Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.07.2017 Autor: Peter Fischer
[Testy a predstavenia - Test]
Pri novom Versyse-X mi napadá jediné. Načo v Kawasaki čakali tak dlho kým ho predstavili, keď už motor a vlastne celý základ mali pripravený v Ninji 300 hafo rokov. Malý Versys zblízka vôbec nepôsobí ako malý, je to plnohodnotná veľká motorka, v ktorej je schovaný menší motor. Dizajnovo veľmi podarené cestovné endurko.
Kolesami a podvozkom je zameraný tak nejako ideálne do stredu medzi cestu a terén, to znamená, že mladý jazdec sa po ceste dostane až na kraj kontinentu, a tam ak bude chcieť, zvládne aj nejakú tú šotolinku či trochu offroadu. Asi nik si ho nebude kupovať ako enduro, ale ako turistu určite áno. Versys-X zvláda vcelku svižnú jazdu, na okreskách mu nechýba nič, a dokáže aj obiehať. Zvláda aj diaľničnú rýchlosť, ale to už je trochu na hrane.
Ja osobne vidím Versys-X v rukách mladého jazdca, ktorý túži spoznávať okolité krajiny, sám i vo dvojke, so slušnou spotrebou a v pohodlí dospeláckeho biku.
| vzhľad dospelej motorky, slušný motor, príjemný podvozok, brzdy, univerzálne on/off zameranie | nenapadá mi nič |
Všetci konkurenti nového Versysu-X sú úplné novinky, niektoré až natoľko, že ešte nestihli ani prísť do Európy. Máme tu Hondu CRF250 Rally, ktorá má 21/18 kolesá, a ktorá je oveľa viac zameraná do terénu a na jazdu sólo, a to s cenou v podstate rovnakou ako Kawasaki. Potom sú tu Suzuki V-Strom 250 a BMW G 310 GS. O nich toho zatiaľ vieme len toľko, koľko sa dá vyčítať z mediálnych podkladov: sú o 14 a 5 koní slabšie než Versys-X, a z pohľadu odlievaných bezdušových kolies aj orientované viac na cestu.
Kawasaki Versys-X 300 nezostáva nič dlžná dobrému menu, ktoré vybudovali jej väčší súrodenci. Versys je skratkou pre versatile system, teda všestranný, univerzálny systém. Môžem kompetentne potvrdiť, že tieto prívlastky o mnohostrannosti sú tu myslené skutočne vážne. Versys-X je dobre vymyslenou a postavenou motorkou, ktorá je ešte rozšíriteľná o reálne využiteľné príslušenstvo. Za nás každopádne všetky palce hore!
Cena Kawasaki Versys-X 300 je 5 795 eur.
| flexibilita a spotreba dvojvalcového motora, veľkosť motorky, univerzálnosť, príplatkové doplnky | pre niekoho možno dušové gumy - inak je to veľmi premyslená motorka |
| Servisný interval | 6000 km |
| Spotreba | 4,3 l/100 km |
| Objem nádrže z toho rezerva | 17 l (3 l rez.) |
| Dojazd (po kontrolku rezervy) | 325 km |
| Otáčky motora pri 50, 90 a 130 km/h | 3 800 ot. / 6 500 ot. / 9 500 ot. |
| Cena motorky | 5 795 eur |
| Kufor topcase | 149 EUR |
| Nosič bočných kufrov + kufre | 534 EUR |
| Vyhrievané rukoväte | 69 EUR |
| Tankvak | od 69 EUR |
| Padacie rámy | 208 EUR |
| Hmlovky | 397 EUR |
| Páčka brzdy | 6 EUR |
| Stupačka | 35 EUR |
| Spätné zrkadlo | 64 EUR |
| Smerovka | 37 EUR |
| Svetlomet | 330 EUR |
Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Michal Meško - Cuba
Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o. Redaktor jazdil v oblečení 4SR a KLMwear, čižmách TCX od firmy Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
Pridaj obrázok |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Kawasaki | Honda | Suzuki | BMW |
| Model: | Versys-X 300 | CRF 250 Rally | V-Strom 250 | G 310 GS |
| Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
| Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
| Objem: | 296 ccm | 249.4 ccm | 248 ccm | 313 ccm |
| Max. výkon: | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot. | 25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 10000 ot. | 22.6 Nm / 6750 ot. | 23.4 Nm / 6500 ot. | 28 Nm / 7500 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.6:1 | 10.7: 1 | 11,5:1 | 10.6:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 62.0 x 49 mm | 76 x 55 mm | 53,5 x 55,2 | 80.0 x 62.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 250 mm | 180 mm | ||
| Zdvih vzadu: | 265 mm | 180 mm | ||
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová | jedno kotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 256 mm | 300 mm | |
| Pneu vpredu: | 100/90 - 19M/C 57S | 3.00-21 51P | 110/80-17M/C 57H | 110/80 R 19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 240 mm | |
| Pneu vzadu: | 130/80 - 17M/C 65S | 120/80-18M/C 62P | 140/70-17M/C 66H | 150/70 R 17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Hmotnosť s náplňami: | 157 kg | 188 kg | 169.5 kg | |
| Výška sedla: | 895 mm | 800 mm | 835 mm | |
| Rázvor: | 1445 mm | 1425 mm | 1420 mm | |
| Dĺžka: | 2210 mm | 2150 mm | 2075 mm | |
| Šírka: | 900 mm | 790 mm | 880 mm | |
| Výška: | 1425 mm | 1295 mm | ||
| Svetlá výška: | 270 mm | 160 mm | ||
| Objem nádrže: | 17 l | 10.1 l | 17.3 l | 11 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Max. rýchlosť: | 120 km/h | 143 km/h | ||
| Spotreba paliva: | 3 l/100km | 3.5 l/100km | 3.33 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 252 km | cca 370 km | cca 247 km | |
| Servisný interval: | 5000km | 10 000 km | ||
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
| LED smerovky: | áno, v sérii | za príplatok | ||
| Iná výbava: | podvozok KYB, 12 V zásuvka | |||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Cena 9/2017: 5 795 eur | Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur) | Zabudované nosiče bočných kufrov Cena 9/2017: 5 290 eur | Cena 9/2017: 5 800 eur |
Pridané: 02.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 342306 | Včera: 174249