Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10033 [Testy a predstavenia - Test]
Všetci, čo sme sa kedy odviezli na predošlých generáciách tohto modelu, sme sa zhodli na tom, že jediné čo mu chýba, je výkon. Všetko ostatné mal s ohľadom na svoju cenu a kategóriu dotiahnuté tak akurát. Po desiatich rokoch svojej existencie sa konečne doťahuje aj výkon.
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
V priamom porovnaní nejde o nejaké veľké skoky: zdvihový objem poskočil o 37 cm3, výkon o 2,5 koňa, krúťak o 4 Nm a hmotnosť klesla o 4 kg, lenže je to najmä úprava priebehu krúťaku a prevodových pomerov, čo z CRF300L robí svižnejší stroj než boli jeho predchodcovia. Mimochodom, objem poskočil vďaka vyššiemu zdvihu, nie vŕtaniu, ako sa to zvyčajne robí, a preto aj ten výživnejší krúťak. Jasné, určite by sme privítali aj ďalších 5 koní, ale... Poďme pekne poporiadku.
Ďalej tu máme o 10 mm vyšší zdvih vpredu a o 20 mm vzadu (celkovo slušných 260 mm na oboch koncoch), čo v kombinácii s vyššie uloženým motorom dáva vyššiu svetlú výšku (285 mm), plus sedlo je tiež o pár milimetrov vyššie. Honda veľmi dobre vie ako tieto veci robiť, veď majú nekonečne bohaté skúsenosti zo všetkých svetových terénov na súťažných i užívateľských úrovniach. A úplne najviac žerieme, že tu v rámci možností nerobia žiadne veľké kompromisy; z CRF300L je cítiť jasný odkaz, že napriek zväzujúcim emisným normám a cenovým mantinelom dostávaš využiteľný a odolný hardvér, ktorý navyše dobre vyzerá.
Tým sa dostávam k verzii CRF300 Rally, ktorá je od eLka objektívne krajšia a drsnejšia. Človek by až neveril, aké veľké sú medzi nimi rozdiely - staršia sestra je taká tuctovejšia, ale všetko si odmaká, je schopnejšia v náročnom teréne, kým mladšia Rally má sexi kapotáže, ledkové svietenie, dlhočiznú stavbu, vyzerá dobre kdekoľvek s ňou zastavíš, lenže má aj vyššie nároky a je o 11 kíl ťažšia, pričom výkon majú rovnaký. Viac sa v tom už hrabať nebudem, Rally si vyberieš jednoducho buď iba kvôli imidžu, alebo jej väčšie kapotáže naozaj využiješ na dlhších cestách.
Keď som sa na CRF300L vymotával z úplného centra Bratislavy, mohol som len ďakovať motocyklovým bohom za tie dlhé zdvihy, endurácke naladenie odpruženia a nizučkú hmotnosť celého stroja. Zvláštne, že človek musí o našom hlavnom meste písať ako o vhodnom pre ľahké enduro. Spomenul som si, čo som pred štyrmi rokmi napísal o predošlej generácii: aj keď nebola stavaná primárne do urbánneho prostredia (alebo napriek tomu), na našich rozbitých mestských uliciach sa cíti ako doma. To kvôli tomu mäkučkému odpruženiu, vysokému posedu a vypletaným veľkým kolesám. Hrbole sú ti zrazu jedno. Kašleš na ne, môžeš ísť ktorúkoľvek stopu chceš. CRF ich pohltá ako v nejakej digitálnej hre, kde sa snažíš zožrať čo najviac dobrôt padajúcich zhora. Hrbole sú pre CRF dobrota.
A keď opustíš mesto aj asfalt, CRF sa stále cíti komfortne. Honda naozaj nezabudla na žiaden detail - zraniteľné komponenty sú oceľové, plasty mäkké, húževnaté a nelakované, riadidlá majú hrazdu a sú dostatočne široké, o úzkom a rovnom sedle hádam ani nemusím hovoriť. Nič iné nenájdeš ani na drahých strojoch, ibaže tie to majú z lepších materiálov. Nová CRF300 má aj podstatne lepší zvuk než jej predchodkyňa, čo sa dá len privítať. A spotreba? Zhruba do 3,5 litra. Nádrž je ortodoxne endurácky malá, má menej než 8 litrov, takže istú časť života stráviš aj na pumpách.
Tu už odovzdám slovo Awiovi, ktorý novú CRF300L popreháňal po šotolinových rovinkách okolo Trnavy, aj pomedzi blatisté vinohrady nad Svätým Jurom:
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF300L | CRF300 Rally |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 286 ccm |
Max. výkon: | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 26.6 Nm / 6500 ot. | 26.6 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 76 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 260 mm | 260 mm |
Zdvih vzadu: | 260 mm | 260 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21M/C 51P | 80/100-21M/C 51P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-18M/C 62P | 120/80-18M/C 62P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 142 kg | 153 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 885 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1455 mm |
Dĺžka: | 2230 mm | 2230 mm |
Šírka: | 820 mm | 920 mm |
Výška: | 1200 mm | 1415 mm |
Svetlá výška: | 285 mm | 275 mm |
Objem nádrže: | 7.8 l | 12.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 120 km/h | 120 km/h |
Spotreba paliva: | 3.1 l/100km | 3.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 188 km | cca 309 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | nie | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | nie | |
LED smerovky: | nie | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | EURO5 Cena 8/2021: 5 250 eur | EURO5 Cena 2021: 6 450 EUR |
Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115455 | Včera: 189327