Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.08.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 38796 [Vaše stroje - Moja motorka]
Pred desiatimi rokmi označovaná ako SuperSport, dnes skôr ako športovo turistický motocykel (SportTouring), to je Honda CBR1000F...
Všetci to asi poznáte, to obdobie, keď sa rozhodnete “upgradovať“ mašinu. Hrabete sa v inzerátoch hľadajúc tu najlepšiu, s najnižšou cenou a najlepšími parametrami...
Ja som vždy hľadal motocykel so športovým charakterom, ale pritom pohodlný a vhodný aj na turistiku.
Ja a moje eFko... |
Pre mňa teda pripadali do úvahy motocykle ako Honda VFR750F, Kawasaki ZX10 Tomcat a jeho konkurent Honda CBR1000F.
Nakoniec sa mi podarilo nájsť túto krásnu “eFku“ a dnes po cca 1000 km v jej sedle to neľutujem...
MOTOR:
Kvapalinou a olejom chladený štvortaktný štvorvalec, štyri ventily na válec, objem 988 ccm
výkon 135k pri 9500ot./min. Šesťstupňová prevodovka, viaclamelová spojka v olejovom kúpeli.
RÁM a PODVOZOK:
Rám pozváraný z oceľových trubiek a profilov. Odpruženie vpredu: Teleskopická kvapalinová vidlica vzadu: Kyvná vydlica (Pro-Link) s centrálnou tlmiacou jednotkou
(nastaviteľné predpätie).
BRZDY:
vpredu: dvojitá kotúčová, dvojpiestikové strmeňe vzadu: jednoduchá kotúčová.
JAZDA:
Max. rýchlosť 240 km/h (vraj :-) ), Spotreba: priemer zatiaľ 6,02 litra/100km (pri dodržovaní max. povolenej rýchlosti určite ešte menej :-))) )
SKÚSENOSTI:
Zatiaľ veľmi pozitívne, v priebehu jedného víkendu som s ňou najazdil 1000km, sám, vo dvojici a aj komplet turisticky nabalený (1. Stretnutie MotoRide-ákov). Motorka šlapala stále rovnako bez akýchkoľvek problémov.
Motor má veľký výkon, ale charakteristiku štvorvalca, čo znamená, že v nižšich otáčkach je dosť “krotký“. Aj napriek tomu pri predbiehani stači otočiť zápästím a eFko vyrazí...
Pri bežnej turistickej jazde si vystačíte aj s otáčkami do 6500 (asi 160 km/h na šestke), kde je sériovo namontovaný elektronický obmedzovaš otáčok (je to totiž švajčiarska verzia). Ten je ale jednoducho možné vypnúť (tajnou kombináciou prepínačov po naštartovaní) a potom ide eFko ako každé iné...
Azda jedinou nevýhodou tohto stroja je jeho hmotnosť, ktorá ma od neho spočiatku dosť odrádzala. 235 kg suchej váhy sa mi zdalo veľa vzhľadom na moje fyzické proporcie (65 kg). Ale až keď som sa na nej odviezol, vedel som, že to bude v pohode. Ovládateľnosť za jazdy je vinikajúca aj keď eFko treba niekedy k vačším náklonom v zákrutách “pritlačiť“...
Hmotnosť je však veľmi nebezpečná pri manévrovaní v nízkych rýchlostiach, napr. na parkovisku. To som zistil aj na vlastnej koži keď ma komplet nabalené eFko pri otáčani pravážilo a položil som ho. Hneď som ale ocenil sériové padáky dokonale skryté v kapotáži, ktoré si to jediné odniesli (na motorke, Dadi prepáč mi za tú modrinu :-) ).
Verím, že to je len vec zvyku a nabudúce sa mi to už nestane...
Pridané: 22.08.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 1000 F |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 101.5 k (74.6 kW) / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 254 kg |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 235 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 13966 | Včera: 319903