Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme malé vrtké šidlo Kawasaki Z650 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 25842 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Asi sa budem opakovať, ale tento motor ma veľmi baví od čias, keď som ho pred viac ako 10 rokmi prvýkrát vyskúšal. Možno neohúri špičkovým výkonom, ale má fajnový bublavý prejav a porciu krútiaku, ktorá vie poriadne nakopnúť ľahký naháč zo zákruty. Motoricky sa veľa nemenilo, a to myslím, že je len a len dobre.

Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017

Kawasaki počnúc H2-jkou vytasila s rúrkovými rámami. Takýto krásny šperk dostala aj Z650, len škoda, že je tak skrytý, a vo farebnej kombinácii, ktorú sme testovali, priam neviditeľný. Pritom vyzerá naozaj dobre, k tomu aj oku lahodiaca kyvka. Celkovo dizajn ale ubral trochu na agresivite, chce byť prívetivejší. Je to asi aj dobre, lebo nové Zetko láka do svojho sedla aj nežnejšie pohlavie.

Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017

A ako jazdí? Netajím sa tým, že som si ju hneď ráno zvolil z dvoch možností a neľutoval som, ani v meste, ani mimo neho a ani v zákrutách. Je to motorka úplne jednoduchá, bez všelijakých elektronických hračiek, stačí otočiť kľúčik, naštartovať a jazdiť. Vpredu vymenili strmene Tokico (ktorým som veľmi nefandil) za nové Nissiny, takže z môjho pohľadu zmizla pravdepodobne jediná malá slabina, ktorú som dokázal u predchodcu nájsť... Nové Zetko je kopa motorkovej zábavy v kompletnom balíku, prívetivá i k začiatočníkom, s motorom, ktorý má charakter...

Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017
Prístrojovka má odteraz väčší displej - Kawasaki Z650 2017

zábavný motor, ľahká ovládateľnosť, stvorená do mesta, brzdy v tejto čiernej farbe nevýrazná - to chce zelený rám a biele prevedenie!

Konkurencia

Tak tu máme pekne husto, veď ide o pomerne širokú triedu, v ktorej je veľa strojov k dispozícii aj v 35-kilowattovej verzii. Keďže aj Z650 sa dodáva v takejto úprave, prejdime si najprv konkurentov s rovnakým výkonom: najbližším a charakterovo najpodobnejším rivalom je určite nová Suzuki SV650, ktorá má o tri stovky nižšiu cenu. Jej motor je ladený športovejšie a ťahá vo vyšších otáčkach (a v plnej verzii má aj vyšší výkon). Podobným strojom je aj Honda CB500F, ktorá má zo všetkých porovnávaných najnižšiu cenu, a to dosť výrazne, až 1 100 eur pod Z650. Inak CB500F sa v inej než 35-kW verzii ani neponúka a chýba jej ukazovateľ zaradeného stupňa. V revíri A2 vodičákov poľuje aj úspešná Yamaha MT-07, ktorá má cenu o stovku nižšiu než Z650. Parametrovo sú si veľmi podobné, ibaže Yamaha má pocitovo plochšiu krivku krútiaceho momentu. Nuž a čoskoro dorazí na showroomy úplne nový rival, a to Ducati Monster 797, ktorý bude tiež k dispozícii v 35-kW verzii. Bije v ňom rovnaký dvojvalcový vzducháč ako v Scrambleri, len cenovo je Monster úplne inde, lepšie povedané najvyššie zo všetkých porovnávaných, a to 8 490 eur. Istú úlohu môže zohrať aj fakt, že Kawasaki má zo všetkých vyššie spomínaných strojov najkratší servisný interval.

Ak nebudeme brať ohľad na výkon, ale iba na podobný objem alebo určenie stroja, máme tu ešte zopár ďalších strojov - napríklad ďalšiu štvorvalcovú a zhruba o tisícku drahšiu Hondu CB650F koncepčne vychádzajúcu zo starého Horneta, ktorý bol kedysi konkurentom spomínanej ER-6. Tá je typickým štvorvalcom, teda točivejšia, športovejšia, a s nižším krúťakom v nízkych otáčkach, pre rok 2017 bola aj inovovaná. Ak by niekto vyhľadával primárne krúťak a mestskú praktickosť, je tu aj o pár stoviek drahšia dvojvalcová Honda NC750S, s praktickým odkladacím priestorom namiesto nádrže a extra porciami newtonmetrov. Zostávajú nám už iba chuťovky typu Triumph Street Triple (trojvalec) či KTM Duke 690 (jednovalec), tie sú však technologicky aj imidžovo úplne inde, cenovo ani nehovoriac (obe nad 8 000 eur).

Záver

Nová Kawasaki Z650 vyráža do svojej prvej sezóny s cenovkou 6 695 eur. To je pomerne sebavedomá hodnota, keďže z japonského štvorlístka je najvyššia, a najbližší konkurenti sú, rovnako ako bola ER-6, ostrieľaní a preverení časom. V Kawasaki však človek dostane o niečo imidžovejší dizajn a určite aj pocit menšej tuctovosti.

Samotnej motorke niet čo vytknúť. Má svoj špeciálny charakter, je veľmi vrtká, nezákerná - ako stvorená pre menej pokročilých jazdcov či ženy. ABS je dnes už povinnosťou, čo je ďalšia výhoda...

Novej Zetke teda prajeme v jej prvej sezóne veľa úspechov :)

Plusy, mínusy

charakter motora, kompaktnosť, svižná dynamika cena

Video

Video: Kawasaki Z650 2017

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017
Kawasaki Z650 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Z650 2017:

Servisný interval 6000 km
Objem nádrže 15 l
Cena motorky 6 695 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 144,78 eur
Kufor topcase 140 eur
Nosič bočných kufrov + kufre 450 eur
Vyhrievané rukoväte 60 EUR
Turistické plexi 115 eur
Tankvak 230 eur
Ochrana motora 265 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 54 eur
Stupačka 60 eur
Spätné zrkadlo 64,93 eur
Smerovka 37,29 eur
Svetlomet 330,85 eur

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o.. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx, prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a Suomy od firmy Styx, a čižmách a prilbe Touratech od spoločnosti Touranbike.

Foto:
 Kawasaki Z650 2017 Suzuki SV650 2017 Yamaha MT-07 2017 Ducati Monster 797 2017 Honda CB500F 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiSuzukiYamahaDucatiHondaHonda
Model:Z650SV650MT-07Monster 797CB500FCB650F
Rok:201720172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:649 ccm645 ccm689 ccm802 ccm471 ccm649 ccm
Max. výkon:68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:65.7 Nm / 6500 ot.64 Nm / 8100 ot.68 Nm / 6500 ot.68.9 Nm / 5750 ot.43 Nm / 7000 ot.64 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:10.8:111.2:111.5 : 111:110.7:111.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 6081.0 mm x 62.6 mm80 x 68.6 mm88 x 66 mm67 x 66.867 x 46 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovaniePGM FIvstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm137 mm130 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm150 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová, radiálne 4-piestikové strmene Brembojednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm290 mm282 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70-17120/70-17120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadicajednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm245 mm245 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)160/60ZR17M/C (69W)180/55-17190/55-17160/60-17180/55-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175 kg173.4 kg
Hmotnosť s náplňami:187 kg195 kg182 kg193 kg190 kg208 kg
Výška sedla:790 mm785 mm805 mm805 mm790 mm810 mm
Rázvor:1410 mm1445 mm1400 mm1435 mm1410 mm1450 mm
Dĺžka:2055 mm2140 mm2085 mm2075 mm2110 mm
Šírka:775 mm760 mm745 mm780 mm775 mm
Výška:1080 mm1090 mm1090 mm1060 mm1120 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm140 mm155 mm150 mm
Objem nádrže:15 l13.8 l14 l16.5 l15.7 l17.3 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.84 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 269 kmcca 276 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2017: 6 695 eurCena 3/2017: 6 390 eurAkciová cena 11/2017: 6 190 eurCena 4/2017: 8 490 eurCena 11/2017: 5 590 eurCena 10/2017: 7 590 eur

<

Pridané: 27.03.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81416 | Včera: 119235