozaj nezabudla na žiaden detail - zraniteľné komponenty sú oceľové, plasty mäkké, húževnaté a nelakované, riadidlá majú hrazdu a sú dostatočne široké, o úzkom a rovnom sedle hádam ani nemusím hovoriť. Nič iné nenájdeš ani na drahých strojoch, ibaže tie to majú z lepších materiálov. Nová CRF300 má aj podstatne lepší zvuk než jej predchodkyňa, čo sa dá len privítať. A spotreba? Zhruba do 3,5 litra. Nádrž je ortodoxne endurácky malá, má menej než 8 litrov, takže istú časť života stráviš aj na pumpách.

Tu už odovzdám slovo Awiovi, ktorý novú CRF300L popreháňal po šotolinových rovinkách okolo Trnavy, aj pomedzi blatisté vinohrady nad Svätým Jurom:

Video: Honda CRF300L 2021 - hobby endurko či cestovateľ? Je to len na tebe

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda CRF300L 2021 Honda CRF300 Rally 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF300LCRF300 Rally
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:EnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm286 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.26.6 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm260 mm
Zdvih vzadu:260 mm260 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:256 mm296 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P80/100-21M/C 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:142 kg153 kg
Výška sedla:880 mm885 mm
Rázvor:1455 mm1455 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm
Šírka:820 mm920 mm
Výška:1200 mm1415 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm
Objem nádrže:7.8 l12.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 kmcca 309 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesa
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:nieáno, v sérii
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR

>

Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Triumph Tiger 660

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 104787 | Včera: 220365