Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.08.2004 Autor: TTom
Čitatelia: 25119 [Testy a predstavenia - Test]
Nárast zdvihových objemov je všadeprítomný ako vplyv nadnárodných spoločností. Nafúknuté skútrové päťdesiatky tváriace sa megabrutálne poväčšine len tak prudko vyzerajú. Iná reč sú už vyššie kubatúry.
“Výnimočný, atraktívny, spoľahlivý, ojedinelý, dokonalý, úžasný...“
Nebojte sa. Som v poriadku. To bolo len pár slov z jedného katalógu...
Zjavil sa v roku 2000.
Megalománske preteky v zdvihovom objeme postihli každú kategóriu motocyklov. V triede skútrov je kubatúra 250 dnes už strednou triedou. Z prvého pohľadu na motorku srší to, čo tento model naozaj stelesňuje – pohodlie. Ako Jazz vyzerá vidíte na fotkách, podľa mňa je to z hondovskej tohtoročnej ponuky skútrov najpríjemnejší vzhľad. Nepotrpím si na hypermoderné dizajnérske ejakuláty.
Motorka ako motorka – takže koža, integrála, ideme. Ovládanie je jednoduché ako scenár telenovely. Spínačka, automatický sýtič, spacifikovaný zvuk. Štvortakt samozrejme. Honda sem už skútrové dvojtakty nevozí. Na bočáku to nejde naštartovať - je tam spínač. Ak by niekto nevedel, pri štarte skútrov treba stlačiť brzdu, spínač je aj tam. Jazdím do roboty na skútrovej päťdesiatke, takže rozbeh na tomto bol príjemnou zmenou. Aj v porovnaní s Pantheonom (FES 150) je cítiť rozdiel výkonu. Pekný plynulý záber, variátor v sérii zaberá od už spodných otáčok. Píšem variátor v sérii, pretože dnes je možné zohnať „tuningové“ odľahčené odstredivé valčeky a pružiny ktoré posunú záber do vyšších otáčok za účelom prudšej akcelerácie. Ale o tuningu sa rozpisovať už radšej nebudem... (dvojbodka pomlčka a dve tri zátvorky)
Variátor sa stará o permanentne plynulý chod. Ale aj tak som pri rozbehu mimovoľne mykol ľavou nohou. Páky nikde. Chce to na nohy úplne zabudnúť, automobilovo ich oprieť o šikmú časť podlahy. Na tohto skútra som presadol priamo z CBF 500 a hneď bolo cítiť mestskú skútrovú ekomorfózu. Po prvom rozbehu mám dojem že prestalo pršať a že idem 60. V skutočnosti stále lialo a šlo to 80. Predné plexi a vôbec celá kapotáž vytvárajú v nepriaznivom počasí naozaj inú dimenziu jazdy.
„Hornetovské“ zrkadlá trasú len pri voľnobehu, za jazdy je odraz čistý. Sedadlová opierka je gut. Prvé kilometre trochu opatrne, má to slušný rázvor na ktorý si treba zvyknúť. Hodnota rázvoru (1545mm) prekonáva veľa modelov – len pre zaujímavosť – väčšie rázvory majú z tohtoročnej ponuky Hondy len Varadero, šesťstovkový skúter Silver Wing (FJS 600) a čoproidy. Maximálku píšu 119, ukázalo to 126 pri 7 800 otáčkach. Pri dobrom vetre sa to rozbehne na 130 pri 8 100. Pri 120 (7 500) nastáva mierna rezonancia v podlahe – akoby motorka dávala znamenie že už oveľa rýchlejšie nepôjde. Obával som sa že diaľničné obiehanie bude pripomínať rozbehové obiehanie v avii, predpoklady sa nesplnili. Nie je to samozrejme zrýchlenie nadlitrového čopra, ale na diaľnici sa to naozaj nestratí.
Je to naozaj pohodlná motorka. Zišla by sa. Ale chce to už vlastniť garáž. Do výťahu to nevlezie, jedine s poriadnym rozbehom.
TTom (ttome@orangemail.sk)
Motocykel zapožičal: HONDA Slovakia spol.s r.o., Bratislava
Technické parametre HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)Pridané: 03.08.2004 Autor: TTom Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 78061 | Včera: 226619