Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 21403 [Testy a predstavenia - Test]
Rozumní Japonci tentokrát popustili uzdu fantázii a vyprodukovali skutočne netradičný stoj. Nová Honda X-ADV má zvládnuť mesto aj prírodu.
Naskytuje sa otázka, či sa jedná o motorku alebo skúter. Dá sa povedať, že X-ADV zahŕňa prvky z oboch svetov. Výhoda kapotovania a úložného priestoru pod sedlom pochádza zo skútrových génov. Samotný pocit z jazdy je viac motocyklový. Mohutný tunel medzi nohami núti jazdca sedieť viac obkročmo, čím si ťažšie schová nohy pred vetrom. Na odladenú dvojspojkovú prevodovku sa ľahko zvyká.
Pri prechádzaní krajinou bolo veľmi uvoľňujúce zapnúť režim D a nechať všetko na automatike. V zákrutách Pezinskej Baby zas S mód hnal motor do vyšších otáčok kým preradil, čím celý motocykel ožil. Napriek vysokej váhe 238 kg je Honda v zákrutách ľahko ovládateľná. Určite nie som jediný, kto si rád vychutná poctivý manuál na okruhu či enduro trati. Ale pri každodennej alebo výletovej jazde už za seba rád nechá rozhodnúť automat.
Honda X-ADV prezentuje ako variabilný stroj, ktorý si poradí s každodennou prepravou, no zároveň je pripravený na dobrodružstvo. Motocykel rozhodne zvláda nespevnené a prašné cesty lepšie než akýkoľvek cestný skúter, no veľmi rýchlo narazí na svoje limity. Obmedzujú ho malé kolesá, hmotnosť a taktiež celková ergonómia, prispôsobená hlavne na jazdu v sede.
Plne rozumiem zámeru dizajnérov o muskulatúrny hranatý vzhľad. Má to byť predsa adventure a na prvý pohľad sa odlišovať od iných cestných strojov. X-ADV ale následne dostalo len 17-palcové predné a 15-palcové zadné koleso, na ktorých vyzerá neproporčne. Honda ale rozhodne prišla s niečím novým a myslím, že toto je jeden z dizajnov, na ktorý sa nedá zaujať neutrálne stanovisko. Ľuďom sa bude buď páčiť, alebo ho hneď zavrhnú.
X-ADV tvorí motocyklovú kategóriu sama o sebe. Je to od Hondy odvážny krok vyprodukovať stroj v cenovej relácii nad 10 000 €, ktorý úplne nezapadá do žiadnej konkrétnej motocyklovej kategórie. Osobne ma ale veľmi teší, že testujú trh a zákazníka, či je schopný prijať nové idey. Či sa tento koncept ujme, ukáže až čas.
bezkľúčový prístup, prevodovka | malé kolesá, cena |
Fúha, keďže ide o úplne nový model a takpovediac novú kategóriu, tak X-ADV vlastne nemá priamu konkurenciu. Ale keďže jeho cena a aj zameranie sú nastavené presne medzi Integru a Africu Twin, tak je možné, že práve tieto modely záujemcu na showroome trochu potrápia. Integra stojí o rovné dve tisícky menej, ale má aj menej luxusné komponenty, a napríklad pod sedlo sa nevojde žiadna prilba. Zadné koleso je sedemnástka a zameranie je čisto cestné. Africa v dvojspojkovej verzii je zas síce drahšia o 2 800 eur (s klasickou prevodovkou iba o 1 800 eur), ale zas ponúka aj omnoho športovejšie a širšie využitie než X-ADV, a to na veľmi kvalitnom podvozku s 21/18 kolesami.
Ale keď už spomíname Integru, mali by sme spomenúť aj jej konkurentov. Dnes sú nimi vlastne už iba Suzuki Burgman 650 a BMW C 650 Sport. Burgman je od X-ADV lacnejší presne o tisícku, BMW drahšie o 260 eur. Odhliadnuc od zadnej štrnástky na Burgmane majú oba 15-palcové kolesá a oba majú odstredivú spojku a variátor, čo je úplne iný pocit pri jazde než dvojspojková prevodovka. Odstredivá spojka síce ponúka jemnejšie rozbehy, ale pri ráznejšej dynamike a pri vyššom zaťažení je variátor skôr nevýhodou. Suzuki rieši túto vec od roku 2013 elektronicky kontrolovaným variátorom, ktorý na ľavej rukoväti tiež ponúka tlačidlá na "preradenie", ale stále ide o remeňový systém, ktorému dopomáha elektronika. Dvojspojková prevodovka má oveľa priamejšiu reakciu na otočenie plynom.
Rozhodujúci môže byť koniec koncov aj nezvyčajný vzhľad X-ADV, prípadne jeho plné LED osvetlenie.
Cena Hondy X-ADV je 10 990 eur. To sa môže zdať na "skúter" celkom dosť, ale existujú aj menšie skútre, ktoré sú od X-ADV ešte o dve tisícky drahšie. Z hľadiska použitých komponentov, ich nastaviteľnosti, celkového pohodlia a využiteľnosti, s ohľadom na stav našich ciest, sa mi tá cena zdá celkom primeraná. X-ADV je robustný pracant, ktorý sa nezľakne mesta, diaľnic, ani alpských vracákov. Ani vyššieho zaťaženia. Za mňa každopádne kolbúk dole!
nápad, pohodlie, dynamika, spotreba, podvozok pri cestnom využití | príliš široké plošiny na nohy, sedlo sa otvára príliš málo |
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 4,1 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13,1 l (2,5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 260 km |
Cena motorky | 10 990 eur |
Nosič kufra topcase | 290 EUR |
Kufor topcase 35-litrový | 210 EUR |
Kufor topcase 45-litrový | 285 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 270 EUR |
Padací rám | 350 EUR |
LED hmlové svetlá | 320 EUR |
Páčka brzdy | 53,40 EUR |
Spätné zrkadlo | 78,60 EUR |
Smerovka | 74, 60 EUR |
Svetlomet | 610 EUR |
Text: Peter Fischer, FilipFM
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, FaxCopy Pro
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM, prilbách Touratech Aventuro Carbon a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o., a čižmách Touratech Destino a TCX od spoločnosti Styx.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Suzuki | BMW |
Model: | X-ADV | Integra 750 | CRF1000L Africa Twin | AN 650 Burgman | C650 Sport |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | ||||
Kategória: | Enduro | Skúter | Cestovné enduro | Skúter | Skúter |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 745 ccm | 998 ccm | 638 ccm | 647 ccm |
Max. výkon: | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot. | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 98 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 5000 ot. | 66 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 11,2 : 1 | 11.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 77 x 80mm | 92 x 75.1 mm | 75,5 x 71,3 | 79 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | automatizovaná 6-stupňová dvojspojková | automatická 6 stupňová dvojspojková | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 230 mm | 115 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm | 220 mm | 115 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 310 mm | 270 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 90/90-R21 | 120/70R15 | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jedno kotúčová (CBS) | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 256 mm | 270 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60-15 | 160/60-17 | 150/70-R18 | 160/60R14 | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 237 kg | 228 kg | 277 kg | 249 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 790 mm | 870 mm | 750 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1525 mm | 1575 mm | 1590 mm | 1591 mm |
Dĺžka: | 2245 mm | 2195 mm | 2335 mm | 2270 mm | 2155 mm |
Šírka: | 910 mm | 810 mm | 875 mm | 810 mm | 877 mm |
Výška: | 1375 mm | 1440 mm | 1475 mm | 1430 mm | |
Svetlá výška: | 162 mm | 135 mm | 250 mm | 120 mm | |
Objem nádrže: | 13.1 l | 14.1 l | 18.8 l | 15 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 3.58 l/100km | 3.5 l/100km | 5.6 l/100km | 4.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 302 km | cca 251 km | cca 266 km | |
Servisný interval: | 12000 km | 12000km | 12000 km | 10 000km | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | áno, v sérii | nie | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | nie | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | nie | nie | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | nie | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Automatická prevodovka: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Iná výbava: | automatická prevodovka DCT | plne nastaviteľný podvozok | za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2017: 10 990 eur | Cena 04/2016 8650€ s DPH | Cena 9/2017: 12 790 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€) | Cena 12/2015 11250€ s DPH |
Pridané: 28.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 104026 | Včera: 129431