Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3645 [Šport - MotoGP]
Mohla to byť ďalšia emotívna veľká cena, keby od rána nepršalo. Svoj životný výkon predviedol Petrucci, ktorý takmer celý čas viedol, v poslednom kole si ho však vychutnal Marquez. Zarco motorku do cieľa dotlačil a aj tak nebol posledný.
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Kým kvalifikácie sa šli za sucha a tepla, pretek bol vyhlásený za mokrý. Pohľad na nebo a ani predpovede nedávali sebeväčšiu šancu na ukončenie dažďa, nieto ešte uschnutie trate, ale tímy mali aj tak prichystané suché motorky.
Asi už vieš, že Rossi v dnešnej cene neštartoval. Na súkromnom tréningu si veľmi komplikovane zlomil nohu, ktorú má teraz po operácii vystuženú železami. Najprv sa tváril, že v Aragone by už chcel štartovať, ale to by bol veľký risk. Yamaha už oficiálne vyhlásila, že ho tam zastúpi Van den Mark zo seriálu WSBK. The Doctor si na motorku sadne pravdepodobne až v Motegi.
Na rošte stál ako prvý Vinales na továrenskej Yamahe, za ním Dovizioso na továrenskej Ducati, prvý rad uzatváral Marquez na továrenskej Honde. V druhom rade bol prvý Crutchlow na satelitnej Honde, za ním Lorenzo na továrenskej Ducati a Zarco na satelitnej Yamahe. Pedrosa na továrenskej Honde štartoval až zo siedmeho miesta, ôsmy bol Petrucci na satelitnej Ducati a tretí rad uzatváral Aleix Espargaro na Aprilii.
Všetky Ducati, teda vrátane Doviziosovej a aj satelitných, mali široké "batmanovské" kapotáže. Pretek sa išiel na 28 kôl.
Po zhasnutí červených svetiel sa najlepšie podarilo odštartovať Lorenzovi, za ktorého sa v tesných sanmarinských úvodných zákrutách zaradili Marquez, Dovizioso, Vinales a Zarco. Bolo to tam veľmi tesné, a pravdepodobne sa išlo aj na dotyk. Pedrosa zostal na 12. mieste, čo bolo krátkodobo aj jeho najlepšie umiestnenie v tomto preteku; o niekoľko kôl neskôr bol už sedemnásty alebo aj dvadsiaty druhý. Naopak, Lorenzo, ktorý je známy svojou averziou k vode, išiel oproti ostatným neuveriteľne rýchlo. V treťom kole mal náskok už dve sekundy, a stále narastal.
Petrucci začal žiariť vlastne hneď po štarte. Z ôsmeho štartovného miesta sa mu v priebehu niekoľkých kôl podarilo dostať až na tretie, keď predbehol Doviziosa. V piatom kole dokonca predbehol aj druhého Marqueza. Marquez mal pravdepodobne nejaký problém s motorkou, pretože do boxov dal znamenie, že ju chce meniť - tam však bola nachystaná suchá motorka, a tá pri aktuálnom daždi celkom určite neprichádzala do úvahy. Mechanici na nej teda začali prehadzovať kolesá za mokré. Marquez však ďalej bojoval a do boxov nechodil, a tak pre istotu vrátili naspäť suché kolesá.
Určite si veľa ľudí povedalo, že ten Lorenzo ide až riskantne rýchlo. Na ich slová prišlo v šiestom kole, kedy padol a už sa nedokázal vrátiť na trať. Petrucci sa tak dostal do vedenia, a podľa jeho suverénnej paľby bolo jasné, že sa chystá vyhrať. Do cieľa však zostávalo dlhokánskych 22 kôl. Počas preteku sa inak padalo celkom dosť, napríklad Abraham hneď v tretej zákrute po štarte, ale podarilo sa mu pokračovať, alebo taký Loris Baz, ktorý padol dvakrát, ale zakaždým pokračoval.
Dalo by sa povedať, že nasledujúcich zhruba 20 kôl sa nič výraznejšie okrem pádov nedialo. Jazdci išli dosť na istotu. Prvá trojka v zložení Petrucci, Marquez a Dovi si spravila slušný náskok a krúžili takpovediac sami, v závere dali dokonca kolo posledným. Nakoniec Dovizioso išiel na úplnú istotu, teda viditeľne spomalil, ale vďaka veľkému náskoku si to mohol dovoliť. Bolo takmer jasné, že Marquez sa do prvého Petrucciho pustí. Ten si však svoje prvé MotoGP víťazstvo nechcel nechať vziať, bol všade široký a nečitateľný, ale Marquezovi sa ho nakoniec v poslednom kole podarilo predbehnúť. Marc si hneď v posledných zákrutách spravil bezpečný náskok, ktorý sa Petruccimu už ani pri najlepšej snahe nepodarilo zrušiť.
Cieľom teda preletel prvý Marquez, druhý Petrucci, tretí Dovizioso. Na "takmer domácej" veľkej cene skončili na debni dvaja Taliani na talianskych motorkách. Vyzdvihnúť treba krásny Petrucciho výkon, veď viedol väčšinu času, a to so železnými nervami, rozumej Marquezom za sebou. Štvrtý bol Vinales, Pedrosa až štrnásty. To najzaujímavejšie sa udialo až na úplný záver - Johann Zarco svoju Yamahu do cieľa dotlačil! Napriek tomu nebol posledný, ani predposledný, a dostal tak aspoň jeden bod za 15. miesto. Zjavne ho to veľmi unavilo, a tento jeho výkon bol hádam výraznejší než ten Petrucciho. Klobúk dole!
V priebežnom poradí seriálu sa Marquez dostáva pred vedúceho Doviziosa, ale majú rovnaký počet bodov - 199. Rossi si napriek neúčasti udržal štvrté miesto, ale to iba vďaka slabučkému výkonu Pedrosu. Petrucci sa vďaka druhému miestu dostal na siedme celkové, Lorenzo klesol na deviate.
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 140.0 | 50'41.565 |
2 | 20 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 139.9 | +1.192 |
3 | 16 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 139.5 | +11.706 |
4 | 13 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 139.2 | +16.559 |
5 | 11 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 139.1 | +19.499 |
6 | 10 | 43 | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 138.9 | +24.882 |
7 | 9 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 138.5 | +33.872 |
8 | 8 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 138.4 | +34.662 |
9 | 7 | 94 | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 137.6 | +54.082 |
10 | 6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 137.4 | +57.964 |
11 | 5 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 137.3 | +1'00.440 |
12 | 4 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 136.5 | +1'17.356 |
13 | 3 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 135.7 | +1'35.588 |
14 | 2 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 135.6 | +1'38.857 |
15 | 1 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 134.6 | +2'02.212 |
16 | 76 | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 134.3 | 1 Lap | |
17 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 133.1 | 1 Lap | |
Neklasifikovaní | ||||||||
53 | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 136.4 | 9 Laps | ||
29 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 136.1 | 12 Laps | ||
22 | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 137.1 | 13 Laps | ||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 137.4 | 15 Laps | ||
8 | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 137.4 | 17 Laps | ||
99 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 138.5 | 22 Laps |
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 199 |
2 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 199 |
3 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 183 |
4 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 157 |
5 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 150 |
6 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 110 |
7 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 95 |
8 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 92 |
9 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 90 |
10 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 84 |
11 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 62 |
12 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 54 |
13 | Jack MILLER | Honda | AUS | 53 |
14 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 43 |
15 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 39 |
16 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 33 |
17 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 31 |
18 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 28 |
19 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 27 |
20 | Tito RABAT | Honda | SPA | 27 |
21 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 23 |
22 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 18 |
23 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 14 |
24 | Mika KALLIO | KTM | FIN | 6 |
25 | Sam LOWES | Aprilia | GBR | 2 |
26 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | 1 |
27 | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva týždne, 24. septembra v Aragone.
Zdroj: MotoGP.com
Pridané: 12.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 4011 | Včera: 171320