Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom 2/2

 Zdieľať

Pridané: 21.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11563 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Konkurencia

Trieda top-end cestovných endúr je dnes nabitejšia než očkovacie centrá, ale ja si proti novej Multistrade V4 dovolím vybrať jediného protivníka - BMW R 1250 GS. Sama Ducati to tak chcela; inšpirácia týmto strojom je až kričiaca. Zjednoduším si to ešte viac a nebudem tu vypisovať litánie, ale iba to, čo vám oproti GS poskytne Multistrada V4:

Jediné dva stroje, ktoré sú s touto dvojicou charakterovo a fundamentálne porovnateľné, sú KTM 1290 Super Adventure S a Triumph Tiger 1200. Rakúsky dvojvalec je čerstvá novinka s parametrami, výbavou a cenou veľmi podobnými Multistrade V4, kým anglický trojvalec je s cenovkou aj výkonom o niečo nižšie.

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom
Ducati Multistrada V4 S 2021

Záver

Multistrada bola vždy synonymom modernosti, pretože mnohé technológie a nápady priniesla do motorkového sveta ako prvá. Prvá bola aj teraz s vypínaním zadných valcov a adaptívnym tempomatom, ktorý už majú medzičasom aj dve iné značky, ale sledovanie mŕtveho uhla má Multistrada stále ako jediná. Za prvenstvo v kategórii cestovných endúr sa dajú považovať aj prítlačné deflektory vpredu, ktoré majú aj funkciu odklonu prúdu vetra od nôh jazdca. Absolútne bezprecedentný je však pomer pohodlia a výkonu - na tejto planéte neexistuje pohodlnejšia motorka s podobným výkonom.

Nuž a ako sme spomínali, Multistrada V4 nesie aj niekoľko prvenstiev v rámci svojej rodiny a celej Ducati: dlhočizné servisné intervaly, upustenie od desma, priehradového rámu, širokej zadnej gumy, jednostrannej kyvky, a podobne. Doba ide rýchlo dopredu, výrobcovia musia byť o dva kroky pred spotrebiteľmi. Čo dnes považujeme za sci-fi, zajtra budú mať motorky strednej triedy. Ducati sa už nemôže spoliehať iba na famiglia cuore sportivo italiano, ale hľadať zákazníkov v širších masách. Prieskumníkmi v tomto smere boli malé Scramblery alebo Monster 797, na opačnom konci modelového spektra je to dnes nová Multistrada V4. Benvenuto, Multistrada vu quattro, e in bocca al lupo!

Cena modelu Multistrada V4 začína na 18 290 eurách, verzia S stojí 21 290 eur.

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom
Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom

Plusy, mínusy

bezprecedentný výkon a charakter motora, uvoľnená jazdecká pozícia, nadpriemerné pohodlie, výbava, praktické detaily, servisný interval 2 roky (alebo 15 000 km, ventily 60 000 km) žiaden odkladací priestor pod sedlom, odklon od precízneho dôrazu na estetiku

Video

Video: Prvé zvezenie na prelomovej Ducati Multistrada V4 S s radarom

Video: Motocykel 2021 virtuálne: Predstavujeme novinky Ducati 2021 - Multistrada V4s a ďalšie

Video: Ducati Multistrada V4 2021

Video: Motor Ducati V4 Granturismo pre Multistradu V4 2021 | Vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Multistrada V4 2021:

Servisný interval 15 000 km (alebo 2 roky)
Spotreba 6,5 l/100 km (oficiálny údaj)
Objem nádrže, z toho rezerva 22 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 285 km
Cena motorky od 18 290 eur

Verzia S má oproti základu:

  • semiaktívny podvozok
  • predné brzdové strmene Brembo M50 Stylema
  • plné LED osvetlenie
  • väčšiu 6,5-palcovú prístrojovku
  • bezkľúčové ovládanie
  • prisvecovanie do zákrut
  • za príplatok adaptívny radar a sledovanie mŕtveho uhla
  • za príplatok vypletané kolesá
  • matnú sivú farbu
  • (verzia Sport má navyše Akrapovič a karbónový predný blatník + trikolóru)

Podrobnejší cenník:

  • Multistrada V4 - 18 290 eur
  • Multistrada V4 S - 21 290 eur
  • Multistrada V4 S (Radar + Touring) - 23 390 eur
  • Multistrada V4 S Sport (Performance) - 22 990 eur (balík Full: + 1 900 eur)

Príplatok za vypletané kolesá: 600 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel zapožičala spoločnosť Ducati Bratislava.

Foto:
 Ducati Multistrada V4 2021 Ducati Multistrada V4 S 2021 BMW R 1250 GS 2021 KTM 1290 Super Adventure S 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiBMWKTM
Model:Multistrada V4Multistrada V4 SR 1250 GS1290 Super Adventure S
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:V4 - 90° Granturismo (4T)V4 - 90° Granturismo (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1158 ccm1158 ccm1254 ccm1301 ccm
Max. výkon:170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot.170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 8750 ot.125 Nm / 8750 ot.143 Nm / 6250 ot.138 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:14.0:114.0:113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:83 mm x 53.5 mm83 mm x 53.5 mm102.5 x 76 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:170 mm170 mm190 mm200 mm
Zdvih vzadu:180 mm180 mm200 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 19120/70 ZR 19120/70-ZR19120/70 ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm276 mm267 mm
Pneu vzadu:170/60 ZR 17170/60 ZR 17170/60-ZR17170/60 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:215 kg218 kg220 kg
Hmotnosť s náplňami:240 kg243 kg249 kg
Výška sedla:840 mm840 mm850 mm849 mm
Rázvor:1567 mm1567 mm1525 mm1557 mm
Dĺžka:2207 mm
Šírka:952.5 mm
Svetlá výška:223 mm
Objem nádrže:22 l22 l20 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:6.5 l/100km6.5 l/100km4.75 l/100km5.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 253 kmcca 253 kmcca 315 kmcca 302 km
Servisný interval:15 000km, nastavenie ventilov 60 000km15 000km, nastavenie ventilov 60 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:adaptívnyza príplatokadaptívny
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok Marzocchivoliteľné vypletané kolesá, sledovanie mŕtveho uhlaza príplatok vypletané kolesáVoliteľné Rally Pack a Tech Pack (MSR, HHC, SuspensionPro + Rally)
Poznámka:
Poznámka:Cena: od 18 290 eur (2/2021)Cena: od 21 290 eur (2/2021)

EURO 5
Konektivita s mobilom - Ducati Connect - hudba a navigačná aplikácia
Verzia: V4 S naviac: výfuk Akrapovič (-1 kg) - karbón + titán a karbónový predný blatník
Cena: od 16 800 eur (2/2021)

Variabilné časovanie ventilov ShiftCam
Cena: od 18 090 eur (2/2021)

Pneu Mitas TERRA FORCE-R

<

Pridané: 21.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96066 | Včera: 157527