Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.03.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 25842 [Testy a predstavenia - Test]
Asi sa budem opakovať, ale tento motor ma veľmi baví od čias, keď som ho pred viac ako 10 rokmi prvýkrát vyskúšal. Možno neohúri špičkovým výkonom, ale má fajnový bublavý prejav a porciu krútiaku, ktorá vie poriadne nakopnúť ľahký naháč zo zákruty. Motoricky sa veľa nemenilo, a to myslím, že je len a len dobre.
Kawasaki počnúc H2-jkou vytasila s rúrkovými rámami. Takýto krásny šperk dostala aj Z650, len škoda, že je tak skrytý, a vo farebnej kombinácii, ktorú sme testovali, priam neviditeľný. Pritom vyzerá naozaj dobre, k tomu aj oku lahodiaca kyvka. Celkovo dizajn ale ubral trochu na agresivite, chce byť prívetivejší. Je to asi aj dobre, lebo nové Zetko láka do svojho sedla aj nežnejšie pohlavie.
A ako jazdí? Netajím sa tým, že som si ju hneď ráno zvolil z dvoch možností a neľutoval som, ani v meste, ani mimo neho a ani v zákrutách. Je to motorka úplne jednoduchá, bez všelijakých elektronických hračiek, stačí otočiť kľúčik, naštartovať a jazdiť. Vpredu vymenili strmene Tokico (ktorým som veľmi nefandil) za nové Nissiny, takže z môjho pohľadu zmizla pravdepodobne jediná malá slabina, ktorú som dokázal u predchodcu nájsť... Nové Zetko je kopa motorkovej zábavy v kompletnom balíku, prívetivá i k začiatočníkom, s motorom, ktorý má charakter...
zábavný motor, ľahká ovládateľnosť, stvorená do mesta, brzdy | v tejto čiernej farbe nevýrazná - to chce zelený rám a biele prevedenie! |
Tak tu máme pekne husto, veď ide o pomerne širokú triedu, v ktorej je veľa strojov k dispozícii aj v 35-kilowattovej verzii. Keďže aj Z650 sa dodáva v takejto úprave, prejdime si najprv konkurentov s rovnakým výkonom: najbližším a charakterovo najpodobnejším rivalom je určite nová Suzuki SV650, ktorá má o tri stovky nižšiu cenu. Jej motor je ladený športovejšie a ťahá vo vyšších otáčkach (a v plnej verzii má aj vyšší výkon). Podobným strojom je aj Honda CB500F, ktorá má zo všetkých porovnávaných najnižšiu cenu, a to dosť výrazne, až 1 100 eur pod Z650. Inak CB500F sa v inej než 35-kW verzii ani neponúka a chýba jej ukazovateľ zaradeného stupňa. V revíri A2 vodičákov poľuje aj úspešná Yamaha MT-07, ktorá má cenu o stovku nižšiu než Z650. Parametrovo sú si veľmi podobné, ibaže Yamaha má pocitovo plochšiu krivku krútiaceho momentu. Nuž a čoskoro dorazí na showroomy úplne nový rival, a to Ducati Monster 797, ktorý bude tiež k dispozícii v 35-kW verzii. Bije v ňom rovnaký dvojvalcový vzducháč ako v Scrambleri, len cenovo je Monster úplne inde, lepšie povedané najvyššie zo všetkých porovnávaných, a to 8 490 eur. Istú úlohu môže zohrať aj fakt, že Kawasaki má zo všetkých vyššie spomínaných strojov najkratší servisný interval.
Ak nebudeme brať ohľad na výkon, ale iba na podobný objem alebo určenie stroja, máme tu ešte zopár ďalších strojov - napríklad ďalšiu štvorvalcovú a zhruba o tisícku drahšiu Hondu CB650F koncepčne vychádzajúcu zo starého Horneta, ktorý bol kedysi konkurentom spomínanej ER-6. Tá je typickým štvorvalcom, teda točivejšia, športovejšia, a s nižším krúťakom v nízkych otáčkach, pre rok 2017 bola aj inovovaná. Ak by niekto vyhľadával primárne krúťak a mestskú praktickosť, je tu aj o pár stoviek drahšia dvojvalcová Honda NC750S, s praktickým odkladacím priestorom namiesto nádrže a extra porciami newtonmetrov. Zostávajú nám už iba chuťovky typu Triumph Street Triple (trojvalec) či KTM Duke 690 (jednovalec), tie sú však technologicky aj imidžovo úplne inde, cenovo ani nehovoriac (obe nad 8 000 eur).
Nová Kawasaki Z650 vyráža do svojej prvej sezóny s cenovkou 6 695 eur. To je pomerne sebavedomá hodnota, keďže z japonského štvorlístka je najvyššia, a najbližší konkurenti sú, rovnako ako bola ER-6, ostrieľaní a preverení časom. V Kawasaki však človek dostane o niečo imidžovejší dizajn a určite aj pocit menšej tuctovosti.
Samotnej motorke niet čo vytknúť. Má svoj špeciálny charakter, je veľmi vrtká, nezákerná - ako stvorená pre menej pokročilých jazdcov či ženy. ABS je dnes už povinnosťou, čo je ďalšia výhoda...
Novej Zetke teda prajeme v jej prvej sezóne veľa úspechov :)
charakter motora, kompaktnosť, svižná dynamika | cena |
Servisný interval | 6000 km |
Objem nádrže | 15 l |
Cena motorky | 6 695 eur |
Nosič kufra topcase | 144,78 eur |
Kufor topcase | 140 eur |
Nosič bočných kufrov + kufre | 450 eur |
Vyhrievané rukoväte | 60 EUR |
Turistické plexi | 115 eur |
Tankvak | 230 eur |
Ochrana motora | 265 eur |
Páčka brzdy | 54 eur |
Stupačka | 60 eur |
Spätné zrkadlo | 64,93 eur |
Smerovka | 37,29 eur |
Svetlomet | 330,85 eur |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o.. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx, prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a Suomy od firmy Styx, a čižmách a prilbe Touratech od spoločnosti Touranbike.
Foto: | ||||||
Pridaj obrázok |
||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | Suzuki | Yamaha | Ducati | Honda | Honda |
Model: | Z650 | SV650 | MT-07 | Monster 797 | CB500F | CB650F |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 645 ccm | 689 ccm | 802 ccm | 471 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 65.7 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 68.9 Nm / 5750 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | 64 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 11.2:1 | 11.5 : 1 | 11:1 | 10.7:1 | 11.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 81.0 mm x 62.6 mm | 80 x 68.6 mm | 88 x 66 mm | 67 x 66.8 | 67 x 46 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 137 mm | 130 mm | 120 mm | ||
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 150 mm | 120 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová, radiálne 4-piestikové strmene Brembo | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 290 mm | 282 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadica | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 245 mm | 245 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 190/55-17 | 160/60-17 | 180/55-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 175 kg | 173.4 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg | 195 kg | 182 kg | 193 kg | 190 kg | 208 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 785 mm | 805 mm | 805 mm | 790 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1445 mm | 1400 mm | 1435 mm | 1410 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2055 mm | 2140 mm | 2085 mm | 2075 mm | 2110 mm | |
Šírka: | 775 mm | 760 mm | 745 mm | 780 mm | 775 mm | |
Výška: | 1080 mm | 1090 mm | 1090 mm | 1060 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | 140 mm | 155 mm | 150 mm | |
Objem nádrže: | 15 l | 13.8 l | 14 l | 16.5 l | 15.7 l | 17.3 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Spotreba paliva: | 3.84 l/100km | 4.7 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 269 km | cca 276 km | ||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||||
Trakčná kontrola: | nie | |||||
Palivové mapy: | nie | |||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | nie | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 11/2017: 6 695 eur | Cena 3/2017: 6 390 eur | Akciová cena 11/2017: 6 190 eur | Cena 4/2017: 8 490 eur | Cena 11/2017: 5 590 eur | Cena 10/2017: 7 590 eur |
Pridané: 27.03.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81416 | Včera: 119235