Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021 2/2

 Zdieľať

Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10037 [Testy a predstavenia - Test]

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Konkurencia

Aj keď sa to zdá neuveriteľné, CRF300 je dnes jediným ľahkým endurkom vo svojej triede. Euro päťka zosekala aj Kawasaki KLX 230 , ktorá bola minulý rok čerstvou novinkou, aj Versys 300, aj V-Strom 250. Medzi konkurentmi zostalo teda BMW G 310 GS, ktoré však loví v trochu iných vodách. Je podstatne cestnejšie, silnejšie, s cenovkou ľahko pod CRF300 Rally (6 180 eur), ktorá je pri ňom vysoká ako dakarský špeciál. Základná verzia CRF300L je od G 310 GS až o tisícku lacnejšia. Oba stroje však majú úplne rozdielne určenie a v tomto prípade ich spája len to, že majú jednovalec s podobným objemom.

Podobnú adventúru ponúka aj KTM KTM 390 Adventure, ktorá rovnako ako BMW jazdí na 19- a 17-palcových kolesách a je viac zameraná na cestovanie. Jazdcovi však ponúkne oveľa väčší výkon pri vyššej kubatúre, ale aj veľmi dobrý podvozok i do ľahšieho terénu. Pochopiteľne, cenovka pri KTM je tiež vyššia.

Zostáva nám Royal Enfield Himalayan, jednovalcový vzducháč, ktorý má napriek objemovému náskoku najmenší výkon a najvyššiu hmotnosť. Obutie 21/17. Porovnávať ho však možno iba s verziou Rally.

Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Záver

Vždy sme si veľmi pochvaľovali, keď sa nám v rukách ocitla CRF300. Teraz už má poriešený aj ten výkon, ktorého nedostatok sme jej vyčítali - nenarástol veľa, ale úpravou krúťaku a prevodov zrazu CRF300 v teréne ožila. Keď si vezmeš, že tento stroj ťa s absolútnym prehľadom vezme do centra mesta, a hneď potom trebárs na Nordkapp alebo Pamir highway, tak sa rozprávame o jednej z najvšestrannejších motoriek na trhu. A za akú cenu! Základ CRF300L stojí 5 250 eur, vysoká dakarská CRF300 Rally potom 6 450 eur. Akože všetky klobúky dole, Honda!

MESSAGE TO THE GUYS AT HONDA: yes, obviously, we would be utmost happy seeing something like CB500X Rally in that irresistible sexy Dakar style, thank you in advance, really!

Plusy, mínusy

všestrannosť, lepší motor, premyslené detaily, cena výkon motora

Video

Video: Honda CRF300L 2021 - hobby endurko či cestovateľ? Je to len na tebe

Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF300L 2021

Servisný interval 12 000 km
Reálna spotreba 3,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 8,7 l (2,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 180 km
Cena motorky 5 250 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test zapožičala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko, o. z.

Foto:
 Honda CRF300L 2021 Honda CRF300 Rally 2021 BMW G 310 GS 2021 KTM 390 Adventure 2021 Royal Enfield Himalayan 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaBMWKTMRoyal Enfield
Model:CRF300LCRF300 RallyG 310 GS390 AdventureHimalayan
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:EnduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm286 ccm313 ccm373.2 ccm411 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.24.51 k (18.02 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.26.6 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.37 Nm / 7000 ot.32 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.6:112.6:19.5:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 63 mm80.0 x 62.1 mm89 x 6078 mm x 86 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm260 mm180 mm170 mm200 mm
Zdvih vzadu:260 mm260 mm180 mm177 mm180 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestkovájedno kotúčovájednokotúčová, 4 piestikkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm296 mm300 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P80/100-21M/C 51P110/80 R 19100/90 x 1990/90 - 21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikkotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm240 mm230 mm240 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P150/70 R 17130/80 x 17120/90 - 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:158 kg
Hmotnosť s náplňami:142 kg153 kg169.5 kg182 kg
Výška sedla:880 mm885 mm835 mm855 mm800 mm
Rázvor:1455 mm1455 mm1420 mm1430 mm1465 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm2075 mm2190 mm
Šírka:820 mm920 mm880 mm840 mm
Výška:1200 mm1415 mm1360 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm200 mm220 mm
Objem nádrže:7.8 l12.8 l11 l14.5 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h143 km/h130 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.1 l/100km3.33 l/100km3.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 kmcca 309 kmcca 247 kmcca 319 km
Servisný interval:10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:nieáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sérii
LED smerovky:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok WP APEX
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR
Cena 8/2021: 6 180 eurCena 03/2020: 6 290 EURCena 6/2021: 5 190 EUR

<

Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 149065 | Včera: 136306