Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11563 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Trieda top-end cestovných endúr je dnes nabitejšia než očkovacie centrá, ale ja si proti novej Multistrade V4 dovolím vybrať jediného protivníka - BMW R 1250 GS. Sama Ducati to tak chcela; inšpirácia týmto strojom je až kričiaca. Zjednoduším si to ešte viac a nebudem tu vypisovať litánie, ale iba to, čo vám oproti GS poskytne Multistrada V4:
Jediné dva stroje, ktoré sú s touto dvojicou charakterovo a fundamentálne porovnateľné, sú KTM 1290 Super Adventure S a Triumph Tiger 1200. Rakúsky dvojvalec je čerstvá novinka s parametrami, výbavou a cenou veľmi podobnými Multistrade V4, kým anglický trojvalec je s cenovkou aj výkonom o niečo nižšie.
Multistrada bola vždy synonymom modernosti, pretože mnohé technológie a nápady priniesla do motorkového sveta ako prvá. Prvá bola aj teraz s vypínaním zadných valcov a adaptívnym tempomatom, ktorý už majú medzičasom aj dve iné značky, ale sledovanie mŕtveho uhla má Multistrada stále ako jediná. Za prvenstvo v kategórii cestovných endúr sa dajú považovať aj prítlačné deflektory vpredu, ktoré majú aj funkciu odklonu prúdu vetra od nôh jazdca. Absolútne bezprecedentný je však pomer pohodlia a výkonu - na tejto planéte neexistuje pohodlnejšia motorka s podobným výkonom.
Nuž a ako sme spomínali, Multistrada V4 nesie aj niekoľko prvenstiev v rámci svojej rodiny a celej Ducati: dlhočizné servisné intervaly, upustenie od desma, priehradového rámu, širokej zadnej gumy, jednostrannej kyvky, a podobne. Doba ide rýchlo dopredu, výrobcovia musia byť o dva kroky pred spotrebiteľmi. Čo dnes považujeme za sci-fi, zajtra budú mať motorky strednej triedy. Ducati sa už nemôže spoliehať iba na famiglia cuore sportivo italiano, ale hľadať zákazníkov v širších masách. Prieskumníkmi v tomto smere boli malé Scramblery alebo Monster 797, na opačnom konci modelového spektra je to dnes nová Multistrada V4. Benvenuto, Multistrada vu quattro, e in bocca al lupo!
Cena modelu Multistrada V4 začína na 18 290 eurách, verzia S stojí 21 290 eur.
bezprecedentný výkon a charakter motora, uvoľnená jazdecká pozícia, nadpriemerné pohodlie, výbava, praktické detaily, servisný interval 2 roky (alebo 15 000 km, ventily 60 000 km) | žiaden odkladací priestor pod sedlom, odklon od precízneho dôrazu na estetiku |
Servisný interval | 15 000 km (alebo 2 roky) |
Spotreba | 6,5 l/100 km (oficiálny údaj) |
Objem nádrže, z toho rezerva | 22 l (3,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 285 km |
Cena motorky | od 18 290 eur |
Príplatok za vypletané kolesá: 600 eur
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel zapožičala spoločnosť Ducati Bratislava.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Ducati | Ducati | BMW | KTM |
Model: | Multistrada V4 | Multistrada V4 S | R 1250 GS | 1290 Super Adventure S |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | V4 - 90° Granturismo (4T) | V4 - 90° Granturismo (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1158 ccm | 1158 ccm | 1254 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot. | 170.0 k (125.0 kW) / 10500 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 8750 ot. | 125 Nm / 8750 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 138 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 14.0:1 | 14.0:1 | 13.1 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 mm x 53.5 mm | 83 mm x 53.5 mm | 102.5 x 76 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 170 mm | 190 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm | 200 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 305 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 19 | 120/70 ZR 19 | 120/70-ZR19 | 120/70 ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 276 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 ZR 17 | 170/60 ZR 17 | 170/60-ZR17 | 170/60 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 215 kg | 218 kg | 220 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 240 kg | 243 kg | 249 kg | |
Výška sedla: | 840 mm | 840 mm | 850 mm | 849 mm |
Rázvor: | 1567 mm | 1567 mm | 1525 mm | 1557 mm |
Dĺžka: | 2207 mm | |||
Šírka: | 952.5 mm | |||
Svetlá výška: | 223 mm | |||
Objem nádrže: | 22 l | 22 l | 20 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |||
Spotreba paliva: | 6.5 l/100km | 6.5 l/100km | 4.75 l/100km | 5.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 253 km | cca 253 km | cca 315 km | cca 302 km |
Servisný interval: | 15 000km, nastavenie ventilov 60 000km | 15 000km, nastavenie ventilov 60 000km | 15 000km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | adaptívny | za príplatok | adaptívny | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Marzocchi | voliteľné vypletané kolesá, sledovanie mŕtveho uhla | za príplatok vypletané kolesá | Voliteľné Rally Pack a Tech Pack (MSR, HHC, SuspensionPro + Rally) |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: od 18 290 eur (2/2021) | Cena: od 21 290 eur (2/2021) EURO 5 Konektivita s mobilom - Ducati Connect - hudba a navigačná aplikácia Verzia: V4 S naviac: výfuk Akrapovič (-1 kg) - karbón + titán a karbónový predný blatník | Cena: od 16 800 eur (2/2021) Variabilné časovanie ventilov ShiftCam | Cena: od 18 090 eur (2/2021) Pneu Mitas TERRA FORCE-R |
Pridané: 21.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96066 | Včera: 157527