Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.08.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 20708 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vrátim sa do minulosti, a nie až tak dávnej, keď som čerstvo po výške zarábal prvé eurá v Nemecku a šetril na veľkú športovú a cestovnú motorku. Kawasaki v tom čase vypustila na trh ZZR1200, a tú keď som zbadal v Nemecku naživo, tak som sedel na lavičke a pol hodinu na ňu zamilovane zízal. Po návrate som kúpil starú jazdenú CBR1000F, a na tej začal cestovať po Európe. Áno, to bola doba, keď ste do Álp šli na takejto motorke a alpským kráľom bola napríklad VFR... Športovo-cestovné motorky boli na vrchole.
A dnešná ZZR je totálnym zdokonalením tejto kategórie. Kawasaki na tento segment nezanevrela, ako jedna z mála inovuje, a priniesla dokonca verziu Performance Sport. Každý milovník mašín sa musí zahľadieť do krásnych detailov tohto stroja. No a keď som vysadol do sedla, bolo to ako návrat strateného syna domov. Veľká analógová prístrojovka, široká kapotáž, plexi, ruky pekne dole, medzi nohami veľká a dlhá nádrž a stupačky relatívne hore. Posed športový, na veľkej motorke s podvozkom i na turistiku. Motor má famózny záťah už odspodu a reakcia na otočenie plynu neskutočná... Ak by mal toto Tom Cruise v Top Gune, asi by mu tá F14-ka neušla... :-) (mlaďas, použi gúgl)
Jazda na niečom takom je totálna klasika, ale s výkonom dnešných dní. Nie je to pre nejakého rozmaznaného týpka, čo kupuje vyššie plexi na svojom "cestovnom endure v plnke", lebo a neho trošku fúka. ZZR-u buď chceš a vieš prečo, alebo ju nechaj tak. Toto je motorka pre jazdca, čo vie chytiť i tento silný a ťažký stroj poriadne za pačesy. Jazdca, ktorý nerieši či na neho fúka a či motorka za neho nastavuje podvozok, zohrieva mu riť, brzdí za neho, radí rýchlosti a reguluje mu koľko môže pridať. Je to stroj pre jazdca, čo sa navlečie do kože, dá si kvalitnú prilbu a lieta pekelne nízko...
neskutočný motor, neskutočná charizma pre niekoho kto ju tam vidí, podvozok, brzdy, výbava, detaily, výkon | asi len papierovo vyššia hmotnosť, cena |
Takéto motorky dnes vymierajú, takže táto časť bude pomerne stručná. Úplne jasným a starým konkurentom je známa Suzuki Hayabusa 1300. Má o niečo slabší motor, ale podstatne jednoduchší podvozok, zvyšok je plus mínus porovnateľný. Cenový rozdiel je však brutálny, a to takmer šesť tisíc eur. To je naozaj veľa. Typovo by sme ešte mohli brať do úvahy aj Hondu VFR1200F, ktorá má moderný véčkový štvorvalec, produkuje však menej sily aj krútiaku, ale má k dispozícii veľmi pohodlnú dvojspojkovú prevodovku a kopec dobre sediaceho originálneho príslušenstva. Jej cena začína na 14 900 eurách, za prevodovku sa pripláca tisícku.
Najväčší konkurenti však opäť prichádzajú z vlastných radov - stále hovoríme o najvyššej a najdrahšej verzii Performance Sport. Tá je od základu drahšia o 3 200 eur (ešte je stredná verzia - iba s pridanými doplnkami - s cenou 17 995 eur). Ak teda niekto váha nad cenou, určite bude vedieť oželieť Öhlins, Akrapy, krásny lak aj Brembo, a otočí za to dve dovolenky. Alebo si kúpi charakterovo podobnú a oveľa pohodlnejšiu GTR 1400 a hotovo. Tá je síce menej štýlová, ale dva litre lacnejšia. (!)
Musím povedať, že mi bolo so "zezederou" veľmi dobre. Krásne som si zajazdil a vždy som si ju rád poobzeral. Po toľkých cestovných endurách a rôznych hybridoch som sa opäť povozil na krištáľovo čistej klasickej športovej motorke. Zámerne som použil prívlastok klasickej, a tu ho musím zdôrazniť: ZZR nepodľahla módnym trendom, nie je nadupaná elektronikou ani inými modernými vychytávkami. Na jednej strane je to dobré, lebo jej cieľovú skupinu odhadujem na zabezpečených týpkov vo veku päťdesiat plus, čo už majú niečo odlietané a nevadí im vziať do ruky skrutkovač a nastaviť si podvozok. Na druhej strane je cena verzie Performance Sport nastavená až sebavedomo vysoko (18 995 eur), čo môže takýchto týpkov veľmi rýchlo odlákať ku konkurencii alebo k oveľa lepšie vybaveným masovým cestovným endurám.
Archetyp majiteľa ZZR 1400 Performance Sport vyzerá asi tak, že je to povedzme doktor, s miernymi šedinami, dávno za vodou, s mnohými vystriedanými motorkami, ktorý vyžaduje esenciu klasiky, ale bez moderných vychytávok. Nevadí mu, že na motorke zmokne, ale v garáži ju hneď potom vyumýva, lebo na vzhľade mu záleží.
vzhľad, špičkové spracovanie, motor, top komponenty | slabo viditeľný displej, chýbajúca kontrolka rezervy, nemožnosť dokúpiť originálne kufre, cena plnej verzie |
Servisný interval | každých 6000 km malý servis, každých 12 000 veľký |
Spotreba | 6,5 - 8 l/100km |
Objem nádrže | 22 l |
Cena motorky | 18 995,- EUR |
Nosič kufra topcase | 184,07 EUR |
Kufor topcase | od 100 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | nie je v ponuke |
Vyhrievané rukoväte | nie sú v ponuke |
Páčka brzdy | 75,75 EUR |
Stupačka | 81,29 EUR |
Spätné zrkadlo | 162,20 EUR |
Smerovka | 46,99 EUR |
Svetlomet | 515,99 EUR (jedna polovica) |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Suzuki | Honda | Kawasaki |
Model: | ZZR 1400 Performance Sport | Hayabusa | VFR1200F | 1400 GTR |
Rok: | 2016 | 2015 | 2015 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | |||
Kategória: | Športovo cestovná | Superšport | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | V4 (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1441 ccm | 1340 ccm | 1237 ccm | 1352 ccm |
Max. výkon: | 210.1 k (154.5 kW) / 10000 ot. | 172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot. | 155.0 k (114.0 kW) / 8800 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 162.5 Nm / 7500 ot. | 129 Nm / 8750 ot. | 136 Nm / 6200 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.3 :1 | 12,5 : 1 | 12:1 | 10.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 65 mm | 81.0 x 63.0 mm | 81 x 60mm | 84,0 x 61,0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 44 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 117 mm | 43 mm | 113 mm | |
Zdvih vzadu: | 124 mm | 136 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 3 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 6 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 276 mm | 270 mm | |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C | 190/50-ZR17 | 190/55 ZR17MC (75W) | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 268 kg | 267 kg | 305 kg | |
Výška sedla: | 800 mm | 805 mm | 815 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1480 mm | 1480 mm | 1545 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2170 mm | 2190 mm | 2250 mm | 2230 mm |
Šírka: | 770 mm | 735 mm | 886 mm | 790 mm |
Výška: | 1170 mm | 1165 mm | 1220 mm | 1345 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 120 mm | 125 mm | 125 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 21 l | 18 l | 22 l |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | |||
Iná výbava: | Akrapovic výfuky, tlmič Öhlins TTX39, Brembo M50 monoblok strmene + radiálna pumpa | Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Eco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexi |
Pridané: 01.08.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38412 | Včera: 166250