Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.05.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11172 [Testy a predstavenia - Test]
Odkedy uzrela malá Ninja svetlo sveta, odvtedy nám pomaly rastie a dospieva. V poslednej generácii narástla už na 400-vku a s radovým dvojvalcom ponúka skvelé balenie na rozbehnutie tvojej motokariéry. Dizajn je tentoraz naozaj špičkový, inšpirovaný väčšími súrodencami alebo dokonca H2-jkou. Nechýba kompletné LED osvetlenie.
Ninju som vyskúšal na cestách a krátko aj na našom Slovakiaringu. Na ceste je to skvelá ľahko ovládateľná športová motorečka. Čim je zákrut viac, tým viac vynikne, samozrejme vo vyšších rýchlostiach už dochádza jej motorčeku trochu dych. Motor treba pre športovú jazdu poriadne točiť a držať nad 6 000 otáčok, tam sa nachádza jeho športová tvár. V spodných otáčkach napriek tomu dokáže jazdiť bez problémov, čo oceníš pri presune mestom, alebo keď budeš viezť ľadvinku na výlet.
Na Slovakia ringu to už bolo trochu iné, predsa len ten náš okruh je poriadne rýchly a koní tu nie je nikdy dosť. Aj tu obstála, a so zdvihnutou hlavou, no je jasné, že na toto stavaná úplne nebola. Oveľa lepšie by sa cítila na menších a technickejších okruhoch. Napriek tomu to je vskutku podarená motorka, ktorá je zdrojom perfektnej zábavy, adrenalínu. Aktuálne je jedna z najsilnejších a zároveň najľahších v segmente. Dodal by som, že aj najkrajších - ale to je samozrejme subjektívne :-)
silnejší motor, hmotnosť a ľahká ovládateľnosť, skvelý dizajn, výška sedla | asi len o pár stoviek vyššia cena oproti konkurencii |
V kategórii superšportov od 250 do 400 kubíkov toho dnes už veľa nenájdeme. Dvaja japonskí konkurenti tu ponúkajú YZF-R3 a GSX250R, jeden európsky RC390. Ažna KTM sú všetky dvojvalce, všetky majú menší objem než Ninja, a sú aj slabšie. A akoby sa podľa výkonu odvíjala aj cena - o 340 eur je lacnejšia KTM, potom o 600 je lacnejšia Yamaha a na konci je Suzuki, ktorá stojí o celých 1 200 eur menej než Ninja. Ale je to len štvrťliter s takmer polovičným výkonom.
Viac by som sa bál konkurentov s väčšími motormi, výkonmi stále spadajúcimi pod vodičák A2, ale s nízkou cenou, aj keď ide o naháče: napríklad Honda CB500F (lacnejšia o 350 eur) alebo Suzuki SV650 (rovnaká cena ako Ninja 400). Ak sa chceme silou-mocou držať superšportovej kategórie, tak Honda CB500F má aj kapotovanú sestru CBR500R, tá je zas od Kawasaki o šesťsto eur drahšia. Má takpovediac rovnaký výkon ako Ninja 400, ale je o viac ako 25 kíl ťažšia.
Cena 5 995 eur za novú Kawasaki Ninja 400, aj keď je najvyššia z celej kategórie, sa však dá pochopiť. Ide predsa o úplnú novinku a ponúka aj najvyšší výkon. Ako ideálneho záujemcu o túto motorku si predstavujem mladého chalana, ktorý si nikdy nevyzlieka zelené tričko Kawasaki a nenechá si ujsť ani jeden diel WSBK. Zo štvorkila neskôr vyrastie a presadne na veľkú ZX-10R. Tak by to malo byť. A tento chalanisko celkom určite novou Ninjou 400 nič nepokazí: bude sa páčiť aj chalanom a babám z partie, a aj ho dobre odvezie.
dizajn, motor, parádna ovládateľnosť | pre niekoho možno cena |
Servisný interval | 6000 km |
Počet dealerstiev na Slovensku | 10 |
Cena motorky | 5 995 eur (verzia Performance 6 695 eur) |
Páčka brzdy | 16 eur |
Stupačka | 61 eur |
Spätné zrkadlo | 76 eur |
Smerovka | 45 eur |
Svetlomet | 1142 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 75 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, Miro Masničák, Dunlop.media
Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, KLMwear a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | KTM | Honda | Yamaha | Suzuki |
Model: | Ninja 400 | RC 390 | CBR500R | YZF-R3 | GSX250R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | ||||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 399 ccm | 373.2 ccm | 471 ccm | 321 ccm | 248 ccm |
Max. výkon: | 45.4 k (33.4 kW) / 10000 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. | 25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 38 Nm / 8000 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. | 23.4 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 | 11.2:1 | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 70.0 x 51.8 mm | 89 x 60 | 67 x 66.8 | 68.0 x 44.1 mm | 53,5 x 55,2 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 130 mm | 150 mm | 125 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 320 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 110/70R17 M/C 54H | 110/70-17 | 120/70-17 | 110/70-17M/C 54H | 110/80-17M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 230 mm | 240 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 150/60R17 M/C 66H | 150/60-17 | 160/60-17 | 140/70-17M/C 66H | 140/70-17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 147 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 168 kg | 166 kg | 194 kg | 169 kg | 181 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 820 mm | 790 mm | 780 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1370 mm | 1340 mm | 1410 mm | 1380 mm | 1430 mm |
Dĺžka: | 1990 mm | 2075 mm | 2090 mm | 2085 mm | |
Šírka: | 710 mm | 740 mm | 720 mm | 740 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1145 mm | 1135 mm | 1110 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 178.5 mm | 140 mm | 160 mm | |
Objem nádrže: | 14 l | 10 l | 15.7 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 238 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Trakčná kontrola: | nie | ||||
Palivové mapy: | nie | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | podvozok KYB | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2018: 5 995 eur | Cena 5/2018: 5 659 eur | Cena 5/2018: 6 290 eur | Cena 5/2018: 5 390 eur | Cena 5/2018: 4 790 eur |
Pridané: 10.05.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109701 | Včera: 120500